Forma i typ
E-booki
(32)
IBUK Libra
(32)
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(13)
Autor
zbiorowa Praca
(12)
Mlak Włodzimierz
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Wójcik Marcin
(2)
Andrejczuk Magdalena
(1)
Augustyniak Piotr
(1)
Brol Ryszard
(1)
Domański Bolesław
(1)
Drozda Łukasz
(1)
Dumieński Grzegorz
(1)
Elsztein Paweł
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Groeger Lidia
(1)
Górecki Tomasz
(1)
Hall Edward T
(1)
Hendrykowski Marek
(1)
Hołówka Teresa
(1)
Jacewicz Andrzej
(1)
Janicka Izabela
(1)
Jałowiecki Bohdan
(1)
Kajdanek Katarzyna
(1)
Karwińska Anna
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Knipping Franz
(1)
Kołodziejczyk Lech
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Latocha Agnieszka
(1)
Lisowska Alicja
(1)
Listwinow Jurij
(1)
Madej Małgorzata
(1)
Makowska-Iskierka Marzena
(1)
Maleszyk Piotr
(1)
Markowski Jerzy
(1)
Maźnica Łukasz
(1)
Milczarek-Andrzejewska Dominika
(1)
Miodońska Paulina
(1)
Molisak Alina
(1)
Murawska Agnieszka
(1)
Niczyporuk Danuta
(1)
Niebylski Michał
(1)
Nowak Danuta
(1)
Nowak Maciej J
(1)
Odoj Grzegorz
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ostrowska Anna
(1)
Pilny Maciej
(1)
Popławska Joanna Zuzanna
(1)
Potocki Jacek
(1)
Pyka Robert
(1)
Raszkowski Andrzej
(1)
Sikorski Dominik
(1)
Skibińska Maja
(1)
Stokfiszewski Igor
(1)
Suliborski Andrzej
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szczęsna Ewa
(1)
Szmigiel-Rawska Katarzyna
(1)
Szmytkie Robert
(1)
Sztando Andrzej
(1)
Szul Roman
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tiukało Andrzej
(1)
Tobiasz-Lis Paulina
(1)
Tomas Iwona
(1)
Tomczak Przemysław
(1)
Waruszewska Sylwia
(1)
Wieczorek Mariusz
(1)
Wierzejska Jagoda
(1)
Witkowski Bogusław J
(1)
Wojciechowska Jolanta
(1)
Wojciechowska Zuzanna
(1)
Yi-fu Tuan
(1)
Zbiorowa Praca
(1)
Ładysz Jerzy
(1)
Łaźniewska Ewa
(1)
Ślawska Justyna
(1)
Śleszyński Przemysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(40)
angielski
(5)
Temat
Przestrzeń
(5)
Przestrzeń kosmiczna
(4)
Zbrojenia
(3)
Algebra
(2)
Astronautyka
(2)
Dziecko
(2)
Kultura
(2)
Militaryzm
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Przestrzenie Hilberta
(2)
Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dziecka
(1)
Aktywni i samodzielni - o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniów
(1)
Anglicyzmy w języku dziecka - problem czy wyzwanie nauczyciela?
(1)
Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań
(1)
Czas
(1)
Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat?
(1)
Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach swietlicowych
(1)
Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Edutainment - w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczenie się w okresie późnego dzieciństwa
(1)
Ekologia
(1)
Kreatywność
(1)
Literatura dziecięca jako narzedzie w badaniach pedagogicznych na przykładzie badań prowadzonych w grupie nauczycieli-wychowawców przedszkolnch
(1)
Metody nauczania
(1)
Miasta
(1)
Muzyczne kompetencje studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej - przyszłych nauczycielek muzyki
(1)
Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym - niewykorzystane i zaniedbane możliwości, zanikająca szansa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nieobecna praktyka - o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukavji wczesnoszkolnej
(1)
Nowe konteksty edukacji małego dziecka
(1)
Odyseja Umysłu jako metoda stwarzająca przestrzeń do rozwijania aktywności twórczej dziecka
(1)
Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka
(1)
Problemy wczesnej edukacji medialnej
(1)
Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych
(1)
Przestrzenie twórczych działań dziecka i nauczyciela w kontekście kreatywnych zmian w edukacji
(1)
Rola refleksji w edukacji ekologicznej
(1)
Rozwijanie aktywnośći twórczej -tradycyjne i alternatywne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
(1)
Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Twórcza aktywność językowa dziecka w kontekście zmian kreatywnych w edukacji
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego przez wykorzystanie technik kreatywnego myślenia w aspekcie emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym ucznia edukacji wczesnoszkolnej
(1)
Warunki skutecznej interakcyjności w edukacji dziecka
(1)
Wieś
(1)
Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej
(1)
Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie. Wybrane dylematy i zagrożenia
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko - czeskim
(1)
Zadania edukacyjne jako czynnik wspierający rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Zastosowanie urządzeń mobilnych w edukacji plastycznej uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
(1)
Zjawisko krzywdzenia dzieci - próba analizy wybranych raportów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28669 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Matematyczna, T. 35)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29175 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Matematyczna, T. 35)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20979 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36001 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14752 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25867 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16302 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30379 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30220 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat: Kreatywność ; Metody nauczania ; Myślenie twórcze ; Nauczanie początkowe ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Wychowanie estetyczne - Przedszkole ; Dziecko - Rozwój psychofizyczny ; Przestrzenie twórczych działań dziecka i nauczyciela w kontekście kreatywnych zmian w edukacji ; Rola refleksji w edukacji ekologicznej ; Odyseja Umysłu jako metoda stwarzająca przestrzeń do rozwijania aktywności twórczej dziecka ; Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej ; Muzyczne kompetencje studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej - przyszłych nauczycielek muzyki ; Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat? ; Rozwijanie aktywnośći twórczej -tradycyjne i alternatywne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym ; Aktywni i samodzielni - o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniów ; Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dziecka ; Warunki skutecznej interakcyjności w edukacji dziecka ; Zastosowanie urządzeń mobilnych w edukacji plastycznej uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Edutainment - w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczenie się w okresie późnego dzieciństwa ; Twórcza aktywność językowa dziecka w kontekście zmian kreatywnych w edukacji ; Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego przez wykorzystanie technik kreatywnego myślenia w aspekcie emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym ucznia edukacji wczesnoszkolnej ; Literatura dziecięca jako narzedzie w badaniach pedagogicznych na przykładzie badań prowadzonych w grupie nauczycieli-wychowawców przedszkolnch ; Anglicyzmy w języku dziecka - problem czy wyzwanie nauczyciela?
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku słowackim. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39801 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W opracowaniu zwrócono uwagę na istotne z punktu widzenia geografa problemy, zależności i uwarunkowania związane z kształtowaniem i wartościowaniem przestrzeni mieszkaniowej. Problematyka pracy jest istotna z trzech zasadniczych powodów. Po pierwsze, mieści się ona w głównym nurcie współczesnych badań miejskich, a przedstawione zagadnienia pozwalają na uzyskanie zasobu nowej, uporządkowanej i prawidłowo uzasadnionej wiedzy w dziedzinie wymagającej kompleksowych opracowań. Po drugie, funkcja mieszkaniowa jest pod wieloma względami najważniejsza w kształtowaniu zróżnicowań wewnątrzmiejskich, stąd badania nad nią są szczególnie potrzebne. Pozwalają one poznać mechanizmy rozwoju miast. Po trzecie, kwestie utylitarne są priorytetowe dla rozwoju lokalnego. Jest to o tyle istotne, że w warunkach polskich, a szczególnie w takich miastach jak Łódź, kwestie zabezpieczenia mieszkaniowego i zapewnienia odpowiedniej jakości życia nie zostały dotychczas rozwiązane w zadowalającym stopniu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Oddajemy kolejną publikację pt. Gospodarka przestrzenna XXI wieku, tym razem z podtytułem: Jakość życia w przestrzeni zurbanizowanej. Jakość życia to temat niezwykle ważny i aktualny, wpisujący się we współczesny nurt rozwoju społeczno-gospodarczego i przestrzennego miast. Określone wykorzystanie przestrzeni, przekładające się na jakość życia, często decyduje o atrakcyjności lokalizacyjnej poszczególnych miast. Przy tym szczególne znaczenie mają unikatowe kombinacje czynników lokalizacji, wpływające na atrakcyjność przestrzeni zurbanizowanych. W publikacji zebrano wyniki badań i przemyśleń autorów zajmujących się różnymi aspektami gospodarki przestrzennej, przede wszystkim: społecznymi, gospodarczymi i środowiskowymi. W prezentowanej książce czytelnik znajdzie wyniki badań oraz studia przypadków dotyczące m.in.: rewitalizacji, energii odnawialnej, zielonych innowacji oraz samej urbanizacji. W jednym z zebranych w niej tekstów przedstawiono studium przypadku programowania rezyliencji miejskiej. Kilka artykułów poświęconych jest znaczeniu miejskich obszarów funkcjonalnych w rozwoju miast i regionów. W niniejszej publikacji opisano także wyniki badań dotyczących dysproporcji w zakresie atrakcyjności miast Polski Wschodniej, jak również dysproporcji w rozwoju infrastruktury miast tego makroregionu. Kolejnym poruszanym tematem są uwarunkowania wykorzystania partnerstwa publiczno-prywatnego w procesie rewitalizacji, a także wpływ zmian koncepcyjno-metodologicznych budżetu obywatelskiego na jakość projektów i przebieg rozwoju lokalnego. Redaktorzy mają nadzieję, że publikacja okaże się interesująca, stanie się inspiracją do dalszych badań oraz zachęci do dyskusji osoby zajmujące się różnymi aspektami gospodarki przestrzennej i rozwoju obszarów zurbanizowanych. Pragniemy podziękować autorom za inspirujące podejście do gospodarki miejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem podnoszenia jakości życia mieszkańców i użytkowników miasta. Nawiązana współpraca motywuje nas do dalszych prac, które pozwolą na dzielenie się kolejnymi wynikami badań. Alicja Zakrzewska-Półtorak, Piotr Hajduga, Małgorzata Rogowska
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Katedra Gospodarki Regionalnej Wydziału Ekonomii, Zarządzania i Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu zorganizowała kolejną konferencję naukową pt. „Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce”. Była to XXII konferencja, która odbyła się w dniach 17-19 września 2014 r. w hotelu „Chata za wsią” w Mysłakowicach koło Jeleniej Góry. Konferencja miała wyjątkowo uroczysty charakter, ponieważ połączona była z obchodami 30-lecia kierowania Katedrą Gospodarki Regionalnej przez Panią Profesor Danutę Strahl. Przewodniczącą Komitetu Naukowego Konferencji była prof. dr hab. Danuta Strahl, Zastępcą Przewodniczącej prof. UE dr hab. Ryszard Brol. W konferencji uczestniczyło ponad 110 osób, wygłaszający referaty i prezentujący postery reprezentowali blisko 40 ośrodków naukowych i instytucji z kraju i zagranicy. Konferencja współfinansowana była ze środków budżetu województwa dolnośląskiego. Tematyka konferencji obejmowała następujące obszary: rozwój lokalny i regionalny; gminne, powiatowe i wojewódzkie zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym; metody ilościowe w badaniach regionalnych; wielopoziomowe zarządzanie rozwojem; partnerstwo w rozwoju lokalnym i regionalnym; promocja i rozwój województwa dolnośląskiego. Jednym z głównych celów konferencji była prezentacja osiągnięć i wymiana doświadczeń z zakresu teorii i praktyki gospodarki lokalnej i regionalnej. Organizowana od 1992 r. konferencja stanowi forum dyskusyjne o wieloletniej tradycji służące podsumowaniu obecnego stanu wiedzy, rozwiązywaniu najważniejszych aktualnych problemów gospodarki lokalnej i regionalnej oraz poszukiwaniu i wskazywaniu dalszych kierunków badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja porusza temat oceny skutków prowadzonych współcześnie polityk miejskich, szczególnie w odniesieniu do tzw. koszmaru partycypacji. Wpisuje się w debatę dotyczącą zjawisk takich jak miejskie konflikty społeczne, rewitalizacja przestrzeni zurbanizowanej, problematyka planowania przestrzennego i polityki mieszkaniowej. Autor analizuje problem gentryfikacji w Polsce i jej związków z programami rewitalizacji. Książka poszukuje odpowiedzi na pytania stojące przed wszystkimi aktorami organizującymi procesy polityki miejskiej i rewitalizacji w Polsce: czy partycypacyjne wytwarzanie przestrzeni sprawdza się w praktyce? Czy rezultatem urbanistyki oddolnej, czyli angażowania aktorów takich jak artyści, ruchy miejskie i mieszkańcy osiedli nieformalnych, jest zawsze poprawa jakości życia i wzmacnianie społeczności lokalnych? Czy może niekiedy zamienia się w „koszmar partycypacji” oraz podporządkowuje przestrzeń miejską najbardziej uprzywilejowanym aktorom operującym w miastach? Autorskie badania wykorzystane w książce przeprowadzono na przykładach oddolnego wytwarzania przestrzeni w Warszawie, Nowym Jorku i Stambule. The publication deals with the issue of evaluating the effects of the currently followed urban policies, especially in reference to the so-called nightmare of participation. The book is part of a debate concerned with phenomena such as urban social conflicts, the revitalization of urban space, urban planning and housing policies. The author analyses the problem of gentrification in Poland and its links to revitalization programmes. The publication in based on the author’s research on the bottom-up production of space in Warsaw, New York, and Istanbul.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Łódź jest przykładem miasta, którego społeczny, subiektywny obraz bardzo długo obciążony był tzw. syndromem złego krajobrazu miejskiego ukształtowanego przez proces gwałtownej industrializacji w drugiej połowie XIX w. Powszechnie, zarówno w badaniach mieszkańców, jak i osób z zewnątrz panowała negatywna opinia o Łodzi jako mieście fabryk, biednej klasy robotniczej, brudnym i zaniedbanym. Po upadku przemysłu włókienniczego lokalne władze próbują zmienić oblicze miasta. Poszukuje się innych dróg rozwoju w dziedzinie nowoczesnych technologii, w sferze nauki, kultury, w branży turystycznej. Zmieniać powinno się zatem także doświadczanie Łodzi i jej wyobrażenia w świadomości mieszkańców i gości, czyli nowe „metapolis”. Problematyka podejmowana w książce mieści się w szeroko pojętej geografii społecznej miast. Badania behawioralne pozwalają lepiej zrozumieć rolę i miejsce człowieka jako osoby w przestrzeni miejskiej. Poruszane w książce zagadnienia mieszczą się również w nurcie socjologii miasta, psychologii środowiskowej, a także w teorii urbanistyki i architektury. Podjęcie dyskusji na temat wizerunku Łodzi zbliża tę problematykę także do zagadnień marketingu terytorialnego. Zakres rzeczowy książki obejmują zmiany realnej przestrzeni i wyobrażeń Łodzi oraz ich wzajemne relacje, a także działania podejmowane przez samorząd lokalny w celu kształtowania wizerunku miasta w nowej rzeczywistości społeczno-gospodarczej. Publikacja zawiera również wyniki badania kształtowania subiektywnego obrazu Łodzi w świadomości mieszkańców.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Praca zbiorowa obejmuje badania empiryczne w następujących grupach zagadnień: – procesy integracji i dezintegracji społeczności lokalnych na różnych poziomach organizacji regionalnej osadnictwa, – tożsamość terytorialna mieszkańców regionu łódzkiego oraz kształtowanie się regionalnych i lokalnych więzi społecznych, a także terytorialnych, – percepcja procesu transformacji systemowej oraz jej konsekwencji społecznych, kulturowych i gospodarczych widocznych w krajobrazie kulturowym, – mechanizmy przemiany struktur społeczno-osadniczych na obszarach wiejskich i ich uwarunkowania systemowe, społeczno-kulturowe i lokalizacyjne, – procesy przemian społecznych oraz funkcjonalno-morfologicznych w przestrzeni wielkiego miasta (Łodzi), ze szczególnym uwzględnieniem ich efektów w postaci dysproporcji społecznych i gospodarczych widocznych w przestrzeni miejskiej, – zmiany funkcji i struktury funkcjonalnej osadnictwa pod wpływem transformacji systemowej i ich wpływ na morfologię miast i wsi, – procesy integracji i dezintegracji Obszaru Metropolitarnego Łodzi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Tom stanowi zbiór tekstów naukowych ofiarowanych w darze Profesor Irenie Bukowskiej-Floreńskiej z okazji 80. urodzin. Autorami są etnolodzy i antropolodzy kultury oraz przedstawiciele dyscyplin pokrewnych. Wspólnym rysem zamieszczonych artykułów jest próba uchwycenia oraz zinterpretowania wybranych problemów społeczno-kulturowych współczesnego świata, jak też wielowymiarowa analiza dynamicznych przemian, którym obecnie podlega kultura. Interdyscyplinarna refleksja, dając możliwość wieloaspektowych odniesień i porównań, pozwoliła naświetlić z różnorakich perspektyw zagadnienia związane z procesem kształtowania się tożsamości społeczno-kulturowej w wymiarze lokalnym, regionalnym i narodowym, ukazać zjawisko percepcji, wartościowania tudzież oswajania określonych fragmentów przestrzeni otaczającej człowieka, a także wskazać na funkcjonalne i symboliczne przeobrażenia życia religijnego. Publikacja powinna zainteresować w głównej mierze etnologów i antropologów kultury, kulturoznawców, socjologów, historyków kultury oraz wszystkich zaabsorbowanych kondycją współczesnej kultury.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Przejawem dyskusji na temat nierówności w rozwoju poszczególnych części miasta jest m.in. model „dualnego miasta”, który ma swoje rozmaite interpretacje na gruncie badań społeczności izolowanych (grodzenie przestrzeni) czy odnowy miast (gentryfikacja, rewitalizacja). W związku z tym Łódź jest ciekawym przedmiotem badań nad zmianami w okresie socjalistycznym i w czasach współczesnych. Całość tych żywiołowych zmian doprowadziła do chaosu w zagospodarowaniu przestrzeni, zwłaszcza w centrum miasta. Łódź poszukuje dzisiaj nowej tożsamości, której podstawą staje się także jej przeszłość kulturowa. Otwarcie miasta na wpływy procesów globalizacji i modernizacji zmienia w sposób żywiołowy jego przestrzeń społeczną i materialną w kierunku narastania dysproporcji i różnic, które istnieją zarówno między bliskimi sąsiadami, jak i między sąsiednimi budynkami, ulicami czy całymi kwartałami miasta. Książka jest interesującym studium zjawisk miejskich początku XXI w. Postawiono w niej pytanie o kierunek i zakres (uwarunkowania, procesy tempo, efekty) różnicowania się przestrzeni miejskiej w okresie transformacji w kontekście oddziaływania procesów globalizacji i lokalnych. Chodzi tutaj o identyfikację różnych przestrzeni rozwoju, takich jak miejsca stojące na uboczu czy też obszary dynamicznego wzrostu i dobrobytu w mieście. Podstawowym celem jest wyjaśnienie, jakie czynniki wywołują powstawanie nowych lub utrwalanie dotychczasowych dysproporcji w przestrzeni miasta.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej