Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje fachowe
(5)
Druki ulotne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(4)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(33)
Autor
Kurzępa Jacek
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bilewicz Barbara
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Boczkowska Magdalena (1984- )
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Cackowska Małgorzata
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Frania Monika
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Głowacka Barbara (resocjalizacja)
(1)
Janus Edyta
(1)
Jeżowski Antoni Józef (1950- )
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Korolczuk Elżbieta
(1)
Kozek Wiesława
(1)
Kubisa Julia
(1)
Lubińska-Bogacka Magdalena
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Matyja Mirosław (1961- )
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Młynek Patrycja
(1)
Nowicki Tomasz (1982- )
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Sieroń Roman Bogusław (1972- )
(1)
Sosnowski Tomasz (1975-2020)
(1)
Sosnowski Tomasz (pedagog)
(1)
Synowiec Tomasz (politolog)
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szweda-Lewandowska Zofia
(1)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(1)
Trudnowski Piotr (1989- )
(1)
Więsław Szymon
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zdankiewicz-Ścigała Elżbieta
(1)
Zieleńska Marianna (1981- )
(1)
Zygmunt Roch
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(26)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Kadra kierownicza
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Temat
Młodzież
(6)
Rodzina
(6)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Pokolenie Z
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele
(2)
Ojcostwo
(2)
Pokolenie (socjologia)
(2)
Postawy
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Seksualność
(2)
Socjalizacja
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologie mobilne
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Tożsamość społeczna
(2)
Trauma
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Aleksytymia
(1)
Alkoholizm
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań
(1)
Bezrobocie
(1)
Blended learning
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cierpienie
(1)
Cybersocjalizacja
(1)
De lege ferenda
(1)
Demokracja bezpośrednia (system polityczny)
(1)
Diagnoza jako jedna z funkcji przedszkola i szkoły. Założenia teoretyczne i rozwiązania badawcze
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dysocjacja (psychologia)
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach swietlicowych
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Emocje
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Feminizm
(1)
Globalizacja
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Hospitalizacja domowa
(1)
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)
(1)
Internet
(1)
Katastrofy ekologiczne
(1)
Kilka uwag o przedszkolnej edukacji przyrodniczej w odniesieniu do badań nad rozumowaniem dzieci podczas zajęć opartych na metodzie eksperymentu
(1)
Kobiecość
(1)
Kompetencje dzieci kończących edukację przedszkolną w zakresie orientacji przestrzennej - raport z badań
(1)
Kompetencje nauczyciela - opiekuna praktyk w przedszkolu i klasach początkowych w kontekście założeń projektu "Poznać - Zrozumieć - Doświadczyć"
(1)
Kompetencje nauczycieli do prowadzenia obserwacji dzieci w placówkach Marii Montessori
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura popularna
(1)
Licea ogólnokształcące
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matki i córki
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Mentalizacja
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody i formy pracy w przedszkolu - nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań
(1)
Możliwość intensyfikacji edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym - niewykorzystane i zaniedbane możliwości, zanikająca szansa
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciel w sytuacji zmian zachodzących w edukacji
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauka liczenia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieobecna praktyka - o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukavji wczesnoszkolnej
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Raport z badań
(32)
Opracowanie
(4)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(9)
Historia
(2)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trauma u młodzieży : konsekwencje i uwarunkowania / Magdalena Kobylarczyk-Kaczmarek, Nina Ogińska-Bulik. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 220 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 187-212. Indeks.
Współczesne czasy są źródłem licznych zagrożeń i kryzysów, związanych z różnego rodzaju wypadkami, kataklizmami, zagrażającymi życiu chorobami, aktami przemocy, a ostatnio także pandemią COVID-19 czy wojną w Ukrainie. Doświadczenie traumy w okresie dzieciństwa czy adolescencji może mieć istotny wpływ na funkcjonowanie jednostki w okresie dorosłości. Zważywszy na fakt coraz większego rozpowszechnienia zdarzeń traumatycznych i pogarszającego się zdrowia psychicznego nastolatków, rośnie zapotrzebowanie na badania w tym obszarze. Można także przewidywać, że wzrośnie liczba młodych osób wymagających profesjonalnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej. Monografia podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką jest doświadczanie traumy przez młodzież, jej konsekwencje i czynniki warunkujące. Monografia jest przeznaczona dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką traumy, w tym rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych, profesjonalistów (głównie terapeutów) pracujących z młodzieżą po traumie. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Błędny numer ISBN na stronie redakcyjnej.
Bibliografia na stronach 248-273.
Autorka: - definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej oraz podejścia do tworzenia i realizacji strategii; - identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity oraz efekty jej realizacji; - dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach wybór strategii ambidexterity przynosi najlepsze rezultaty.
Strategie przedsiębiorstw ewoluują wraz z rozwojem teorii zarządzania strategicznego i pojawiających się razem z nią nowych koncepcji, modeli i spojrzeń. Takim stosunkowo nowym podejściem do rozwoju przedsiębiorstw jest koncepcja ambidexterity, zakładająca jednoczesność działań eksploracyjnych i eksploatacyjnych, co ma zapewnić firmie sukces i względnie trwałą przewagę konkurencyjną. Pojawia się tu jednak pytanie, czy strategia oburęczna jest właściwa dla wszystkich przedsiębiorstw, a jeśli nie, to co warunkuje jej wybór. Poszukując na nie odpowiedzi, Autorka: - definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej oraz podejścia do tworzenia i realizacji strategii; - identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity oraz efekty jej realizacji; - dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach wybór strategii ambidexterity przynosi najlepsze rezultaty. Książka wskazuje dotychczasowe ustalenia badawcze, nadal istniejące luki poznawcze oraz kierunki dalszych badań. W związku z tym jest przeznaczona dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania oraz szerokiego grona kadry kierowniczej, która w swych działaniach musi dokonywać trudnych wyborów strategicznych ukierunkowanych, z jednej strony, na wzrost efektywności przedsiębiorstwa, z drugiej zaś na poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju. Liczba stron 274 Rok wydania 2018 Miejsce wydania Warszawa Wydanie I Oprawa miękka Format B5 Spis treści Wstęp 1. Ambidexterity jako koncepcja rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa 1.1. Istota współczesnej strategii przedsiębiorstwa 1.2. Pojęcie, sposoby i poziomy ambidexterity w organizacji 1.3. Przegląd badań nad ambidexterity w zarządzaniu strategicznym 1.4. Wybory strategiczne przedsiębiorstw z perspektywy ambidexterity 1.5. Podsumowanie 2. Antecedencje wyboru strategii ambidexterity a efektywność jej realizacji 2.1. Niepewność otoczenia 2.2. Uwarunkowania wewnątrzorganizacyjne 2.2.1. Uwarunkowania zasobowe 2.2.2. Uwarunkowania strukturalne 2.2.3. Kontekst organizacyjny 2.2.4. Wielkość i wiek przedsiębiorstwa 2.3. Przywództwo strategiczne 2.4. Ambidexterity a efektywność przedsiębiorstwa 2.5. Podsumowanie 3. Metodyka badań 3.1. Cel, zakres i metoda badań empirycznych 3.1.1. Badania pilotażowe 3.1.2. Dobór próby 3.1.3. Obciążenia i ograniczenia badań empirycznych 3.2. Model badawczy i pomiar zmiennych 3.2.1. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa z perspektywy ambi¬dexterity 3.2.2. Antecedencje wyboru strategii 3.2.3. Efekty z realizacji strategii — efektywność przedsiębior¬stwa 3.3. Miary i narzędzia analizy statystycznej 3.4. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw 3.5. Podsumowanie 4. Strategia ambidexterity w ujęciu empirycznym — wyniki badań 4.1. Strategie rozwoju badanych przedsiębiorstw 4.2. Antecedencje i efektywność realizacji strategii badanych firm 4.3. Związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy wyborem strategiiambidexterity, jej uwarunkowaniami i efektywnością 4.4. Dyskusja wyników badań i implikacje menedżerskie 4.5. Podsumowanie Zakończenie Załącznik — kwestionariusz ankiety Spis rysunków Spis tablic Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina wobec seksualności dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta Pieńkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 179, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 161-176.
Książka porusza temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy uwarunkowań rodzinnych. Każdy system rodzinny tworzy zróżnicowany treściowo i strukturalnie klimat kształtujący oddziaływania rodziców wobec rozwoju seksualnego własnego dziecka. Niepełnosprawność dziecka wprowadza do rodziny wiele różnorodnych stresorów na poziomie indywidualnym i systemowym, co sprawia, że seksualność własnego dziecka staje się tematem bardzo trudnym, wymagającym, a przez to niejednokrotnie zaniedbywanym i negowanym, po prostu zgubionym. Celem podjętych w publikacji rozważań było poszukiwanie kierunków wsparcia dla systemu rodzinnego będącego źródłem niewykorzystanych zasobów dla seksualności dziecka z niepełnosprawnością – systemu często potrzebującego zindywidualizowanego wsparcia społecznego. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 173-174.
Aprobując całość przemyśleń Autora, należy zwrócić uwagę na fundamentalną wartość recenzowanej pracy jaką jest wkład w rozumienie młodzieży w jej współczesnych problemach oraz miejsca instytucji w kształtowanych przez nią systemach wartości. [Fragment rezenzji wydawniczej ks. prof. zw. dr. hab. Henryka Skorowskiego].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Siedliska] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2019. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 293-310.
Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6–23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
([Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach] ; 4096)
W książce wyłącznie numeracja serii.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 173-180.
Streszczenie w języku angielskim.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim. Badania pozwoliły na poznanie i ocenę funkcjonowania środowiska rodzinnego i szkolnego, rozpatrywanego na gruncie zaspokajana potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego tych dzieci. Konsekwencją takiej analizy i oceny było ukazanie możliwości i form stymulowania tego rozwoju dziecka w szkole i w rodzinie. Prowadzone badania ukazały również związek pomiędzy warunkami rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka w rodzinie, wydolnością wychowawczą rodziców, a poziomem zagrożenia tego rozwoju. Pozwoliły także na określenie form i zakresu istniejącej współpracy między szkołą specjalną a rodziną oraz na poznanie oczekiwań rodziców wobec szkoły i nauczycieli. Jednocześnie dane pochodzące z rozpoznań dały podstawy do krytycznego spojrzenia na efekty tego współdziałania, stworzyły możliwości dla propozycji jego modyfikowania i postulowania badań naukowych w zakresie ulepszenie warunków rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka i udoskonalenia współdziałania szkoły specjalnej z rodziną. Materiał badawczy jest wzbogacony opisami 20 przypadków uczniów, stanowiących ilustrację danego zagrożenia lub uwarunkowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 241-259. Indeks.
Autorka stara się znaleźć odpowiedzi na następujące pytania: – Czy lękowe style więzi są koniecznym i wystarczającym predyktorem rozwoju „emocjonalnej ślepoty” i dysocjacji? – W jakich warunkach bezpieczne przywiązanie stanowi fundament adaptacyjnego radzenia sobie z konsekwencjami traumy, a w jakich nie chroni już wystarczająco efektywnie? – Czy dezintegracja psychiczna, będąca skutkiem skłonności do patologicznej dysocjacji, sprzyja zaburzeniom afektywnym, analizowanym w książce na przykładzie uzależnienia od alkoholu? – Jak to się dzieje, że powiązane ze sobą aleksytymia i dysocjacja, pełniąc rolę nieadaptacyjnych mechanizmów radzenia sobie z emocjami negatywnymi – głównie lękiem i złością – utrudniają radzenie sobie z przeciwnościami opartymi na refleksji i samokontroli oraz wręcz blokują dojrzałe relacje z innymi?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40496 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 299- 317. Indeks.
Spis treści i streszczenie w języku angielskim.
Monografia poświęcona współczesnej rodzinie, wzbogaca nauki społeczne o nowe aspekty wiedzy ze szczególnym uwzględnieniem roli rodziny w kształtowaniu tożsamości indywidualnej, rodzinnej i społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problemy readaptacji skazanych i pomoc w ich resocjalizacji / Magdalena Lubińska-Bogacka. - Kraków : Petrus, copyright 2017. - 268, [1] strona : ilustracje ; 19 cm.
Tytuł grzbietowy: Problemy readaptacji skazanych.
Bibliografia na stronach 229-237.
Problematyka reintegracji i readaptacji społecznej skazanych stanowi jeden z głównych obszarów badawczych współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej a w szczególności pedagogiki penitencjarnej. W monografii Wybrane problemy readaptacji skazanych oraz pomoc postpenitencjarna w działaniach resocjalizacyjnych zostały przedstawione różnorodne aspekty pomocy postpenitencjarnej dla osób skazanych. Przedstawiono je z perspektywy prawnej , pedagogiczno-psychologicznej i socjalnej. Ma ona charakter diagnostyczny. Całość opracowania można podzielić na trzy części. Pierwsza część poświęcona jest analizie literatury związanej z tematem readaptacji społeczno-zawodowej osób skazanych w systemie penitencjarnym. Głębszemu opracowaniu został poddany polski system penitencjarny w wymiarze pedagogicznym z uwzględnieniem wszelkich regulacji prawnych i systemowych. Następnie w dalszej części rozdziału można zweryfikować procedurę odbywania kary pozbawienia wolności w Polsce z postępowaniem z osobami skazanymi w innych krajach europejskich. W rozdziale tym opisane zostały również formy, struktury i organizacja pomocy postpenitencjarnej, która jest nieodzownym komponentem skutecznego powrotu skazanych do społeczeństwa. Ostatnim elementem , który został opisany w części pierwszej to także proces readaptacji społeczno-zawodowej osób odbywających karę pozbawienia wolności , jego zadania, funkcje oraz przebieg. Autorka wiele miejsca poświeciła współczesnym programom readaptacyjnym , które są realizowane w Polsce w zakładach karnych. Druga część dotyczy metodologii badań w którym opisana została grupa badawcza skazanych i narzędzia badawcze. Trzecia część ujmuje analizę wyników przeprowadzonych badań w środowisku izolacyjnym. W rozdziale tym przedstawione zostały wypowiedzi skazanych, wychowawców penitencjarnych i kuratorów penitencjarnych na temat rzeczywistej readaptacji społecznej więźniów, ich problemów i możliwości wprowadzania nowoczesnych rozwiązań readaptacyjnych . W zakończeniu autorka podaje szereg rekomendacji dla ulepszenia i sprawniejszego działania systemu penitencjarnego w Polsce , propozycje działań profilaktycznych i pomocowych na rzecz osób pozbawionych wolności i ich rodzin. Zawartość książki ma ułatwić zrozumienie trudności i problemów więźniów , z którymi stykają się w warunkach izolacyjnych i potem wolnościowych. Ze względu na to , że publikacja zawiera niezbędne informacje o charakterystycznych dla poruszanej problematyki zjawiskach i objaśnieniach kluczowych terminów, środki i metody oraz wskazania podstawy prawnej działania resocjalizacyjnego , opisuje teorie ,koncepcje i czynniki przestępczości , stanowi cenne żródło wiedzy dla studentów pedagogiki, prawa, pracy socjalnej, psychologii i socjologii, jak i dla osób ,którzy na co dzień zajmują się działalnością wychowawczą, profilaktyczną i resocjalizacyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i grzbiecie podtytuł: wizja - postulaty - doświadczenia - badania. Rok wydania na podstawie informacji od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40476 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39838 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej