Forma i typ
Książki
(553)
E-booki
(36)
IBUK Libra
(36)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje fachowe
(18)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(527)
wypożyczone
(32)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(547)
Kościan - czytelnia
(20)
Autor
zbiorowa Praca
(10)
Borecka-Biernat Danuta
(6)
Gaś Zbigniew B
(6)
Jędrzejko Mariusz
(5)
Kozakiewicz Mikołaj
(5)
Filipczuk Halina
(4)
Hillebrandt Bogdan
(4)
Janowski Andrzej
(4)
Przecławska Anna
(4)
Sołtysiak Teresa
(4)
Urban Bronisław
(4)
Wolańczyk Tomasz
(4)
Białecka-Pikul Marta
(3)
Fatyga Barbara
(3)
JURKOWSKI ANDRZEJ
(3)
Jundziłł Irena
(3)
Orłowski Bolesław
(3)
PRZEZDZIECKA KRYSTYNA
(3)
PUTKIEWICZ ZYGMUNT
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Radziewicz Julian
(3)
Rylke Hanna
(3)
Skorny Zbigniew
(3)
Strelau Jan
(3)
Wilk Teresa
(3)
Węglowski Zbigniew
(3)
Ziółkowska Maria
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
BRAUNER FRANCOISE
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Basaj Agnieszka
(2)
Bennett Shannon M
(2)
Birch Ann
(2)
Brauner Alfred
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Chłopkiewicz Maria
(2)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(2)
Cybal-Michalska Agnieszka
(2)
Debesse Maurice
(2)
Dolto Francoise
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Dąbrowska Teresa
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Ernst Ken
(2)
Fudali Jan
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Gerstmann Stanisław
(2)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(2)
Góralczyk Ewa
(2)
Hejmej Przemysław
(2)
Jaczewski Andrzej
(2)
Janas-Kozik Małgorzata
(2)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(2)
Jędrzejewski Marek
(2)
KLIMOWICZ GRAŻYNA
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Konaszewski Karol
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kud Marzena
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Kwiek Maria
(2)
MALIM TONY
(2)
Malina Alicja
(2)
McDowell Josh (1939- )
(2)
McWhirter J. Jeffries
(2)
Moneta-Malewska Maria
(2)
Musialska Kinga
(2)
NOWAK IWONA
(2)
Namysłowska Irena
(2)
Obuchowska Irena
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Olejnik Marian
(2)
Opora Robert
(2)
Ostrowicka-Miszewska Helena
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pietrasiński Zbigniew
(2)
Piotrowski Przemysław
(2)
Pufal-Struzik Irena
(2)
Radziwiłłowicz Wioletta
(2)
Raś Danuta
(2)
Rembowski Józef
(2)
Reuttowa Natalia
(2)
Schaffer Rudolph H
(2)
Segiet Katarzyna
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Sikora Katarzyna
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Skrobiszewska Halina
(2)
Sokołowska Alicja
(2)
Stobiński Jerzy
(2)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(2)
Syrek Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Szymański Mirosław
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Troczyński Józef
(2)
Trześniowski Roman
(2)
Wiśniewski Wojciech
(2)
Wojnar Irena
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(42)
2010 - 2019
(113)
2000 - 2009
(119)
1990 - 1999
(72)
1980 - 1989
(111)
1970 - 1979
(104)
1960 - 1969
(21)
1950 - 1959
(6)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
Kraj wydania
Polska
(589)
Język
polski
(586)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Rodzice
(13)
Psycholodzy
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Młodzież
(4)
Pedagodzy
(4)
Wychowawcy
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Pediatrzy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Szkoły średnie
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Neurolodzy dziecięcy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Młodzież
(297)
Młodzież szkolna
(130)
Dziecko
(93)
Wychowanie
(29)
Wychowanie w rodzinie
(23)
Rodzina
(22)
Dzieci
(17)
Młodzież trudna
(17)
Nauczyciele
(14)
Niedostosowanie społeczne
(14)
Psychologia rozwojowa
(14)
Narkomania
(13)
Nauczanie
(13)
Pedagogika resocjalizacyjna
(13)
Agresywność
(11)
Subkultura
(11)
Wartość
(11)
Osobowość
(10)
Szkolnictwo
(10)
Depresja psychiczna
(9)
Dziecko trudne
(9)
Narkotyki
(9)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(9)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(9)
Psychoterapia
(9)
Młodzież niepełnosprawna
(8)
Nałóg
(8)
Psychologia społeczna
(8)
Cyberprzemoc
(7)
Pedagogika
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Zachowanie
(7)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Nastolatki
(6)
Patologia społeczna
(6)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(6)
Samobójstwo
(6)
Socjoterapia
(6)
Dopalacze (substancje odurzające)
(5)
Godzina wychowawcza
(5)
Internet
(5)
Lęk
(5)
Odżywianie
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Stres
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Chemia
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z depresją
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Matematyka
(4)
Młodzież z depresją
(4)
Oświata
(4)
Przemoc
(4)
Psychologia
(4)
Publicystyka polska
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Socjologia
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Alkoholizm
(3)
Alkoholizm a młodzież
(3)
Anoreksja
(3)
Aspiracje
(3)
Autodestruktywność
(3)
Autyzm
(3)
Bulimia
(3)
Czytelnictwo
(3)
Etyka chrześcijańska
(3)
Farmakoterapia
(3)
Fizjologia
(3)
Fonoholizm
(3)
Kształcenie
(3)
Media społecznościowe
(3)
Młodzież wiejska
(3)
Pamiętniki polskie
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Postawy
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przestępczość
(3)
Psychologia młodzieży
(3)
Psychoterapia grupowa
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Samookaleczenie
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Substancje uzależniające
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Technika
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Twórczość
(3)
Uczucia
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Temat: czas
1989-
(37)
1901-
(26)
2001-0
(18)
2001-
(12)
1939-
(4)
1801-
(3)
1501-
(2)
1601-
(2)
1701-
(2)
1945-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Wielkopolska
(2)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Egipt
(1)
Kanada
(1)
Katowice (woj.śląskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj.świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie : okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Malbork (woj. pomorskie)
(1)
Mezopotamia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie : okręg)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Zielonki (woj. małopolskie, pow. krakowski, gm. Zielonki ; okolice)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Opracowanie
(13)
Praca zbiorowa
(12)
Podręcznik
(7)
Monografia
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Poradniki
(3)
Raport z badań
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki dla młodzieży
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Bajka i baśń
(1)
Dane statystyczne
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Młodzież
(1)
Podręczniki
(1)
Protokoły
(1)
Raport z badań DBN
(1)
Reportaż polski
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(35)
Edukacja i pedagogika
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Medycyna i zdrowie
(13)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i Pedagogika
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
590 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
The articles presented in this volume have been based on the projec:Euroidentities – The Evolution of European Identity: Using biographical methods to study the development of European Identity (started March 2008 through February 2011 under the first Framework 7 SSH-2007-5.2.1). The project team consisted of scholars coming from seven academic centers: Queens University, Belfast – UK, University of Magdeburg – Germany, Bulgarian Academy of Sciences – Bulgaria, Tallinn University of Technology – Estonia, Federico II’ University, Naples – Italy, University of Łódź – Poland, Bangor University – Wales. The findings come from biographical narrative interviews collected and analyzed by each team during numerous workshops. The main aim of the project was to gain insights into the lives of European citizens and the significance of ‘Europe’ in their narratives.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
OD REDAKCJI Kolejny, podwójny LX/2–3 tom „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce miejskiej. Przedstawiciele różnych ośrodków akademickich prezentują teksty, dla których wspólnym mianownikiem jest idea kulturowego pejzażu współczesnego środowiska miejskiego. Jedną z przewodnich myśli zawartych w niniejszym zbiorze stanowi teza, że współczesne miasto, powiązane z gospodarką globalną, jest konceptualizowane w kategoriach dynamicznej,płynnej i zmiennej struktury, dla której wymiar kulturowy staje się równie istotny jak wymiar ekonomiczny. Jednakże zawarte w tomie analizy znacznie wykraczają poza wąsko ujmowany kulturowy paradygmat socjologii miasta. Są próbą określenia sposobu, w jaki dzisiejsze miasta odpowiadają na najpilniejsze potrzeby współczesnego świata, będąc głównymi przestrzeniami tworzenia globalnych przepływów, materializujących się w konkretnych lokalizacjach. Zmiana w postrzeganiu roli czasu i przestrzeni polega na ich oddzieleniu i kompresji, co prowadzi do kolejnego pytania o rolę miejsca w budowaniu tożsamości jednostkowej i grupowej. Niezależnie bowiem od „mechanizmów wykorzeniających” ludzie wciąż poszukują podstaw identyfikacji i przynależności, usiłując odnaleźć je w miejscach, wokół których ogniskuje się życie społeczne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej