Forma i typ
E-booki
(13)
IBUK Libra
(13)
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
wypożyczone
(6)
dostępne
(5)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(11)
Autor
Wolańczyk Tomasz
(4)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(2)
Jerzak Marta
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Borkowska Agata
(1)
Buijssen H. P. J. (1953- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Dufner Hanna
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Filipowski Filip
(1)
Gawrych Magdalena
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Gulczyńska Anna
(1)
Haidt Jonathan (1963- )
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hooley Jill M
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kaźmierczak Paweł (1970- )
(1)
Kiejna Andrzej
(1)
Kita Sylwia
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kulik Ryszard
(1)
Lukianoff Greg (1974- )
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Malewicz-Sawicka Maryla
(1)
Mineka Susan
(1)
Niedźwiedzka Marta
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Pawlak Paulina
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Rakowska Jadwiga Małgorzata
(1)
Remberk Barbara
(1)
Romanowska Krystyna
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sikorski Jacek
(1)
Simonienko Katarzyna
(1)
Słonka Robert
(1)
Trojanowska Monika
(1)
Wolska Aleksandra
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Pediatrzy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Neurolodzy dziecięcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zaburzenia psychiczne
(5)
Zdrowie psychiczne
(3)
Agresywność
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko
(2)
Farmakoterapia
(2)
Lęk
(2)
Nastolatki
(2)
Odżywianie
(2)
Osobowość
(2)
Otyłość
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Schizofrenia
(2)
Stres
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia snu
(2)
Zespół ADHD
(2)
Afazja Broki
(1)
Amnezja
(1)
Anoreksja
(1)
Asymetria mózgu
(1)
Autyzm
(1)
Bulimia
(1)
Ból
(1)
Błędy wychowawcze
(1)
Chemia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroba Huntingtona
(1)
Choroba Parkinsona
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Decyzje
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorośli
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziewczęta
(1)
Genetyka
(1)
Głód
(1)
Hipokamp
(1)
Hormony steroidowe
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Konformizm
(1)
Kora mózgowa
(1)
Leczenie
(1)
Matki i córki
(1)
Medycyna kliniczna
(1)
Mięśnie
(1)
Myśli natrętne
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Móżdżek
(1)
Młodzież
(1)
Nadopiekuńczość
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuron
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Obojnactwo
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Opieka psychiatryczna
(1)
Orientacje seksualne
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polaryzacja społeczna
(1)
Polityka zdrowotna
(1)
Potrzeba aprobaty społecznej
(1)
Pożądanie
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przekonania
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przestępczość nieletnich młodocianych
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Płeć
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samobójstwo
(1)
Schematy poznawcze
(1)
Seksuologia
(1)
Sen
(1)
Smak
(1)
Socjoterapia
(1)
Strach
(1)
Stres pourazowy
(1)
Studenci
(1)
Synapsa (układ nerwowy)
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Słuch
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Uczenie się
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(3)
Esej
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Edukacja i Pedagogika
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
24 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach. Publikacja skierowana jest do lekarzy specjalizujących się w psychiatrii dzieci i młodzieży i w psychiatrii ogólnej, a także psychologów, neurologów dziecięcych, pediatrów i psychoterapeutów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kompleksowy przegląd aktualnego stanu badań skuteczności interwencji psychoterapeutycznych w zapobieganiu zaburzeniom psychicznym i ich leczeniu oraz użyteczności płynących z nich wniosków w praktyce klinicznej. Autorka analizuje metody wykorzystywane u dorosłych, dzieci i młodzieży wraz z interpersonalnymi uwarunkowaniami skuteczności takich interwencji i podaje rekomendacje dotyczące wdrażania rezultatów tych badań w praktyce klinicznej. Publikacja dostarcza klinicystom informacji użytecznych w prowadzeniu praktyki według wskazań modelu praktyki klinicznej opartej na dowodach empirycznych. Książka wpisuje się w nurt literatury wspierający powszechnie uznawany przez różne specjalizacje kliniczne model uprawiania praktyki, zwany praktyką kliniczną opartą na dowodach empirycznych, który akcentuje potrzebę korzystania z wyników badań. Publikacja wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i wychodzi naprzeciw potrzebom profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej. Czytelnik znajdzie w niej wnioski z badań dotyczące skuteczności, opartych na różnych podejściach teoretycznych, interwencji psychoterapeutycznych (realizowanych w osobistym kontakcie z klinicystą oraz za pośrednictwem techniki cyfrowej – internetu, wideokonferencji, programów komputerowych, telefonu) w zapobieganiu powszechnie spotykanym w praktyce klinicznej zaburzeniom psychicznym i w ich leczeniu u dorosłych, dzieci i młodzieży oraz wynikające z tych wniosków rekomendacje do stosowania badanych interwencji w praktyce klinicznej. Zapozna się także z wnioskami z badań dotyczącymi relacyjnych uwarunkowań skuteczności badanych interwencji psychoterapeutycznych u dorosłych, dzieci i młodzieży, jak również z wynikającymi z nich rekomendacjami do podejmowania określonych działań korektywnych, gdy występują trudności w realizacji zadań terapeutycznych podczas stosowania interwencji. Zaznajomi się ponadto z ograniczeniami towarzyszącymi wdrażaniu wniosków z badań w praktyce klinicznej, a także z sugerowanymi przez badania sposobami wyrównywania ograniczeń. […] książka może się stać „podręcznikiem na biurko” służącym do sprawdzania słuszności podejmowanych decyzji – zarówno tych podejmowanych w terapii, jak i w planowaniu strategii społecznych (tu ważne jest również zwrócenie uwagi na ekonomiczną stronę stosowania określonych strategii terapeutycznych). […] Bardzo istotna […] jest ostatnia, czwarta część książki, która stanowi krytyczne podsumowane badań klinicznych kontrolowanych jako źródła inspiracji dla terapeutów i badaczy. Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi praktyków na ich własny sposób myślenia i konieczność integracji wyników badań światowych i płynących z nich, a sformułowanych wcześniej przez Autorkę implikacji praktycznych, z własnym doświadczeniem i konkretną sytuacją kliniczną. (Z recenzji prof. dr hab. med. Marii Siwiak-Kobayashi) Przedstawione przez Autorkę w pracy wyniki badań oraz ich omówienie są rzetelną dokumentacją Jej bogatej wiedzy specjalistycznej i oferują usystematyzowany wgląd w ważną i skomplikowaną problematykę prewencji zaburzeń psychicznych. Stanowi cenny materiał dla psychologów i studentów psychologii. Może być traktowana, jako podręcznik dotyczący skuteczności zapobiegania i leczenia wybranych zaburzeń psychicznych oraz inspiracja dla rozumienia mechanizmów uwikłanych w powstawanie i utrzymywanie się zaburzeń. (Z recenzji dr hab. Joanny Radoszewskiej) Jadwiga Małgorzata Rakowska - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w zakresie: 1) prowadzeniu badań nad skutecznością psychoterapii, które zaowocowało publikacjami książkowymi, np. "Sukces i porażka terapii krótkoterminowej" (2006), oraz artykułami, w tym o zasięgu międzynarodowym, np. "Brief strategic therapy in patients with social phobia with or without personality disorder" (2011), 2) prowadzeniu psychoterapii pacjentów w akademickich ośrodkach psychoterapeutycznych - Przychodni Akademickiej w Lublinie i Akademickiego Ośrodka Psychoterapii w Warszawie - opartym na kompetencjach nabytych podczas półtorarocznego stażu w terapii strategicznej u jej twórców w Mental R (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej