Forma i typ
Książki
(5)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(5)
Autor
Białecka-Pikul Marta
(1)
Filip Anna
(1)
Howlin Patricia (1946- )
(1)
Jackiewicz Martyna
(1)
Kania Iwona
(1)
Kiezik-Kordzińska Ewa
(1)
Kołodziejczyk Anna (psycholog)
(1)
Nęcki Szymon
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Sikorska Iwona
(1)
Stępień-Nycz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(5)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(4)
Młodzież
(2)
Dziecko autystyczne
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Trening grupowy (psychol.)
(1)
Uczucia
(1)
Wybór zawodu
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Młodzież
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3671)
Bibliografia, netografia na stronach 417-435. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim, francuskim, słowackim.
Książka składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawione zostały zagadnienia informacji i wiedzy z uwzględznieniem ich transmisji i odbioru od nadawcy do odbiorcy. W rozdziale drugim zostały omówione najważniejsze w świetle poruszanej problematyki aspekty lingwistyczne i filozoficzne. W rozdziale trzecim przedstawiony został zarys problematyki badawczej. W rozdziale czwartym zaprezentowane zostały wnioski z badań. W piątym rozdiale ujęte zostały pytania i stwierdzenia uczniów klas początkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42906 Autyzm i Zespół Aspergera (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41740 Gry i zabawy (1 egz.)
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej