Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(7)
Autor
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Chambers Richard
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Hassed Craig
(1)
Janicka Martyna
(1)
Kaczmarek Oskar
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kruczek Agnieszka
(1)
Naumburg Carla
(1)
Redlicka Agata
(1)
Sikora Jagoda
(1)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(1)
Teodorczyk-Twardowska Anna
(1)
Ziembińska Ewa
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Radzenie sobie ze stresem
(7)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Samokontrola
(2)
Stres
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Biblioterapia
(1)
Gniew
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura szkoły
(1)
Mindfulness
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Osiągnięcia sportowe
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Ranking
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Sukces
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Współdziałanie
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wychowanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zapobieganie
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Poradnik
(5)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Indeks.
Poradnik Uważne uczenie się jest opracowaniem, które przedstawia możliwości wykorzystania koncepcji uważności zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu, prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę – książkę kończy dwanaście ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa efektywność uczących się i nauczających, wspomaga ich rozwój osobisty, pomaga zachować dobrostan fizyczny i umysłowy, a także pomaga zredukować stres, zapobiegając np. atakom paniki czy pogorszeniu zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 175-200.
Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden rodzaj takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność oraz na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania. Cenne należy uznać podjęcie przez Autorkę kwestii zmagania się młodzieży z sytuacjami konfliktu społecznego, poznanie strategii w radzeniu sobie z nimi i psychospołecznych uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów. Zagadnienie radzenia sobie przez młodego człowieka w sytuacji konfliktu społecznego ma duże znaczenie teoretyczne, ponieważ pozwala na coraz lepsze rozumienie mechanizmów rządzących funkcjonowaniem adolescenta w konflikcie i na coraz lepszą konceptualizację tego zjawiska. Duże jest także znaczenie praktyczne tego opracowania. To znaczenie praktyczne widoczne jest szczególnie w obszarze psychologii wychowania i psychologii klinicznej. Zdobyta wiedza pozwala bowiem na opracowanie adekwatnych i skutecznych interwencji terapeutycznych oraz działań profilaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka ma na celu umożliwienie zdiagnozowania poziomu wypalenia i poszukania jego potencjalnych źródeł w codziennej pracy nauczyciela. Stanowi próbę odpowiedzi na takie pytania: - jak skutecznie wzmacniać chęć do działania? - jak radzić sobie ze stresem w pracy z uczniami? - jak stać się autorytetem w swojej dziedzinie? - jak zachować pasję do tego, co robimy? - jak efektywnie pracować nad własnym rozwojem?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43251 Nauczyciel. Wychowawca (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów. Przygotowane propozycje uwzględniają zarówno potrzeby i możliwości adresatów, jak i warunki oraz zasoby instytucji wychowawczych i edukacyjnych. Stanowią gotowy „przepis” do realizacji konkretnych oddziaływań w grupie uczniów/wychowanków, a także w pracy indywidualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43298 Psychoterapia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poznaj historie, które mogą się przytrafić każdemu dziecku w wieku wczesnoszkolnym, jego rodzeństwu i opiekunom. Opowiadają o powszechnych trudnościach takich jak: organizacja zdalnej nauki w czasie pandemii, odreagowywanie emocji po powrocie ze szkoły, niska samoocena i niechęć do odrabiania prac domowych, dokuczanie ze strony rówieśników, silne emocje i zmiana zachowania związana z graniem w gry komputerowe. Ramki dla dorosłych opiekunów pozwalają zrozumieć trudności dziecka i wesprzeć je tak, aby radziło sobie coraz lepiej i rozwijało zdolność do samoregulacji (ang. self-regulation), czyli przywracania równowagi w obliczu stresorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 236.
"Jak nie krzyczeć na swoje dziecko" to szczera i pełna empatii, ale i praktyczna książka, która pomaga nam poradzić sobie z uczuciami desperacji i gniewu, by szlag nas nie trafiał i byśmy byli bardziej obecnymi i pozytywnymi rodzicami. to coraz bardziej istotny temat dla współczesnych rodziców, którzy są preciążeni obowiązkami i przepracowani bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura rywalizacji i współpracy w szkole / Bogusław Śliwerski. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 379, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 7)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 353-379.
Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach. Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli szkół, przedszkoli, wychowawców palcówek opiekuńczych, organizatorów form zimowego i letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Będzie przydatna pracownikom naukowym oraz studentom kierunków pedagogicznych, prawa, psychologii, socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43572 Pedagogika (1 egz.)
E-book
W koszyku
W prezentowanej monografii przedstawiono wyniki badania 100 kobiet bezdomnych zamieszkujących schroniska dla bezdomnych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego oraz odpowiednio zrekrutowanych kobiet mieszkających w domach. Celem prezentowanych badań było porównanie obu grup w zakresie wybranych zasobów osobistych (prężności i nadziei) oraz postaw życiowych w kontekście strategii radzenia sobie ze stresem. Sprawdzono, czy omawiane zmienne przyjmują w populacji kobiet bezdomnych specyficzne konfiguracje. Próbowano także odpowiedzieć na pytanie o występowanie ewentualnych związków między zasobami osobistymi i postawami życiowymi a strategiami radzenia sobie ze stresem w grupie kobiet bezdomnych z uwzględnieniem wybranych zmiennych dotyczących charakterystyk bezdomności. Rozpoznanie zasobów, jakimi dysponują bezdomne oraz strategii radzenia sobie ze stresem, które one stosują, wydaje się być szansą na stworzenie bardziej efektywnych metod oddziaływania skierowanych do tej grupy. Uwzględnienie wśród wspomnianych zasobów prężności pozwala na ocenę możliwości adaptacyjnych kobiet bezdomnych, a nadziei – na określenie ewentualnego pokładania ufności, że aktualna sytuacja może ulec zmianie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej