Forma i typ
Książki
(6)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(2)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(6)
Autor
Kucharczyk Izabella
(2)
Aksamit Diana
(1)
Banasiak Anna
(1)
Bieńkowska Agnieszka
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Harciarek Michał
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kazek Beata
(1)
Kiełb Katarzyna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Marek-Banach Joanna
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mitosek-Szewczyk Krystyna
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Patzlaff Rainer
(1)
Pilarska Ewa
(1)
Pisula Ewa
(1)
Rojewska Katarzyna
(1)
Saul Richard
(1)
Siedler Agnieszka
(1)
Weker Maria
(1)
Wojciechowska Justyna
(1)
Zygner Henryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wzrok
(6)
Słuch
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Mowa
(2)
Schizofrenia
(2)
Afazja Broki
(1)
Agresywność
(1)
Amnezja
(1)
Anoreksja
(1)
Asymetria mózgu
(1)
Autyzm
(1)
Bulimia
(1)
Ból
(1)
Chemia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroba Huntingtona
(1)
Choroba Parkinsona
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Decyzje
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Genetyka
(1)
Głód
(1)
Hipokamp
(1)
Hormony steroidowe
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jąkanie
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kora mózgowa
(1)
Lęk
(1)
Mięśnie
(1)
Mózg
(1)
Móżdżek
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuron
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obojnactwo
(1)
Orientacje seksualne
(1)
Pamięć
(1)
Pożądanie
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychogenne napady rzekomopadaczkowe
(1)
Sen
(1)
Smak
(1)
Strach
(1)
Stres
(1)
Synapsa (układ nerwowy)
(1)
Sztuka
(1)
Telewizja
(1)
Telewizja a dziecko
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wrodzony przerost nadnerczy
(1)
Węch
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia snu
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zdolności
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół Tourette'a
(1)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(1)
Zespół łamliwego chromosomu X
(1)
Zmysły
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Biologia
(1)
Psychologia
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształcenie widzenia / Henryk Zygner. - Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., 1979. - 76, [3] s., [9] k. tabl. kolor. : il., portr. ; 25 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42217 Zdrowie dzieci i młodzieży (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41222 Zdrowie dzieci i młodzieży (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42367 ADHD (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. "Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności." Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii : Wydanie nowe / James W. Kalat ; przekład Anna i Marek Binderowie ; redakcja naukowa polskiego wydania Michał Harciarek. - Wydanie II - 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - XXIV, 749 stron : fotografie, ilustracje, tabele, wykresy, mapy ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 615-702. Indeksy.
Aktywność twojego mózgu jest twoim umysłem. 14 lat od pierwszego wydania oddajemy do rąk czytelników nową edycję znakomitego podręcznika Biologiczne podstawy psychologii. Podręcznik został zaktualizowany o najnowszą wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu – autor wzbogacił ją o wyniki badań pochodzących z prawie 700 nowych publikacji. James Kalat, doświadczony wykładowca psychologii biologicznej, mistrzowsko prowadzi czytelnika przez podstawową wiedzę na temat biologicznych podstaw procesów psychicznych. Przystępny język, liczne ilustracje, bloki podsumowujące i testy sprawdzające wiedzę pozwalają skutecznie opanować nowe informacje, a zawarte w książce ćwiczenia i zadania dają Czytelnikowi możliwość „podejrzenia własnego mózgu w działaniu”. Biologiczne podstawy psychologii to kompendium wiedzy na temat: Statusu psychologii biologicznej jako nauki i jej miejsca wśród innych subdyscyplin psychologii Budowy komórki nerwowej i mechanizmu przekaźnictwa synaptycznego Neuroanatomii oraz metod zdobywania wiedzy na temat funkcjonowania mózgu ludzi i zwierząt. Autor przedstawia tu także kontrowersje związane z prowadzeniem badań naukowych z udziałem zwierząt oraz omawia obowiązujące standardy prowadzenia takich badań Genetycznych uwarunkowań procesów psychicznych i zachowania Budowy i funkcjonowania wszystkich układów sensorycznych Anatomicznych i funkcjonalnych aspektów ruchu i kontroli ruchu. W tej części czytelnik znajdzie także informacje na temat zaburzeń ruchu w chorobie Parkinsona i chorobie Huntingtona Funkcjonowania rytmu snu i czuwania, zaburzeń snu związanych z pracą zmianową lub chorobą transatlantycką (jet lag), a także lęków nocnych, bezdechu sennego, narkolepsji i innych. Regulacji wewnętrznej w zakresie temperatury ciała, głodu i pragnienia. Podstawowe informacje zostały wzbogacone o wiedzę na temat przetrwania w warunkach ekstremalnego zimna, mechanizmu działania gorączki czy zaburzeń odżywiania Biologii zachowań reprodukcyjnych i różnorodności zachowań seksualnych Biologicznego podłoża emocji, zachowań agresywnych i obronnych oraz stresu Neuroanatomicznych podstaw procesów uczenia się, pamięci oraz inteligencji oraz zaburzeń funkcjonowania w tych obszarach Ewolucji języka oraz wpływu uszkodzeń mózgu na zdolności komunikacyjne Funkcjonowania mózgu osoby z zaburzeniami psychicznymi, a także historycznych i współczesnych metod leczenia tych zaburzeń. [empik.com].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43383 Psychologia (1 egz.)
E-book
W koszyku
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak – uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
To pierwszy tom z cyklu poświęconego dzieciństwu. Omawiane zagadnienia dotyczą prawidłowości rozwoju dziecka w różnych sferach funkcjonowania oraz różnorodnych zaburzeń rozwoju pojawiających się lub ujawniających w dzieciństwie. Kolejne książki będą poświęcone pedagogicznym i psychologicznym metodom wspierania rozwoju dzieci doświadczających różnorodnych problemów. Połączenie perspektyw psychologicznej i pedagogicznej jest szczególnie cenne w procesie wspierania rozwoju dziecka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Bóle głowy u dzieci i młodzieży to kolejna pozycja w serii Praktyka Pediatry. Badania wskazują, że około 60% populacji dziecięcej doświadcza bólów głowy, a znaczna część dzieci jest z tego powodu hospitalizowana. W publikacji zostały omówione, zgodnie z obowiązującą międzynarodową klasyfikacją ICHD-3, różne rodzaje bólów głowy, m.in.: migrena, bóle głowy typu napięciowego, bóle głowy objawowe (w guzach mózgu, pourazowe, w chorobach naczyniowych mózgu, narządu wzroku, laryngologicznych, ogólnoustrojowych, psychicznych, a także w padaczce). Książka skierowana jest przede wszystkim do pediatrów i lekarzy rodzinnych, którzy na co dzień spotykają się z problemem bólów głowy u dzieci, a także neurologów dziecięcych, pracujących zarówno w lecznictwie otwartym, jak i zamkniętym. Mamy nadzieję, że podręcznik oparty na najnowszym piśmiennictwie, a także doświadczeniu Autorów, pomoże Czytelnikowi w diagnostyce i leczeniu bólów głowy u dzieci i młodzieży.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej