Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(3)
Placówka
Rawicz - wypożyczalnia
(15)
Autor
Grudziewska Ewa
(4)
Jankowiak Barbara
(2)
Jaros Agnieszka
(2)
Szczepanik Renata
(2)
Białek Kinga
(1)
Bąk Jolanta
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Franczyk Jan Leszek
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
Koniuszewska Marzena
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lewicka-Zelent Anna
(1)
Lutze Izabella
(1)
Pyrdoł Danuta
(1)
Raczyńska Kamila
(1)
Soroko Emilia
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Synakiewicz Alina
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Wiewióra-Pyka Elżbieta
(1)
Wilk Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Pedagodzy
(3)
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Socjoterapia
(15)
Zachowanie
(4)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Bajkoterapia
(2)
Dziecko
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Młodzież
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Wychowanie
(2)
Alkoholizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Edukacja psychologiczna
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odżywianie
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wizualizacja (psychol.)
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Scenariusze zajęć
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 195.)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Zamieszczone w pracy artykuły wpisują się w interdyscyplinarny dyskurs na temat współczesnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W przedkładanym czytelnikowi zbiorze opracowań znalazły się zarówno analizy stricte teoretyczne, jak i rozważania o charakterze empirycznym, związane z praktyką pracy pomocowej. Oś narracji stanowi zjawisko socjoterapii: definicje pojęcia, funkcje, znaczenie oraz stosowane metody i techniki. W pracy wyróżniono dwie części: teoretyczną i praktyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31267 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30633 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy rozdz.
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliogr., netogr. s. 161-163.
Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6-9-letnich oraz 10-12-latków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31151 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów. Przygotowane propozycje uwzględniają zarówno potrzeby i możliwości adresatów, jak i warunki oraz zasoby instytucji wychowawczych i edukacyjnych. Stanowią gotowy „przepis” do realizacji konkretnych oddziaływań w grupie uczniów/wychowanków, a także w pracy indywidualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka ma charakter poradnika. Zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności a także kwestie związane z eurosieroctwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Wydawnie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 227, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 205-220. Indeksy.
kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne (opis wydawcy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: Poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi z niepełnosprawnoscią, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym.
Bibliogr. s. 251-253.
Książka została podzielona na osiem części. W pierwszej - obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego - zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji.Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które - w mniejszym bądź większym stopniu - towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy (opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej). W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami (z zespołem Aspergera, z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący). Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną - autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Rawicz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31359 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Zachowania problemowe nastolatków są zjawiskiem na stałe wpisanym zarówno w pracę profilaktyczną szkół ogólnodostępnych jak i placówek resortu edukacji realizujących zadania socjoterapeutyczne i resocjalizacyjne. Celem publikacji jest próba przeanalizowania aktualnych obszarów zachowań problemowych wśród dorastających, które identyfikują ich nauczyciele i wychowawcy oraz ustalenie rozwiązań stosowanych w praktyce pedagogicznej. Perspektywa teoretyczna podjętych badań odnosi się do tematyki trudnych, bardzo często nieakceptowanych społecznie zachowań nastolatków manifestowanych zarówno jako problemy z pełnieniem roli ucznia jak i zachowania ryzykowne. Przedmiotem analiz teoretycznych uczyniono także kwestię rozwiązywania problemów uczniów w warunkach instytucji resortu edukacji - szkól ogólnodostępnych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii i młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Zaprezentowane wyniki badań o charakterze porównawczym, przeprowadzonych wśród nauczycieli pracujących w szkołach ogólnodostępnych oraz w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii i w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, pokazują aktualną mapę zachowań ryzykownych dorastających oraz problemów w funkcjonowaniu społecznym uczniów. Odsłaniają również kategorie trudności związanych z procesem edukacyjnym i pełnieniem roli ucznia, które są znaczące dla powstawania problemów w funkcjonowaniu społecznym nastolatków. Dzięki ustaleniu poziomu wiedzy i nastawienia badanych pedagogów do realizacji zadań z zakresu profilaktyki w warunkach placówki, w której pracują, udało się wyznaczyć priorytetowe kierunki działań chroniących młode pokolenie przed zachowaniami ryzykownymi i patologia społeczną. Adresatami książki są wszyscy zainteresowani profilaktyką zachowań ryzykownych nastolatków, szczególnie nauczyciele, wychowawcy i dyrektorzy szkół, pracownicy organów prowadzących placówki systemu oświaty oraz organów nadzoru pedagogicznego, a także studenci pedagogiki przygotowujący się do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej