Forma i typ
Książki
(11)
E-booki
(10)
IBUK Libra
(10)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(2)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(11)
Autor
Balogh Oliver
(1)
Białek Kinga
(1)
Bobeł Bożena
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Jurczyk Marcin
(1)
Jędrzejko Mariusz (1959- )
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
Kominek Łukasz
(1)
Koniuszewska Marzena
(1)
Krzywicki Marcin
(1)
Kwiatkowski Paweł
(1)
Leippe Michael R
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lutze Izabella
(1)
Odrowąż-Pieniążek Iwona
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Poleszak Wiesław
(1)
Polskich Stowarzyszenie Bibliotekarzy
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Pyrdoł Danuta
(1)
Raczyńska-Chomyn Kamila
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rutkowski Piotr
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Stewart Jan
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Synakiewicz Alina
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Taper Agnieszka
(1)
Zimbardo Philip G
(1)
Ziółkowski Jacek
(1)
Śmiałek Wiesław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Agresja
(5)
Dziecko
(2)
Młodzież
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Uczucia
(2)
Abecadło wpływu: postawy, zachowania i elementy poznawcze
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresja (psychologia)
(1)
Agresja w sporcie
(1)
Agresywność
(1)
Aprobata i dezaprobata: potęga nagród społecznych
(1)
Atrybucja i samoatrybucja
(1)
Autopercepcja i samoatrybucja
(1)
Autoperswazja i odgrywanie ról
(1)
Awaryjny guzik nieposłuszeństwa
(1)
Bezdomność
(1)
Cały świat jest tylko sceną...a my po prostu odgrywamy swe role
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Co jest obciążeniem dla polskich nauczycieli. Wybrane wyniki uzyskane Kwestionariuszem Obiążeń Zawodowych Pedagoga. Jacek Pyżalski
(1)
Cyberagresja
(1)
Cyberkultura
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja integracyjna w opinii społeczności Dobrzenia Wielkiego. Krystyna Gralla
(1)
Edukacja psychologiczna
(1)
Ekshibicjonizm
(1)
Gniew
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Handel ludźmi
(1)
Historia Sławy (i niesławy) wpływu
(1)
Inne tezy oparte na kluczowej roli postaw
(1)
Instrumentalne uczenie się i wzmocnienie warunkowe
(1)
Internet
(1)
Jeszcze o autoperswazji: Oglądać telewizję czy nie
(1)
Jin i jang modelowania
(1)
Kazirodztwo
(1)
Komunikacja i perswazja:Powtórz to jeszcze raz
(1)
Konformizm: Dobry czy zły
(1)
Konformizm: ratowanie twarzy z wdziękiem (i zyskiwanie wiedzy)
(1)
Korupcja
(1)
Manipulacja
(1)
Mobbing
(1)
Modelowanie agresji
(1)
Motywy angażowania się studentów Uniwersytetu Opolskiego w działalność charytatywną. Alicja Kochmańska, Justyna Smolik
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Nietolerancja
(1)
Nieśmiałość
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedofilia
(1)
Postawy
(1)
Posłuszeństwo: zachowanie oparte na uznaniu autorytetu (władzy)
(1)
Prekariat
(1)
Problem nadpobudliwości psychoruchowej wśród młodzieży gimnazjalnej. Elwira Obara, Dawid Kraczek
(1)
Problemy społeczne
(1)
Procesy i warunki wpływu społecznego
(1)
Prostytucja
(1)
Przeciwdziałanie agresji w opolskich gimnazjach. Arleta Walczak, Marta Wasielewska
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przyczyny konformizmu
(1)
Psychologia odruchów: wpływ poprzez heurestyki
(1)
Psychologia samousprawiedliwiania
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Punkt wyjścia: kiedy wewnętrzne zmiany są skutkiem wpływów zewnętrznych
(1)
Reguła wzajemności
(1)
Reguła zobowiązania
(1)
Rola zajęć pozalekcyjnych w rewalidacji młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Bożena Bobeł, Aneta Błaut
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samobójstwo
(1)
Scenariusz Milgrama: Czy poraziłbyś prądem kogoś nieznajomego, gdyby poprosił się o to Hitler?
(1)
Spojrzenie w przyszłość
(1)
Stosunek dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do ich niepełnosprawnych rówieśników. Katarzyna Babrzycka, Ewelina Flis, Natalia Maruszak
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Systemy postawy
(1)
Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej z dysleksją rozwojową. Emilia Narojczyk, Małgorzata Świech
(1)
Szkoła
(1)
Szkoły
(1)
Teoria atrybucji
(1)
Teoria społecznego uczenia się
(1)
Terapia pedagogiczna
(1)
Teza porządkująca: Zmiana rodzi zmianę
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczenie się, kiedy działanie popłaca
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Uzależnienia od Internetu
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
21 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39900, 36619 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39918 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40303 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39209 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Temat: Psychologia społeczna ; Postawy ; Stosunki interpersonalne ; Świat wpływu ; Procesy i warunki wpływu społecznego ; Historia Sławy (i niesławy) wpływu ; Wpływ interpersonalny: "Nawrócenie" i osobiste podejście ; Komunikacja i perswazja:Powtórz to jeszcze raz ; Wpływ mass mediów: Nie ma dymu bez ognia (i reklamy) ; Abecadło wpływu: postawy, zachowania i elementy poznawcze ; Systemy postawy ; Teza porządkująca: Zmiana rodzi zmianę ; Inne tezy oparte na kluczowej roli postaw ; Z perspektywy psychologii społecznej ; Spojrzenie w przyszłość ; Wywieranie wpływu na człowieka ; Uczenie się, kiedy działanie popłaca ; Instrumentalne uczenie się i wzmocnienie warunkowe ; Teoria społecznego uczenia się ; Modelowanie agresji ; Jin i jang modelowania ; Aprobata i dezaprobata: potęga nagród społecznych ; Konformizm: ratowanie twarzy z wdziękiem (i zyskiwanie wiedzy) ; Przyczyny konformizmu ; Konformizm: Dobry czy zły ; Posłuszeństwo: zachowanie oparte na uznaniu autorytetu (władzy) ; Scenariusz Milgrama: Czy poraziłbyś prądem kogoś nieznajomego, gdyby poprosił się o to Hitler? ; Wyjasnianie zachowań nadzwyczajnych przez poznawanie zwyczajnych ; Awaryjny guzik nieposłuszeństwa ; Psychologia odruchów: wpływ poprzez heurestyki ; Reguła wzajemności ; Reguła zobowiązania ; Punkt wyjścia: kiedy wewnętrzne zmiany są skutkiem wpływów zewnętrznych ; Wywieranie wpływu na postawy poprzez zachowania ; Atrybucja i samoatrybucja ; Teoria atrybucji ; Autopercepcja i samoatrybucja ; Autoperswazja i odgrywanie ról ; Cały świat jest tylko sceną...a my po prostu odgrywamy swe role ; Jeszcze o autoperswazji: Oglądać telewizję czy nie ; Psychologia samousprawiedliwiania ; Podręczniki akademickie
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36545 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest zbiorem kilkunastu esejów autorstwa wybitnych polskich badaczy z zakresu teorii i filozofii polityki poświęconych refleksji nad problemem przemocy, agresji, oraz jej genezy, mechaniki i funkcji w życiu społeczno-ekonomiczno-politycznym. Pierwszym polem badawczym, który jest podejmowany od wielu wieków jest problem genezy agresji, przemocy u człowieka. Drugim problemem badawczym, który stał się też przedmiotem rozważań Autorów poniższego tomu, jest zakres i płaszczyzny przemocy. Osobnym wątkiem podejmowany w tej pracy jest polityczne oblicze przemocy. Relacje między polityką a przemocą są niezwykle istotne w dobie współczesności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Przedmiotem rozważań teoretycznych oraz analizy empirycznej niniejszej dysertacji uczyniono czynniki środowiskowe i podmiotowe mające udział w podejmowaniu zachowań naruszających normy prawne i społeczne przez młodzież w okresie adolescencji. Ujawniona skłonność do zachowań agresywnych pełni kluczową rolę w diagnozowaniu zależności między odczuwanym napięciem, reprezentowanym poziomem lęku i agresji a zachowaniem przestępczym. Jako podstawę teoretyczną podjętych badań przyjęto założenia ogólnej teorii napięcia Roberta Agnew (1992). Głównym celem pracy jest zbadanie istniejącego związku między zmiennymi z zakresu poczucia napięcia (jego rodzajów), czynników ograniczających (kontroli społecznej, kontaktów w środowisku przestępczym) oraz zmiennych podmiotowych (agresywność i lęk) a podejmowaniem zachowań naruszających normy prawne i społeczne przez badaną młodzież z zakładów resocjalizacyjnych oraz zachowań naruszających normy społeczne wśród uczniów ze szkół ogólnokształcących.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37207 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej: • procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo; • podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej; • zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych; • kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę; • metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli. Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi. Z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Więzienia na całym świecie posiadają jedną wspólną istotną cechę. Jest nią wysokie ryzyko występowania sytuacji niebezpiecznych. Przedstawione przykłady stosowania różnych form więziennego terroru kryminalnego zaczerpnięte zostały z praktyki służb penitencjarnych wielu krajów świata. Umieszczając je w jednym opracowaniu autor miał na uwadze opinię Vivien Stern, reformatorki brytyjskiego systemu penitencjarnego i członkini brytyjskiego parlamentu, która w swej wydanej w 2006 roku książce pt. Prisons and People in a Market Society (Więzienia i ludzie w społeczeństwie rynkowym) stwierdziła, że „niezależnie od różnic, na plan pierwszy wysuwa się podobieństwo kary więzienia, która jest taka sama we wszystkich krajach i kulturach, niezależnie od poziomu rozwoju ekonomicznego i systemu rządów”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej