Forma i typ
Książki
(14)
E-booki
(9)
IBUK Libra
(9)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(3)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(14)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(3)
Kacprzak Andrzej
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Bień Jolanta
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bunio-Mroczek Paulina
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Faliszek Krystyna
(1)
Furgał Ewa (1979- )
(1)
Gońda Marcin
(1)
Gulczyńska Anita
(1)
Górska Wioletta
(1)
Gładowicz-Bojarska Agata
(1)
Hill Michael
(1)
Kosiecka-Nowak Marta
(1)
Kudlińska-Chróścicka Iwona
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lewicka Maria
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Papugowa Wanda
(1)
Pawlas-Czyż Sabina
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Sadura Przemysław
(1)
Skoczek Anna (filolog)
(1)
Sowa Alicja
(1)
Strelau Jan
(1)
Suligowska Beata
(1)
Sypka Małgorzata
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szacka Barbara
(1)
Szczepanek Agnieszka
(1)
Uran Aleksandra
(1)
Urbańska Agnieszka
(1)
Wicher Stella
(1)
Woźniak-Krakowian. Agata
(1)
Wronka Marta
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(22)
angielski
(1)
Odbiorca
Coachowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Problemy społeczne
(6)
Dziecko
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Rodzina
(3)
Trudne sytuacje życiowe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Autyzm
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Osobowość
(2)
Przemoc
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Samobójstwo
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
"Patologie" organizacji formalnych
(1)
"Śmierć" klas
(1)
Adaptacja dziecka do przedszkola
(1)
Agresja
(1)
Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dziecka
(1)
Aktywni i samodzielni - o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniów
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Anglicyzmy w języku dziecka - problem czy wyzwanie nauczyciela?
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań
(1)
Biologiczne podstawy życia społecznego z perspektywy biologii ewolucyjnej
(1)
Bunt
(1)
CZy możliwa jest współpraca rodziców z nauczycielami?
(1)
Cele psychometrii
(1)
Charakter socjologii i historyczne warunki jej powstania
(1)
Co wnoszą do rozważań o naturze ludziej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat?
(1)
Czytanie dla rozwoju w metodzie Cudowne Dziecko. Komunikat badań
(1)
Człowiek
(1)
Człowiek w społeczeństwie
(1)
DZiecko wobec szkoły, szkoła wobec dziecka
(1)
Darwinowskie korzenie psychologii
(1)
Demokracja
(1)
Depresja
(1)
Dewiacja
(1)
Dorastanie
(1)
Dwie drogi kształtowania się narodów w Europie
(1)
Działania ludzi oraz ruchy społeczne jako czynniki zmiany
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach swietlicowych
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej
(1)
Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu - możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziedziny kultury i kultura symboliczna
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja techniczna - zaniedbany obsar kształcenia wczesnoszkolnego
(1)
Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą
(1)
Edutainment - w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczenie się w okresie późnego dzieciństwa
(1)
Ekologia, etologia, socjobiologia
(1)
Ekshibicjonizm
(1)
Elementy filozofii dla psychologów
(1)
Emocje i motywacja
(1)
Etyczne aspekty nauczania psychologii
(1)
Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa
(1)
Etyczne problemy praktyki psychologicznej
(1)
Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii
(1)
Europejska rodzina w epoce przedprzemysłowej
(1)
Feminizzm i ruchy kobiece
(1)
Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły
(1)
Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych
(1)
Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej
(1)
Furgał, Ewa
(1)
Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna
(1)
Granice poznania i metoda naukowa
(1)
Grupa społeczna jako przedmiot zainteresowania socjologii
(1)
Głowy pełne metafor, czyli co pokazały badania metafor dziecięcych
(1)
Główne orientacje w psychologii osobowości
(1)
Główne pytania metafizyczne
(1)
Handel ludźmi
(1)
Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy
(1)
Historia psychologii - od Wundta do czasów najnowszych
(1)
Historia psychometrii
(1)
Historyczne warunki narodzin socjologii jako dyscypliny naukowej
(1)
Historyczne źródła socjologii organizacji
(1)
Historyczne źródła socjologii społeczności lokalnych
(1)
Instytucje
(1)
Inteligencja
(1)
Interakcja jako przedmiot zainteresowania psychologii
(1)
Interakcja jako przedmiot zainteresowania socjologii
(1)
Jak przygotowywać dziecko do nauki szkolnej?
(1)
Jak wychowujemy?
(1)
Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna
(1)
Jedzenie - problem czy zaspokajane potrzeby?
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Autobiografia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
We współczesnym świecie młody człowiek każdego dnia staje wobec sytuacji, trudności, problemów czy wyzwań, które odciskają niejednokrotnie głębokie i bolesne na nim piętno. Słowem kluczem odzwierciedlającym taki stan jest słowo KRYZYS. Kryzys to zagrożenie, a radzenie sobie z kryzysem, to OTWARCIE SIĘ NA NOWE MOŻLIWOŚCI. Praca z kartami to wsparcie emocjonalne i instrumentalne. Daje możliwość bezpiecznego odreagowania negatywnych, trudnych emocji, pozwala na konfrontację młodego człowieka z rzeczywistością oraz na analizę dotychczasowych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Materiały te mogą być pomocne w stworzeniu planu działania i pomocy nastolatkowi w kryzysie. Prezentowana teczka zawiera 55 kart: 11 kart kolorowych (pokazowych) o charakterze terapeutycznym, które można wykorzystać do pracy grupowej z uczniami, pobudzić młodzież do dyskusji, zastosować burzę mózgów, uświadomić młodym ludziom, jakie są odpowiednie postawy wobec depresji, żałoby czy przemocy. Pozostałe 44 karty to karty czarno-białe, służące do pracy indywidualnej każdego ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40423 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziewczyna w spektrum / Ewa Furgał. - Warszawa : Linia sp. z o.o., 2022. - 185 stron ; 21 cm.
(Biała Plama)
Bibliografia na stronach 181-185.
Ewa Furgał napisała szczerą i poruszająca książkę opisującą świat dziewczyny w spektrum autyzmu. Jeszcze do niedawna spektrum autyzmu było uważane, za "męskie" zaburzenie. Statystyki sugerowały, że taka diagnoza dotyczy niewielu kobiet. Jednak w pewnym momencie, coraz częściej zaczęły o sobie mówić - dziewczyny, kobiety. Badacze i diagności zaczęli przyglądać się coraz dokładniej temu, jak wygląda spektrum autyzmu u kobiet. Diagnostyka zaczęła się zmieniać uwzględniając również ten kontekst. W "Dziewczynie w spektrum" autorka próbuje zebrać dostępną wiedzę na temat spektrum autyzmu u kobiet, pokazując ich doświadczenia przez własny pryzmat. Jak pisze sama autorka: Ta książka jest dla dziewczyn w spektrum, żeby nie czuły się same na świecie. Jest też dla bliskich autystycznych kobiet, żeby mogli je zrozumieć i wspierać. Być może skorzystają z niej także osoby pracujące z dziewczynkami i kobietami w spektrum autyzmu – w szkole, poradniach, podczas terapii i innych zajęć. Znajdziecie w niej nie tylko moje doświadczenia, ale też wyniki badań i odniesienia do innych autobiograficznych relacji kobiet w spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40220 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39919 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do socjologii / Barbara Szacka. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2008. - 530 s. : il., wykr., tab. ; 25 cm.
Temat: Socjologia ; Prolegomena ; Charakter socjologii i historyczne warunki jej powstania ; Przedsocjologiczna wiedza o społeczeństwie ; Historyczne warunki narodzin socjologii jako dyscypliny naukowej ; Socjologia jako dyscyplina naukowa ; Metody i narzędzia badawcze socjologii ; Socjologia jako dyscyplina użyteczna praktycznie ; Biologiczne podstawy życia społecznego z perspektywy biologii ewolucyjnej ; Ekologia, etologia, socjobiologia ; Podstawowe problemy życia społecznego istot żywych ; Sposoby rozwiązywania problemów życia społecznego wśród kręgowców ; Życie społeczne człowieka z perspektywy biologii ewolucyjnej ; Kultura jako wyróżnik człowieka ; Wielkość kultur i relatywizm kulturowy ; Dziedziny kultury i kultura symboliczna ; Kultura jako przedmiot zainteresowania socjologii ; Zmiana społeczno-kulturowa ; Klasyczne teorie rozwoju społecznego: marksizm i ewolucjonizm ; Typy społeczeństw ; Teorie modernizacji, konwergencji i zależności ; Działania ludzi oraz ruchy społeczne jako czynniki zmiany ; Człowiek w społeczeństwie ; Pojęcie interakcji społecznej ; Interakcja jako przedmiot zainteresowania psychologii ; Interakcja jako przedmiot zainteresowania socjologii ; Społeczeństwo z perspektywy interakcji ; pojęcie socjalizacji ; Osobowość ; Rola społeczna ; Tożsamość ; Rodzaje socjalizacji ; Kontrola społeczna i porządek społeczny ; Konformizm ; Dewiacja ; Kontrola społeczna jako reakcja na dewiację ; Grupa społeczna jako przedmiot zainteresowania socjologii ; Małe grupy jako mikrostruktury społeczne ; Struktury wewnątrzgrupowe ; Spójność grupy ; Wybrane rodzaje grup ; celowe grupy formalne, czyli organizacje ; Historyczne źródła socjologii organizacji ; "Patologie" organizacji formalnych ; Organizacje jako przedmiot zainteresowań socjologii ; Historyczne źródła socjologii społeczności lokalnych ; Społeczność lokalna i zbiorowość terytorialna ; Społeczności lokalne i zbiorowości terytorialne jako struktury średniego poziomu ; Naród jako przedmiot zainteresowania socjologii ; Zbiorowość etniczna ; Dwie drogi kształtowania się narodów w Europie ; Naród a nowoczesność ; Państwa wielonarodowe a narody wieloetniczne ; Zawiłe drogi kształtowania się nowoczesnych narodów ; Podziały społeczne ; Zróżnicowania społeczne a ruchliwość społeczna ; Różnice i nierówności jako przedmiot zainteresowania socjologii ; Trzy klasyczne spojrzenia na podziały społeczne ; Klasy i warstwy - rozmaitość znaczeń ; Zróżnicowanie społeczno-zawodowe ; Ruchliwość społeczna ; Zróżnicowanie społeczne społeczeństw ponowoczesnych ; "Śmierć" klas ; Klasa średnia ; Underclass i marginalizacja społeczna ; Zróżnicowanie społeczne, nierównośći i ruchliwość społeczna w Polsce ; Polska klasa średnia ; Nierówności społeczne w świetle antropologicznych badań poborowych ; Wieś w układzie nierówności społecznych ; Oblicza polskiej biedy ; Różnice płci jako różnice społeczne ; Kobiety jako przedmiot zainteresowań nauk społecznych ; Społeczne różnice płci ; Feminizzm i ruchy kobiece ; Instytucje ; Sfera reprodukcji ; Rodzina jako instytucja ; Europejska rodzina w epoce przedprzemysłowej ; Rodzina w społeczeństwie przemysłowym ; Rodzian współczesna ; Współczesna rodzina polska ; Sfera polityki ; Polityka i władza ; Państwo ; Demokracja ; Sfera ekspresyjno-integracyjna ; Edukacja ; Kultura symboliczna społeczeństwa masowego ; Religia ; Opinia publiczna i jej badanie ; Problemy z definicją pojęcia opinii publicznej ; Początki badań opinii publicznej ; Kto prowadzi badania opinii publicznej w Polsce współczesnej ; Organizacje badaczy opinii publicznej i reguły profesjonalnego zachowania ; Sondaże prywatne i publiczne ; Metody zbierania danych i definicja badanej populacji ; teatyka badań opinii publicznej ; Podręcznik akademicki
Bibliogr. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38276, 38275, 38274, 37490 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39920 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Księga Jubileuszowa Profesor Kazimiery Wódz zawiera artykuły naukowe przygotowane przez przedstawicieli wielu ośrodków akademickich w Polsce. Tematyka artykułów jest dość różnorodna, ale generalnie skupia się wokół obszarów badawczych, które znajdują się w polu zainteresowań naukowych Jubilatki. Pierwsza część tomu, bardziej zróżnicowana tematycznie, zawiera teksty dotyczące kwestii o charakterze stricte teoretycznym, jak i te odnoszące się do konkretnych problemów społecznych, znajdziemy tu również rozważania prowadzone z punktu widzenia socjologii kultury i etniczności czy socjologii literatury. W drugiej części zgromadzone zostały artykuły, które dotyczą już tylko zagadnień związanych z pracą socjalną oraz z szeroko rozumianym problemem wykluczenia społecznego. Tu również obecne są zarówno teksty, których autorzy poszukują nowych ujęć teoretycznych i koncepcyjnych badanych kwestii, jaki i te, odnoszące się do konkretnych działań i rozwiązań praktycznych w poszukiwaniu skuteczniejszych sposobów rozwiązywania problemów społecznych ludzi znajdujących się w trudnych sytuacjach. Książkę zamykają informacje biograficzne o Jubilatce oraz wykazy publikacji i wypromowanych doktorów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Do udziału w tworzeniu prezentowanej księgi pamiątkowej zaproszono znamienite grono polskich socjologów, polityków społecznych, ekonomistów i demografów. Koleżanki i koledzy Profesor Jolanty Grotowskiej-Leder z różnych ośrodków akademickich nawiązują w swych tekstach do tematyki badawczej podejmowanej przez Jubilatkę. Wskazują na trwałość, ale jednocześnie zmienność problemów społecznych w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci. z Wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38965 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Psychologia : podręcznik akademicki. T. 1 / red. nauk. Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. - 965 s. : il., rys. kolor, wykr., portr., tab. ; 29 cm + dysk optyczny CD-R.
Temat: Psychologia ; Elementy filozofii dla psychologów ; Główne pytania metafizyczne ; Źródła poznania ; Umysł ; Granice poznania i metoda naukowa ; Prawda i znaczenie ; Wiedza i działanie - w stronę etyki ; Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna ; Człowiek ; Historia psychologii - od Wundta do czasów najnowszych ; Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim ; Reakcja na psychologię Wundta - szkoła wurzburska, psychologia aktów i psychologia postaci ; Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych ; Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią ; Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata sie z filozofią ; Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu ; Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia ; Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii? ; Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy ; Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki ; Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa ; Etyczne problemy praktyki psychologicznej ; Kompetencje w praktyce psychologicznej ; Etyczne aspekty nauczania psychologii ; Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach ; Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii ; Kodeks etyczno-zawodowy psychologa ; Metodologia. Podstawy metodologiczne i statystyczne prowadzenia badań naukowych w psychologii ; Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe ; Język statystyki jako język badań empirycznych ; Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny ; Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna ; Darwinowskie korzenie psychologii ; Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu ; Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych ; Co wnoszą do rozważań o naturze ludziej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna? ; Procesy poznawcze ; Spostrzeganie ; Rozpoznawanie obrazów ; Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości ; Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości ; Pamięć i uczenie się ; Uwaga i kontrola poznawcza ; Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów ; Podejmowanie decyzji ; Język i komunikacja ; Emocje i motywacja ; Powstawanie emocji - interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych ; Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych ; Współdeterminowanie zachowania przez emocję i poznanie ; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych ; Podstawowe mechanizmy motywacyjne ; Typy motywacji ; Motywacja w przebiegu zachowania ; Osobowośc ; Główne orientacje w psychologii osobowości ; Koncepcje psychoanalityczne ; Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna ; Psychologia egzystencjalna ; Podejście poznawcze ; Socjobiologiczna koncepcja osobowości ; Psychologia narracyjna ; Współczesne koncepcje Ja ; Teoria osobowości - badania - aplikacje ; Psychologia różnic indywidualnych ; Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych ; Temperament ; Osobowość ; Inteligencja ; Psychometria. Konstrukcja i adaptacja testów psychologicznych ; Cele psychometrii ; Historia psychometrii ; Specyficzne problemy etyczne ; Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych ; Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu ; Procedura konstrukcji testu ; Kulturowa adaptacja testu ; Podręcznik akademicki
Bibliogr. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38465 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pandemia COVID-19 jest ważnym doświadczeniem pokoleniowym. Kształtuje nasze poczucie czasu, zmienia podejście do pracy, nauki, medycyny, zdrowia, polityki, religii, a także metodologii i praktyki badań społecznych. W pewnym stopniu modyfikuje też sposób, w jaki postrzegamy problemy społeczne: niektóre z nich stały się na pewien czas mniej istotne, inne zyskały na znaczeniu, jeszcze inne podczas pandemii się pojawiły lub dopiero zdaliśmy sobie sprawę z ich istnienia. Na publikację składa się dziewięć tekstów naukowych. Większość z nich odnosi się do rzeczywistości pandemicznej oraz nowych sposobów konceptualizacji i doświadczania problemów społecznych, a także organizowania przeciwdziałania im po marcu 2020 roku. Książka ma charakter zarówno naukowo-poznawczy, jak i aplikacyjny. Jest adresowana do studentek i studentów (przede wszystkim socjologii, pracy socjalnej, pedagogiki społecznej, polityki społecznej, kryminologii, resocjalizacji), badaczek i badaczy, a także pracowniczek i pracowników instytucji publicznych i organizacji pozarządowych zajmujących się profesjonalnym wspieraniem osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Książka jest bardzo atrakcyjna pod względem analizowanej problematyki. Teoretyzowanie na temat problemów społecznych przybiera nietuzinkowy charakter, stanowiąc nowe podejście do ich rozumienia i definiowania. Teksty zawarte w opracowaniu są bardzo różnorodne. Ich autorzy/autorki reprezentują odmienne perspektywy badawcze oraz sposoby i formy komunikowania wyników badań. Różnorodność publikacji jest jej atutem i zachęca do wzbogacenia wiedzy tych, którzy są zainteresowani obrazem (post)pandemicznej rzeczywistości. Z recenzji prof. Jolanty Grotowskiej-Leder
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
A collection of research works concerning social work and conducted in 2015-2019 by students involved in various fields of social, educational and aid activity as part of Erasmus Mundus ADVCANCES (Advanced Development in Social Work) master studies. The major asset of the publication is the presentation of different aspects of social and educational support in Poland, as well as social work and other assistance activities from the multicultural perspective in view of global changes and international education. The texts written by authors who have practical experience gained in their own countries and who are pursuing international careers inspire discussion on different aspects of social work all over the world. Increasing mobility of researchers, practitioners and users of assistance activities forces changes in thinking about the objectives and functions of these initiatives, which should be enriched by the outside perspective. There is no better way to discuss the identity of discipline, the variety of attitudes and universality of aid standards than recognising the diversity of perceiving the same phenomena. The researchers, students, academics and practitioners will find here many interesting issues, which can stimulate further discussions, research and social practices related to providing assistance to other people. ****** Zbiór prac badawczych z zakresu pracy socjalnej prowadzonych w latach 2015-2019 przez studentów zajmujących się różnymi obszarami działalności społeczno-wychowawczej oraz pomocowej w ramach programu studiów magisterskich Erasmus Mundus ADVCANCES (Advanced Development in Social Work). Atutem publikacji jest przedstawienie badania przez obcokrajowców różnych wymiarów pomocy społecznej i edukacyjnej w Polsce oraz pracy socjalnej i działań pomocowych z perspektywy wielokulturowej, globalnych przemian oraz międzynarodowej edukacji. Prezentowane teksty autorów – mających praktyczne doświadczenia zdobyte we własnych krajach, a obecnie rozwijających kariery zawodowe o zasięgu międzynarodowym – stanowią inspirację i punkt wyjścia do dyskusji o pracy socjalnej na całym świecie w jej różnorodnych odsłonach. Coraz większa mobilność badaczy, praktyków i usługobiorców działań pomocowych wymusza zmianę w myśleniu o celach, założeniach i funkcjach tych przedsięwzięć, które już nie tylko mogą, lecz powinny być wzbogacone perspektywą oglądu „z zewnątrz”. Nie ma bowiem lepszej drogi do dialogu o tożsamości dyscypliny, różnorodności podejść i uniwersalności standardów pomocowych niż rozpoznanie odmienności postrzegania tych samych zjawisk. Badacze, studenci, akademicy i praktycy znajdą w tym opracowaniu wiele interesujących tematów, które mogą stać się impulsem do dalszych dyskusji, rozwoju badań i praktyk społecznych związanych z misją niesienia pomocy drugiemu człowiekowi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Temat: Dziecko - Rozwój psychofizyczny ; Dziecko niepełnosprawne ; Myślenie twórcze - Nauczanie ; Nauczanie początkowe ; Wychowanie przedszkolne - Metody ; Potrzeby a możliwości małego dziecka ; Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb ; Poczatkowa nauka czytania w opinii nauczycielek ; Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania ; Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania ; Notowanie - ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność ; Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej ; Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi ; Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich ; Kreatywność - wspieranie rozwoju - praktyka edukacyjna ; Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy ; O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy ; Głowy pełne metafor, czyli co pokazały badania metafor dziecięcych ; Technika labiryntu - narzędzie kształtowania kompetencji społecznych ucznów klas początkowych oraz twórczej pracy z grupą ; Od śladu do znaku - o wędrowaniu i wybieraniu ; Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci ; Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą ; Edukacja techniczna - zaniedbany obsar kształcenia wczesnoszkolnego ; Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej ; Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu - możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori ; Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej ; Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ; Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowania uczniów klas poczatkowych
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38464 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Temat: Kreatywność ; Metody nauczania ; Myślenie twórcze ; Nauczanie początkowe ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Wychowanie estetyczne - Przedszkole ; Dziecko - Rozwój psychofizyczny ; Przestrzenie twórczych działań dziecka i nauczyciela w kontekście kreatywnych zmian w edukacji ; Rola refleksji w edukacji ekologicznej ; Odyseja Umysłu jako metoda stwarzająca przestrzeń do rozwijania aktywności twórczej dziecka ; Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej ; Muzyczne kompetencje studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej - przyszłych nauczycielek muzyki ; Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat? ; Rozwijanie aktywnośći twórczej -tradycyjne i alternatywne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym ; Aktywni i samodzielni - o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniów ; Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dziecka ; Warunki skutecznej interakcyjności w edukacji dziecka ; Zastosowanie urządzeń mobilnych w edukacji plastycznej uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Edutainment - w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczenie się w okresie późnego dzieciństwa ; Twórcza aktywność językowa dziecka w kontekście zmian kreatywnych w edukacji ; Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego przez wykorzystanie technik kreatywnego myślenia w aspekcie emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym ucznia edukacji wczesnoszkolnej ; Literatura dziecięca jako narzedzie w badaniach pedagogicznych na przykładzie badań prowadzonych w grupie nauczycieli-wychowawców przedszkolnch ; Anglicyzmy w języku dziecka - problem czy wyzwanie nauczyciela?
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku słowackim. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39801 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej