Forma i typ
Książki
(8)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(8)
Autor
Przybyla Olga
(3)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Domagała Aneta
(1)
Harciarek Michał
(1)
Jankowska Małgorzata (logopeda)
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Maruszewski Mariusz (1932-1973)
(1)
Mierzejewska Halina
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Mitosek-Szewczyk Krystyna
(1)
Pilarska Ewa
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Pąchalska Maria
(1)
Szurek Mateusz
(1)
Wnukowska Katarzyna
(1)
Zając Ewelina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Afazja
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Logopedia
(2)
Mowa
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Afazja Broki
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Agresywność
(1)
Amnezja
(1)
Anomia
(1)
Anoreksja
(1)
Asymetria mózgu
(1)
Autyzm
(1)
Bulimia
(1)
Ból
(1)
Chemia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroba Huntingtona
(1)
Choroba Parkinsona
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Decyzje
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Genetyka
(1)
Głód
(1)
Hipokamp
(1)
Hormony steroidowe
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jąkanie
(1)
Językoznawstwo
(1)
Karmienie piersią
(1)
Kora mózgowa
(1)
Lęk
(1)
Metoda Bobathów
(1)
Metoda Montessori
(1)
Mięśnie
(1)
Mleko kobiece
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Mutyzm
(1)
Muzykoterapia
(1)
Móżdżek
(1)
Narząd żucia
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuron
(1)
Neuropsychologia
(1)
Obojnactwo
(1)
Orientacje seksualne
(1)
Padaczka
(1)
Pamięć
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Pożądanie
(1)
Przełyk
(1)
Psychofizjologia
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(1)
SLI
(1)
Schizofrenia
(1)
Sen
(1)
Smak
(1)
Strach
(1)
Stres
(1)
Synapsa (układ nerwowy)
(1)
Słuch
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Wcześniak
(1)
Wrodzony przerost nadnerczy
(1)
Wzrok
(1)
Węch
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia snu
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(1)
Świadomość
(1)
Żucie
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
Psychologia
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Afazjologia / Maria Pąchalska. - Warszawa ; Kraków : Wydaw. Naukowe PWN, 2011. - 414, [1] s. : il ; 24 cm.
Temat: Afazja
Bibliogr. s. 367-389.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41735 Medycyna (1 egz.)
Książka
W koszyku
ABC afazji / Katarzyna Wnukowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013. - 71 s. ; 21 cm.
Temat: Afazja ; Poradniki
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42104 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej.)
Na odwr. k. przedtyt. nazwa serii: Biblioteka Czasopisma Psychologia Wychowawcza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42999 Zdrowie dzieci i młodzieży (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 796-902 i przy rozdz. Indeks.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42666 Logopedia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bilbiografia przy artykułach.
Streszczenie artykułów również w języku angielskim.
"Nie mam najmniejszej wątpliwości, że książka Metody terapii logopedycznej odegra niezwykle ważną rolę w nauczaniu uniwersyteckim logopedów oraz przyczyni się do wzbogacenia i uporządkowania postępowania logopedycznego na etapie prowadzenia terapii. Jest ona bowiem pod wieloma względami pionierska. Oprócz istotnego znaczenia dydaktycznego należy także podkreślić znaczenie inspirujące tej pracy. Zainteresują się nią z pewnością studenci stacjonarnych kierunków logopedycznych oraz słuchacze logopedycznych studiów podyplomowych (logopedii ogólnej, neurologopedii, oligofrenologopedii, surdologopedii, gerontologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej). Zawiera ona także cenne informacje dla logopedów praktyków. Może być również bardzo przydatna dla wykładowców akademickich reprezentujących logopedię”. Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43239 Logopedia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii : Wydanie nowe / James W. Kalat ; przekład Anna i Marek Binderowie ; redakcja naukowa polskiego wydania Michał Harciarek. - Wydanie II - 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - XXIV, 749 stron : fotografie, ilustracje, tabele, wykresy, mapy ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 615-702. Indeksy.
Aktywność twojego mózgu jest twoim umysłem. 14 lat od pierwszego wydania oddajemy do rąk czytelników nową edycję znakomitego podręcznika Biologiczne podstawy psychologii. Podręcznik został zaktualizowany o najnowszą wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu – autor wzbogacił ją o wyniki badań pochodzących z prawie 700 nowych publikacji. James Kalat, doświadczony wykładowca psychologii biologicznej, mistrzowsko prowadzi czytelnika przez podstawową wiedzę na temat biologicznych podstaw procesów psychicznych. Przystępny język, liczne ilustracje, bloki podsumowujące i testy sprawdzające wiedzę pozwalają skutecznie opanować nowe informacje, a zawarte w książce ćwiczenia i zadania dają Czytelnikowi możliwość „podejrzenia własnego mózgu w działaniu”. Biologiczne podstawy psychologii to kompendium wiedzy na temat: Statusu psychologii biologicznej jako nauki i jej miejsca wśród innych subdyscyplin psychologii Budowy komórki nerwowej i mechanizmu przekaźnictwa synaptycznego Neuroanatomii oraz metod zdobywania wiedzy na temat funkcjonowania mózgu ludzi i zwierząt. Autor przedstawia tu także kontrowersje związane z prowadzeniem badań naukowych z udziałem zwierząt oraz omawia obowiązujące standardy prowadzenia takich badań Genetycznych uwarunkowań procesów psychicznych i zachowania Budowy i funkcjonowania wszystkich układów sensorycznych Anatomicznych i funkcjonalnych aspektów ruchu i kontroli ruchu. W tej części czytelnik znajdzie także informacje na temat zaburzeń ruchu w chorobie Parkinsona i chorobie Huntingtona Funkcjonowania rytmu snu i czuwania, zaburzeń snu związanych z pracą zmianową lub chorobą transatlantycką (jet lag), a także lęków nocnych, bezdechu sennego, narkolepsji i innych. Regulacji wewnętrznej w zakresie temperatury ciała, głodu i pragnienia. Podstawowe informacje zostały wzbogacone o wiedzę na temat przetrwania w warunkach ekstremalnego zimna, mechanizmu działania gorączki czy zaburzeń odżywiania Biologii zachowań reprodukcyjnych i różnorodności zachowań seksualnych Biologicznego podłoża emocji, zachowań agresywnych i obronnych oraz stresu Neuroanatomicznych podstaw procesów uczenia się, pamięci oraz inteligencji oraz zaburzeń funkcjonowania w tych obszarach Ewolucji języka oraz wpływu uszkodzeń mózgu na zdolności komunikacyjne Funkcjonowania mózgu osoby z zaburzeniami psychicznymi, a także historycznych i współczesnych metod leczenia tych zaburzeń. [empik.com].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43383 Psychologia (1 egz.)
E-book
W koszyku
Logopedia to interdyscyplinarna dziedzina nauki, która bardzo szybko rozwinęła się w ostatnim dziesięcioleciu. Jej intensywny rozwój jest związany ze wzrostem zapotrzebowania społecznego wynikającego ze zwiększenia świadomości i wiedzy na temat zaburzeń mowy. W procesie diagnostyczno-terapeutycznym mowy najważniejsza jest rola logopedy, jednak najczęściej pełny sukces terapeutyczny osiąga się dopiero przy współpracy wielu specjalistów. Dlatego tak istotna w rozwoju myśli logopedycznej jest kooperacja wielu dziedzin nauki, świadcząca o interdyscyplinarności logopedii. Tom zawiera teoretyczne rozważania oraz wyniki badań własnych naukowców i praktyków, którzy reprezentują ośrodki naukowe, placówki oświatowe oraz terapeutyczne z całej Polski. Ukazali oni logopedię jako dziedzinę o interdyscyplinarnych podstawach, a także przyczynili się do kontynuacji dyskusji oraz współpracy specjalistów zajmujących się pomocą dzieciom i dorosłym z zaburzeniami mowy i języka. W monografii znajdują się rozważania specjalistów z różnych dziedzin – logopedii, neurologopedii, surdologopedii, onkologopedii, oligofrenopedagogiki, psychologii, ortodoncji, językoznawstwa, glottodydaktyki – co umożliwia wieloaspektowe spojrzenie na skomplikowane zagadnienie, jakim jest szeroko pojęta komunikacja. Ze Słowa wstępnego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Bóle głowy u dzieci i młodzieży to kolejna pozycja w serii Praktyka Pediatry. Badania wskazują, że około 60% populacji dziecięcej doświadcza bólów głowy, a znaczna część dzieci jest z tego powodu hospitalizowana. W publikacji zostały omówione, zgodnie z obowiązującą międzynarodową klasyfikacją ICHD-3, różne rodzaje bólów głowy, m.in.: migrena, bóle głowy typu napięciowego, bóle głowy objawowe (w guzach mózgu, pourazowe, w chorobach naczyniowych mózgu, narządu wzroku, laryngologicznych, ogólnoustrojowych, psychicznych, a także w padaczce). Książka skierowana jest przede wszystkim do pediatrów i lekarzy rodzinnych, którzy na co dzień spotykają się z problemem bólów głowy u dzieci, a także neurologów dziecięcych, pracujących zarówno w lecznictwie otwartym, jak i zamkniętym. Mamy nadzieję, że podręcznik oparty na najnowszym piśmiennictwie, a także doświadczeniu Autorów, pomoże Czytelnikowi w diagnostyce i leczeniu bólów głowy u dzieci i młodzieży.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej