Forma i typ
E-booki
(14)
IBUK Libra
(14)
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(10)
Kościan - czytelnia
(1)
Autor
zbiorowa Praca
(3)
Cierpka Anna
(2)
Klik Marcin
(2)
Bielska Ewa
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Dingle Adrian
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Grigorenko Elena Leonidovna (1965- )
(1)
Głazek Stanisław
(1)
Iluk Jan
(1)
Jarvin Linda
(1)
Kisiel Mirosława
(1)
Knych Aleksandra
(1)
Kwaśniewska Joanna
(1)
Ligęza Witold
(1)
Noga Henryk
(1)
Noras Grzegorz
(1)
Paluch Michał
(1)
Piątkowska Barbara (1969- )
(1)
Piątkowski Tomasz (1969- )
(1)
Poźniak Ewa
(1)
Sautoy du Marcus
(1)
Schul Christina Herkert
(1)
Sternberg Robert J
(1)
Syrek Ewa
(1)
Słyk Urszula
(1)
Tylman Jakub
(1)
Łagodzka Anna
(1)
Łapot-Dzierwa Kinga
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kreatywność
(11)
Myślenie twórcze
(4)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Kształcenie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Edukacja przedszkolna
(1)
Emocje
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Kamishibai
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Konstruktywizm
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Motywacja
(1)
Niemierko, Bolesław
(1)
Okoń, Wincenty
(1)
Organizacja pracy
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika artystyczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Reforma oświaty
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Rodzina
(1)
Sturm, Johannes
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Szulc, Wita
(1)
Techniki artystyczne
(1)
Zabawa
(1)
Zdolności
(1)
Ławka szkolna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Adaptacja literacka
(1)
Esej
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Kamishibai
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr japoński
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(4)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W Kodzie kreatywności Marcus du Sautoy bada naturę kreatywności, a także dostarcza niezbędnego przewodnika po algorytmach oraz rządzących nimi matematycznych regułach. Zadaje pytanie o to, jaka część naszej emocjonalnej reakcji na sztukę jest efektem oddziaływania struktury i regularności na nasze mózgi, oraz co właściwie oznacza kreatywność w matematyce, sztukach plastycznych, języku i muzyce. „Du Sautoy jest nauczycielem, który objaśnia nie tylko dokonania programistów i twórców, ale także matematykę chaosu leżącą u podstaw sztuki i naszej emocjonalnej reakcji na nią” - Hans Ulrich Obrist – szwajcarski historyk i krytyk sztuki. Książka fascynująca... Jeżeli doświadczenia, nadzieje, marzenia, wizje, żądze, miłości i odrazy kształtujące ludzką wyobraźnię nie są niczym więcej niż »kodem»«, to wcześniej lub później maszyna go złamie. Co więcej, du Sautoy prezentuje eklektyczny wybór świadectw dowodzących, że to dzieje się już teraz. - The Times
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43398 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43105 Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzinne uwarunkowania kreatywności / Marcin Klik, Anna Cierpka. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2022. - 131, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 109-116. Indeks.
Publikacja poświęcona jest kwestii wpływu różnych aspektów środowiska rodzinnego na kształtowanie się postawy twórczej człowieka. Oryginalna refleksja nad tym zagadnieniem, oparta na wynikach badań własnych, została poprzedzona prezentacją dotychczasowego stanu wiedzy. W części poświęconej badaniom jakościowym wykorzystano autorską analizę horyzontalną, inspirowaną metodami stosowanymi w literaturoznawstwie. Na podstawie uzyskanych wyników, zinterpretowanych w świetle wybranych koncepcji psychologicznych, zaproponowano zintegrowany model zależności między poziomem kreatywności jednostki, cechami systemu rodzinnego, stylami wychowania a trzema typami osobowości twórczych (Bohater Rodzinny, Samotny Wędrowiec, Buntownik).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pokolorować szkołę / Jakub Tylman ; [zdjęcia Ewa Poźniak]. - Warszawa : Mamania, cop. 2023. - 235, [5] stron, [8] stron tablic : fotografie, tabele ; 21 cm.
(Akademia Kreatywnego Nauczyciela)
Czy w zwykłej polskiej szkole można zacząć hodować renifery? Zorganizować prawdziwe kino, zrezygnować z prac domowych, piec ciasta, a przede wszystkim – traktować szkolną społeczność z szacunkiem dla indywidualności i potrzeb uczniów, nauczycieli i rodziców? Wyjątkowa książka nauczyciela, który od kilkunastu lat aktywnie i nieszablonowo zmienia oblicze polskiej szkoły. W książce dzieli się swoimi doświadczeniami, podpowiada rozwiązania i pokazuje, jak każdy z nas, i nauczyciel, i rodzic, może dołożyć swoją cegiełkę do przebudowy edukacji w duchu kreatywności i poszanowania dla uczniów. Nie musimy czekać bezczynnie na kolejne wielkie reformy i ustawy. Możemy zacząć od tego, co najbliżej – szkoły, w której pracujemy, placówki, do której chodzą nasze dzieci. Książkę uzupełniają wywiady z osobami aktywnie działającymi w obszarze polskiego szkolnictwa. „Dla Kuby i jego zespołu, ludzi mądrych, dobrych i wrażliwych, nie ma rzeczy niemożliwych”. Przemek Staroń „Żałuję, że sama nie mogłam chodzić do takiej szkoły, że nie tak radosne, twórcze, kreatywne były szkoły moich dzieci. Marzyłabym, aby takie szkoły były wszędzie”. Urszula Dudziak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła przyjazna kreatywności : czynniki sukcesu / Jan Fazlagić. - Warszawa : Difin, 2023. - 258 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykres ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 224-235.
Szkoła przyjazna kreatywności to najnowsza książka znanego w Polsce eksperta i propagatora nowoczesnych metod zarządzania szkołą. Każdy nauczyciel, dyrektor szkoły, badacz zajmujący się edukacją czy pracownik administracji oświatowej znajdzie w tej książce olbrzymią liczbę cennych i praktycznych porad odnośnie do tego, jak organizować pracę szkoły w XXI wieku w epoce sztucznej inteligencji oraz dojścia do głosu pokoleń Z i Alfa. Książka stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zrozumieć kreatywność uczniów i jak się o nią troszczyć. Wiedza i umiejętności, które są propagowane w tej książce, nie są nauczane ani na studiach nauczycielskich, ani na większości szkoleń dla nauczycieli. Książka będzie także bardzo przydatna rodzicom zainteresowanym wychowywaniem kreatywnych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43634 Pedagogika kultury. Edukacja międzykulturowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zajęcia twórcze w przedszkolu / Grzegorz Noras. - Warszawa : OSDW Azymut, 2023. - 217, [1] stron ; 21 cm.
Autor pokazuje jak ciekawa i kreatyna może być nauka poprzez zabawę. Książka jest zbiorem scenariuszy, ćwiczeń aktorskich, zajęć twórczych, sztuk twórczych i lekcji aktorskich. Jest to alternatywa to tradycyjnych zajęć przedszkolnych. Albo ich uzupełnienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43642 Wychowanie w przedszkolu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst równolegle w języku polskim i angielskim.
Doświadczeni nauczyciele z Polski i ze Stanów Zjednoczonych snują refleksje nad tym, jak wychowywać i kształcić uczniów na mądrych i kompetentnych obywateli. Realizacja tego zadania to wielka sztuka. Wymaga od nauczyciela ciągłego samodoskonalenia i pracy nad rozwojem własnym. Tymczasem trud nauczycieli wciąż jest mało rozumiany, a jeszcze mniej doceniany przez innych: rodziców, polityków, decydentów. W rozważaniach zawartych w tej książce doświadczeni pedagodzy zastanawiają się, jak można zmienić ten stan rzeczy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43295 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 107. Indeks.
Publikacja została stworzona, aby pomóc nauczycielom i rodzicom w sposób praktyczny oraz interesujący dla dzieci organizować zajęcia plastyczne w przedszkolu, szkole (w klasach I-III) i w domu. Skierowana do osób zainteresowanych rozwijaniem potencjału artystycznego dzieci, stanowi nie tylko kompendium wiedzy teoretycznej, ale dotyka praktycznej sfery twórczej działalności dzieci, w której asysta pedagoga czy rodzica ma podstawowe znaczenie zabezpiecza warunki i narzędzia do działania oraz pomaga w doborze materiałów stosownej jakości. Ta książka to nie tylko przewodnik po technikach plastycznych, ale również gruntowne pedagogiczne opracowanie promujące możliwości twórczego działania dziecka. Publikacja jest niezwykle przydatna w sytuacji, w której dziecko, otrzymując ogromną ilość komunikatów wizualnych rozleniwiających wyobraźnię, może tracić motywację do tworzenia obrazu własnego świata. Jej nieskomplikowany język oraz fotografie przedstawiające prace wykonane w większości przez dzieci dla zilustrowania omawianych technik sprawiają, że korzystanie z treści tu zawartych staje się proste i intuicyjne. Publikacja Techniki plastyczne w pracy z dziećmi to prawdziwa biblia wychowania plastycznego, którą powinien posiadać każdy nauczyciel przedszkolny oraz wczesnoszkolny i aktywnie korzystać z zawartych w niej z propozycji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43210 Wychowanie w przedszkolu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Całość w tece.
Tekst równoległy w języku polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim, ukraińskim.
Nasze opowiadanie "Dzień Kropki" przybliża historię pewnej dziewczynki - Ewy, która odkryła w sobie talent i ogromny twórczy zapał. A wszystko dzięki wyjątkowej lekcji w szkole, kiedy obchodzony był Międzynarodowy Dzień Kropki. Cieszące się stale rosnącą popularnością i zainteresowaniem święto, inspirowane książką Petera Reynolds'a "Kropka", wyzwoliło wielki entuzjazm Ewy.Dziewczynka przekonała się, że potrafi, tak jak bohaterka opowiadania, tworzyć piękne i bardzo osobiste prace plastyczne. Wystarczy tylko odważyć się i postawić przysłowiową kropkę. To co wydarzy się później, będzie już dziełem nieskrępowanej wyobraźni i inwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Bibliografia na stronach 229-246 i 347-356.
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43469 Pedagogika (1 egz.)
E-book
W koszyku
Technologie informacyjne pełnią funkcję motywującą uczniów do udziału w zajęciach, pobudzają ich aktywność i ciekawość poznawczą. Ciekawość uczniów dotyczy nie tylko zagadnień technicznych poruszanych na lekcjach, ale także samych technologii informacyjnych i sposobów ich zastosowania, dlatego temat monografii jest bardzo aktualny i potrzebny w dzisiejszych czasach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Witaj w świecie wspaniałych doświadczeń chemicznych dla dzieci! Książka ta dostarczy rozrywki i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 40 ciekawych doświadczeń do wykonania, wraz z wyjaśnieniami, jak powstają nieoczekiwane wonie, barwy i inne zaskakujące zjawiska. Chemia jest niezwykle ważną częścią wielu innych nauk przyrodniczych. Zaawansowana chemia jest w biologii, geologii, astronomii, fizyce i biochemii, i to w bardzo istotnym i szerokim zakresie. Właściwie, reakcje chemiczne są wszędzie! We współczesnym świecie funkcjonuje akronim STEAM (od słów angielskich: science, technology, engineering i mathematics) symbolizujący syntezę teoretycznej i praktycznej wiedzy przyrodniczej. Dodając do tego zestawu sztukę (ang. art), mamy rozszerzony skrót STEAM. Chemia wykorzystuje wszystkie te przedmioty, nawet sztukę z chemią kolorów lub kształtów cząsteczek. Tak czy inaczej, po prostu nie ma ucieczki od chemii, która jest wszędzie wokół ciebie, każdego dnia. Każde doświadczenie opisane w tej książce można wykonać w domu, posługując się przedmiotami i substancjami ogólnodostępnymi lub łatwymi do nabycia w handlu detalicznym i w internecie. Doświadczenia te będą zabawne i intrygujące, ale mają wam dać coś więcej niż atrakcyjne, lecz powierzchowne przeżycia. Każde z nich uczy czegoś z chemii – wyjaśnia, „jak” coś się dzieje i „dlaczego”. Zapraszamy do bezpiecznego eksperymentowania i poznawania cudownego świata chemii!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci! Książka ta dostarczy wyzwań, wspaniałej zabawy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 52 zabawnych konstrukcji przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat. Przy okazji mali konstruktorzy dowiedzą się sporo o inżynierii i jej związkach z koncepcją STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Propozycje konstrukcyjne dla dzieci opierają się na różnych elementach tej idei. Inżynierowie mechanicy używają wiedzy przyrodniczej i matematyki podczas projektowania pasów bezpieczeństwa w kolejkach górskich. Projektanci komputerów wykorzystują w codziennej pracy najnowsze technologie i zaawansowaną matematykę. Wznoszenie mostów wymaga znajomości fizyki i wyższej matematyki, a jednocześnie wizji artystycznych, dlatego niektóre budowle są nie tylko funkcjonalne, ale i piękne. Realizacja niektórych instrukcji będzie wymagała pomocy osób dorosłych, ale wiele projektów dzieci mogą wykonać samodzielnie, co da im poczucie niezależności i dumę z wykonanej pracy. Opis każdej konstrukcji zawiera zarówno odniesienia do STEAM-u, jak i objaśnienia naukowe, dzięki którym dziecko wie, dlaczego buduje się właśnie w taki sposób. Teksty są napisane językiem łatwo zrozumiałym, dzięki czemu przekazana w nich wiedza przyda się dzieciom podczas wznoszenia innych obiektów w przyszłości. Większość potrzebnych materiałów można znaleźć prawie w każdym domu, a to, co trzeba będzie dokupić, jest łatwo dostępne i tanie. Opisom ciekawych konstrukcji dziecięcych towarzyszą wypowiedzi prawdziwych inżynierów odnoszące się tematycznie do ich pracy. Dają one wgląd w problemy zawodowe inżynierów i ich ulubione projekty, w merytorycznym powiązaniu z wiedzą przyswojoną przez dzieci. Umiejętności konstrukcyjne są ważne nie tylko dla dzieci pragnących w przyszłości zostać inżynierami. Formułowanie pytań, tworzenie w wyobraźni możliwych rozwiązań, kreatywne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów przydadzą się każdemu, niezależnie od wybranego zawodu. Nie zapominajcie jednak, że nasze propozycje to przede wszystkim dobra zabawa!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Praca w swoim przedmiocie badań obejmuje rozważania ukazujące nowatorskie prowadzenie zintegrowanych zajęć muzycznych na pierwszym etapie kształcenia ogólnego. W projekcie szczególny nacisk został położony na rozwijanie postawy twórczej i kreatywnej aktywności uczniów metodami aktywizującymi, realizowanymi podczas szkolnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Zaprezentowany w pracy materiał może zainspirować czytelników do refleksji nad efektami pracy w zawodzie nauczyciela nauczania początkowego. Jest również wartościowym źródłem innowacyjnych rozwiązań w obszarze rozwijania kreatywnej aktywności twórczej, a także stymulowania uczniów do wielorakiej działalności muzycznej. Zabiegi te w procesie zintegrowanych zajęć muzycznych pozwolą na wywołanie korzystnych zmian w zachowaniu dziecka oraz wyposażą uczniów w kompetencje niezbędne w dalszej edukacji i życiu społecznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest kwestii wpływu różnych aspektów środowiska rodzinnego na kształtowanie się postawy twórczej człowieka. Oryginalna refleksja nad tym zagadnieniem, oparta na wynikach badań własnych, została poprzedzona prezentacją dotychczasowego stanu wiedzy. W części poświęconej badaniom jakościowym wykorzystano autorską analizę horyzontalną, inspirowaną metodami stosowanymi w literaturoznawstwie. Na podstawie uzyskanych wyników, zinterpretowanych w świetle wybranych koncepcji psychologicznych, zaproponowano zintegrowany model zależności między poziomem kreatywności jednostki, cechami systemu rodzinnego, stylami wychowania a trzema typami osobowości twórczych (Bohater Rodzinny, Samotny Wędrowiec, Buntownik). Rekomenduję [niniejszą książkę] ze względu na wagę podjętego problemu, rozległość jego ujęcia, rzetelność, ale i nowatorstwo metodologiczne polegające na próbie rozszerzenia osiągniętych rezultatów badań wystandaryzowanymi kwestionariuszami za pomocą materiału empirycznego uzyskanego z zastosowania metod jakościowych, a także ze względu na stworzenie udanej typologii rodzinnego wsparcia kreatywności. (Z recenzji prof. ucz., dr hab. Grażyny Mendeckiej) Książka znajdzie z pewnością szerokie grono odbiorców zainteresowanych twórczością i jej rodzinnymi uwarunkowaniami oraz ogólniej kwestią systemów rodzinnych, uzdolnień, twórczości czy osiągnięć życiowych. Zainteresowani tą tematyką będą również badacze uprawiający pokrewne nauki społeczne, na przykład pedagogikę, socjologię. (Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Olesia) ********* The Family Determinants of Creativity The publication explores the influence of various family background aspects on the formation of the human creative attitude. The original reflection on the issue, based on the authors’ research, is preceded by the presentation of the current state of knowledge. The part of the book devoted to quality research uses the authors’ horizontal analysis modelled on methods employed in literary criticism. On the basis of the obtained results, interpreted in the light of selected psychological concepts, the authors propose an integrated model of interdependencies between the level of individual creativity, characteristics of the family system, parenting styles and the three types of creative identities (a family hero, a lone wanderer, a rebel). ********* Dr hab. Marcin Klik (ORCID 0000-0002-7323-2246) – doktor nauk humanistycznych, absolwent filologii romańskiej i psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, pracownik Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autor prac poświęconych teorii literatury, a także publikacji na temat literatury współczesnej, w których łączy analizę tematyczną z refleksją psychologiczną. Dr hab. Anna Cierpka (ORCID 0000-0003-2846-3413) – doktor nauk humanistycznych, pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka artykułów poświęconych psychologii rozwojowej, współredaktorka książek o tematyce narracyjnej. W pracy naukowej interesuje się rodziną jako środowiskiem rozwoju i wychowania oraz narracyjnym konstruowaniem świata.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Podjęcie tematyki innowacyjności wynika z wyzwań współczesnego zarządzania oraz stanowi naturalny efekt wcześniejszych prac, które dotyczyły mechanizmów doskonalenia przedsiębiorstw oraz budowania ich trwałej konkurencyjności. Wyzwanie, jakim jest kształtowanie innowacyjności organizacji, dobrze wyrażają słowa Linusa Paulinga, dwukrotnego laureata Nagrody Nobla, który powiedział, że „najlepszym sposobem na to, by wpaść na dobry pomysł, jest wpadanie na mnóstwo pomysłów”. Zachęcając do dyskusji o rozwijaniu innowacyjności służącej doskonaleniu i rozwojowi przedsiębiorstw, oddajemy w Państwa ręce kolejny numer Prac Naukowych z cyklu „Zmiana warunkiem sukcesu”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana i zarówno podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, jak i przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność organizacji w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nie tylko ich samych, ale również gospodarki. Wprowadzanie „odpowiedzialnych” innowacji może przyczyniać się do doskonalenia przedsiębiorstwa. Dzieje się tak dzięki roli, jaką w procesach doskonalenia przedsiębiorstw odgrywa koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, co przekłada się na dostarczanie zrównoważonej wartości, łączącej aspekty: ekonomiczny, społeczny i środowisko¬wy. W kolejnych artykułach autorzy stawiają kolejne pytania. Czy postęp innowacyjny wymusza zmianę kultury organizacyjnej przedsiębiorstw? Jaka jest rola menedżera w dostarczaniu innowacji przez zespoły wiedzy? Jakie warunki sprzyjają kreatywności i twórczości w firmach o wysokiej tolerancji niepewności? Kolejna grupa artykułów dotyczy wpływu technologii na wdrażanie zmian organizacyjnych oraz innowacyjnych. Ciekawym przyczynkiem do dyskusji mogą być badania, w których autorzy rozpatrują model biznesu jako siłę motoryczną aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz – w sytuacji odwrotnej – przypadek, gdy innowacyjne technologie wpływają na kształtowanie modelu biznesu firmy. Wierzymy, że tematyka innowacyjności jako źródła doskonalenia i rozwoju kształtującego kierunki zmian w przedsiębiorstwach stanie się dla Państwa wartościowym źródłem inspiracji w pracy naukowej. Joanna Kacała,Grzegorz Bełz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kreatywność, leżąca podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi analizę badań w zakresie realizowanego projektu w ramach programu Ministra pn. „Akademickie Centrum Kreatywności” w ramach projektu systemowego „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi oraz ich wynikami” (Priorytet I, Działanie 1.1., Poddziałanie 1.1.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007–2013. Publikacja jest dystrybuowana bezpłatnie. Niniejsze opracowanie jest końcowym efektem projektu „Nauczanie języka niemieckiego metodą narracyjną w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym” zrealizowanego w 2015 roku w ramach programu „Akademickie Centrum Kreatywności”. Składa się z publikacji książkowej i płyty CD, przedstawiających różnorodne aspekty projektu oraz jego efektywność. Zawiera ono również istotne opinie studentów realizujących ten program w tzw. szkołach ćwiczeń oraz ich dyrektorów i opiekunów grup. Publikacja ta została w całości sfinansowana ze środków przeznaczonych na ten projekt. (Fragment Wstępu ). Wersja elektroniczna nie zawiera płyty CD
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czy w codziennym życiu możemy wymyślać, eksperymentować, wzrastać, ryzykować, łamać zasady i popełniać błędy, a przy tym dobrze się bawić? Oczywiście! Świat nieustannie potrzebuje twórczych ludzi, a problemy, przed którymi stajemy, nierzadko wymagają nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza rutynę. Dobra wiadomość brzmi: możemy rozwijać umiejętność bycia twórczym! Jak to zrobić? Zapraszamy Czytelników w Drogę do kreacji. Droga do kreacji to podręcznik skierowany do nauczycieli szkolnych i akademickich oraz trenerów biznesu. Zostały w nim przedstawione – krok po kroku – ćwiczenia rozwijające twórczość, do wykorzystania zarówno w pracy tradycyjnej, jak i zdalnej, odpowiednie dla szerokiego grona uczestników – dzieci, dorosłych w różnym wieku, zajmujących się różnymi dziedzinami życia. Ćwiczenia z zakresu twórczości dostosowane do zdalnego prowadzenia zajęć wypełniają lukę na polskim rynku i stanowią odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie w tym zakresie. Każdego roku w szkołach, uniwersytetach, firmach prowadzi się tysiące szkoleń z kreatywności, ale trenerzy miewają trudność z przełożeniem swojej pracy na środowisko internetowe. Czytelnicy znajdą w tej książce: wskazówki dotyczące projektowania treningu; praktyczne informacje dotyczące poszczególnych etapów pracy z grupą; liczne przykłady z praktyki; inspirujące anegdoty i opowieści na temat wybitnych twórców; ugruntowane w naukowych publikacjach uzasadnienie poszczególnych bloków ćwiczeniowych; ponad 100 klarownie opisanych ćwiczeń wraz z kartami pracy; bazę wiedzy wraz z infografikami wyjaśniającymi zagadnienia merytoryczne; przykładowy program treningu twórczości EKO do natychmiastowego wykorzystania. Moim marzeniem jest, by ta pozycja stała się cegiełką w budowie lepszego świata, by pomagała wyzwalać wielki twórczy potencjał każdego człowieka, by budziła, otwierała i nie pozwalała nikomu uwierzyć, że stworzeni jesteśmy tylko do powielania, rutyny i adaptacji. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej