Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(14)
Autor
Paszkiewicz Aneta
(2)
Przybylska Irena
(2)
Sowińska Halina
(2)
Czarnecka Lidia
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Głażewski Michał
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kud Marzena
(1)
Lew Barbara
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Naprawa Renata
(1)
Neider Andreas
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paluch Michał
(1)
Smogorzewska Joanna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Logopedzi
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Klasa szkolna (socjologia)
(5)
Nauczyciele
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Klasa szkolna (socjol.)
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Wychowawstwo
(4)
Dziecko
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Metody wychowawcze
(2)
Wychowanie
(2)
Agresja
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Czytanie
(1)
Depresja
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Fonoholizm
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa szkolna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Matematyka
(1)
Mentoring
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie
(1)
Niemierko, Bolesław
(1)
Norma językowa
(1)
Okoń, Wincenty
(1)
Organizacja pracy
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoakceptacja
(1)
Stres zawodowy
(1)
Sturm, Johannes
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Taniec
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Tolerancja
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wartość
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w szkole
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zapobieganie
(1)
Ławka szkolna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Raport z badań
(2)
Bajka i baśń
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40226 Nauczyciel. Wychowawca (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14516, 14515, 14514, 14513, 14512 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(System Wychowawczy Szkoły Podstawowej ; z. 6)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15532 M, 15531 M, 15530 M, 15529 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciel mentor : zbuduj klasę marzeń / Marzena Kud, Barbara Lew. - Warszawa : Difin, 2019. - 200 stron : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 195-198.
Poradnik pomocny w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalaniu zasad współpracy z uczniami i rodzicami oraz zarządzaniu emocjami. Książka jest pierwszą pozycją na rynku przekładająca wiedzę biznesową z zakresu budowania zespołu i zarządzania zasobami ludzkimi na grunt szkolny. Idea książki zakłada, że nauczyciel może zbudować w klasie silny zespół wykorzystując potencjał i zasoby uczniów, swoje umiejętności przywódcze i w sposób atrakcyjny sprzedać wiedzę i zaszczepić chęć do nauki. Książka ma być pomocna w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalania zasad współpracy z uczniami i rodzicami i zarządzaniu emocjami. Dzisiaj nauczyciele wychodzą ze studiów nieprzygotowani do rozmów z rodzicami, trudnych sytuacji z uczniami, nie są wyposażeni w umiejętności trenerskie pozwalające im prowadzić lekcje w atrakcyjny sposób, co pozwoliłoby zwiększyć wyniki edukacyjnie uczniów. Poradnik zawiera rozmaite case study i narzędzia zaimplementowane ze świata biznesu, ułatwiające motywację uczniów, wyrabianie dobrych nawyków, radzenie sobie w trudnych sytuacjach – np. niechęć zdolnego ucznia do nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43244 Nauczyciel. Wychowawca (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 245-257.
Spis treści: Rozdz. 1. Przemoc w stosunkach międzyjednostkowych i grupowych. Rozdz. 2. Przemoc psychiczna w stosunkach społecznych. Rozdz. 3. Stosunki społeczne w klasie szkolnej i ich zaburzenia. Rozdz. 4. Metodologiczne założenia badań. Rozdz. 5. Przemoc psychiczna w życiu społecznym klasy. Rozdz. 6. Charakterystyka uczniów stosujących przemoc. Rozdz. 7. Charakterystyka uczniów - ofiar przemocy psychicznej. Rozdz. 8. Postrzeganie i reakcje na przemoc psychiczną uczniów i nauczycieli. Rozdz. 9. Przemoc psychiczna w klasie szkolnej - rekomendacje do pracy z uczniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43579 Przemoc. Agresja (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 228-229.
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach i wychowawcach, doświadczających trudności w swojej pracy z klasą traktowaną jako jedna całość, ale również jako suma poszczególnych uczniów wchodzących w jej skład. Autorki przedstawiły najczęstsze ich zdaniem problemy, jakie mogą się pojawić na terenie klasy szkolnej (niezgranie, brak dyscypliny, agresja, nadmierna rywalizacja, niska aktywność, obniżona motywacja do nauki, ściąganie, niepowodzenia szkolne, wagary, mobbing elektroniczny, nadużywanie telefonów komórkowych), a także sposoby służące ich przezwyciężaniu. Osobny rozdział poświęcono trudnym relacjom pomiędzy rodzicem a nauczycielem. Taka sytuacja może również zaburzać funkcjonowanie klasy jako grupy, wiązać się z podważaniem autorytetu i prestiżu nauczyciela, generować konflikty. Dodatkowo dwa rozdziały dotyczą sytuacji, kiedy do klasy dołącza nowy uczeń – drugoroczny bądź cudzoziemiec. Pojawienie się nowej osoby w grupie może spowodować zmiany w jej strukturze, doprowadzić do pogorszenia panującej w niej atmosfery. Jednak „nowy” – zwłaszcza kiedy narażony jest na etykietowanie („obcy”, „inny”) – również będzie wymagał objęcia szczególną pomocą i troską. Szkołę każdy musi „przeżyć”. Osoby silniejsze, ładniejsze, bardziej zdolne czy elokwentne nie mają zwykle trudności z nawiązywaniem kontaktów z innymi ludźmi i przechodzą przez okres nauki szkolnej bez większych problemów. Co jednak w przypadku uczniów mniej zdolnych, wycofanych, nieodpowiadających ogólnie przyjętym wymaganiom dotyczącym zachowania, ubioru, urody? Już na początku swojego młodego życia doświadczają one niepowodzeń na polu edukacyjnym czy towarzyskim. Praca z tzw. trudną klasą może być niekiedy obciążająca, frustrująca, mało satysfakcjonująca. Istotne jest jednak, żeby nie pozwolić sobie na zniechęcenie, uznanie, że „i tak się nic nie da zrobić”. Nauczyciel musi wierzyć, że jego praca, opłacona niejednokrotnie ogromnym wysiłkiem, przyniesie ostatecznie rezultaty i zaowocuje zarówno oczekiwanymi zmianami w klasie, jak i poczuciem dobrze spełnionego obowiązku u nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43302 Nauczyciel. Wychowawca (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41085 Edukacja wczesnoszkolna (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42308 Edukacja wczesnoszkolna (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42209 Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Bibliografia na stronach 229-246 i 347-356.
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43469 Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 226-265.
Autorka na podstawie dotychczasowych badań nad rozwojem teorii umysłu oraz badań własnych omawia sfery poznawczego i społecznego rozwoju dzieci (także niepełnosprawnych) w młodszym wieku szkolnym. W pracy zostały przyjęte perspektywy: szkolna, rodzinna i indywidualna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43224 Psychologia dzieci i młodzieży (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42854 Logopedia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-212.
Prezentowana publikacja to zbiór scenariuszy na lekcję wychowawczą, odpowiadającą oczekiwaniom współczesnej młodzieży. Poruszane są tutaj zagadnienia bardzo ważne, a jednocześnie trudne: bliższe poznanie uczniów, nawiązanie z nimi więzi i zbudowanie relacji pozwalającej na rozmowę na każdy temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43269 Nauczyciel. Wychowawca (1 egz.)
E-book
W koszyku
Problematyka pracy w najszerszym rozumieniu dotyczy emocji i ich znaczenia w wychowaniu, dlatego adresowana jest do praktyków i teoretyków zainteresowanych edukacją, a szczególnie tym, co dzieje się na styku wychowania i kultury emocji. Każdą wspólnotę charakteryzuje ton emocjonalny, który jest kulturowym przejawem jej funkcjonowania. Nie inaczej jest w przypadku szkoły, która niewątpliwie jest miejscem doświadczania emocji – toczy się w niej życie codzienne, a uczestnicząc w tkance społecznej, przeżywamy, wyrażamy i tłumimy emocje. Współcześnie rośnie zainteresowanie emocjami w pedagogice i jednocześnie odczuwamy zmiany kultury emocjonalnej, których źródło tkwi między innymi w przemianach więzi w rodzinie i inwazyjności mediów. W książce opisano symptomy jednoczesnego ocieplania (zdziczenia) i chłodzenia (komercjalizacji) kultury w ogóle oraz podjęto próbę opisu kultury emocjonalnej szkoły, zwłaszcza tego jakie emocje i ich kulturowe skrypty ujawniają się oraz kształtują codzienność klasy szkolnej. W książce zaprezentowano modele teoretyczne i skonstruowane na ich podstawie narzędzia do badania klimatu emocjonalnego klasy (Kwestionariusz Klimat Emocjonalny-Uczeń) oraz pracy emocjonalnej nauczyciela (Kwestionariusz Praca Emocjonalna Nauczyciel). W części badawczej autor podejmuje próbę wskazania i opisania tych czasoprzestrzeni życia w szkole, w których uczniowie i nauczyciele doświadczają i wyrażają emocje, między innymi po to by odpowiedzieć na pytanie jaka jest kultura emocjonalna szkoły, która ujawnia się w klimacie codziennych interakcji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W monografii „Kultura emocjonalna szkoły – czasoprzestrzenie doświadczania emocji” autorzy podejmują wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią kultury emocjonalnej. Mówią różnymi głosami, ale każdy z nich sprzeciwia się ignorowaniu emocji w edukacji (uczeniu, relacjach wychowawczych, rozwoju), każdy z nich odczytuje znaczenie kultury emocjonalnej jako kontekstu wychowania i wskazuje na obszary działań pedagogicznych, w których emocje są warunkiem sine qua non zaistnienia sytuacji i relacji o znaczeniu edukacyjnym. Zachowania i zdarzenia emocjonalne, aprobowane i tłumione formy ekspresji, pozornie mało ważne z punktu widzenia „misji” szkoły i nauczyciela, są soczewką jej kultury emocjonalnej, a codzienność jest jej źródłem i przejawem. Kultura emocjonalna deklarowana w oficjalnej narracji szkoły „wybrzmiewa” jednak w jej codzienności, w rytuałach, regułach i znaczeniach nadawanych sytuacjom edukacyjnym, a nawet zadaniom stawianym przed uczniem i nauczycielem w formalnych i nieformalnych oczekiwaniach. To, do jakich emocji odwołuje się nauczyciel (pedagog, wychowawca), kierując pracą w grupie, a także to, jak pracuje z emocjami własnymi i klasy, determinuje klimat emocjonalny – umowną powierzchnię (warstwę wyczuwaną) kultury emocjonalnej szkoły. W zbiorze tekstów pojawią się głosy, które dysponują „dowodami”, że edukacja otwarta na emocje nie jest tylko dobrym doświadczeniem, ale ma głęboki sens – emancypuje, a nie ogranicza, rozwija, a nie klasyfikuje, ponieważ pozwala przeżywać, a nie tylko zapamiętywać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej