Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(3)
Placówka
Kościan - wypożyczalnia
(10)
Autor
Gawda Barbara
(2)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Ibarrola Begoña
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Katra Grażyna
(1)
Louis John Philip
(1)
Louis Karen McDonald
(1)
Mućko Przemysław (psycholog)
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Pisula Ewa
(1)
Rodero Paz
(1)
SLUYTER DAVID J
(1)
Salovey Peter
(1)
Szulc Joanna
(1)
Szurowska Beata
(1)
Uścińska Agnieszka
(1)
Wardęszkiewicz Bożenna
(1)
Wasilewska Renata
(1)
Zawadzka Elżbieta (pedagog)
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Rozwój emocjonalny
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Uczucia
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Asertywność
(1)
Bunt
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt
(1)
Mnemotechnika
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauka pisania
(1)
Nieśmiałość
(1)
Obyczaje towarzyskie
(1)
Pamięć
(1)
Pierwsza pomoc
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podróż do świata uczuć (program)
(1)
Pojęcia
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rodzice
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Terapia Ericksonowska
(1)
Terapia schematów
(1)
Tolerancja
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zabawki papierowe
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Monografia
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rozwój osobisty
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Wszyscy rodzice pragną, aby ich dzieci umiały żyć wśród innych. Tak się stanie, jeśli rodzice przekażą swym dzieciom właściwe wartości. Te wartości, takie jak umiejętność współpracy, odwaga, uprzejmość czy uczciwość, jeśli zostaną przez dziecko przyswojone, staną się częścią jego tożsamości i będą prowadzić je w dorosłym życiu. „Bajki, które uczą, jak żyć wśród innych” zamykają cykl trzech książek rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział dotyczy innej wartości i opisuje dwie przygody sympatycznego bohatera, małego Indianina z Amazonii. Uczą one, jak postępować w kontaktach z innymi: zarówno z przyjaciółmi, jak i z obcymi. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych rozmów, zajęć i zabaw. Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43659 Literatura dla dzieci i młodzieży (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 93-100.
Streszczenie w języku angielskim.
„Przygotowaną książkę uznaję za wartościową, ponieważ porusza temat niezwykle zaniedbany […]. Uzupełnia [ona dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym […] można odkryć, jak ‒ wraz z wiekiem ‒ zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji." (fragment recenzji prof. UAM dr hab. Aleksandry Jasielskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43632 Psychologia dzieci i młodzieży (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z NASTOLATKIEM W DORASTANIE – ZE SPOKOJEM O problemach z dziećmi bardzo trudno się mówi. Rodzice starają się nie wypaść z roli, nie przyznać do tego, że sobie nie radzą, że czegoś nie rozumieją. Chcemy o sobie myśleć: „Dobra mama”, „Dobry ojciec”. Robimy wszystko dla dzieci. Chcielibyśmy, żeby to doceniły. Kiedy wchodzą w wiek nastoletni, trudno nam zaakceptować ich bunt, złość, negowanie naszych próśb i rad. Lęk o nastoletnie dzieci wybrzmiewa w większości rozmów z rodzicami. I ja ten lęk bardzo dobrze rozumiem. Uwierzcie mi, bardzo dobrze. Ale wiem też, że nastolatkowie źle znoszą nieustanną troskę i zmartwienie na twarzach rodziców. Czasem wolą się nie przyznać, że mają jakiś problem. Oni potrzebują, żebyśmy ufali, że sobie poradzą. Żebyśmy byli przy nich spokojni, gdy popełniają błędy, wściekają się, rozpaczają. Treść tej książki ma pomóc w tym, by przez czas dorastania dziecka przejść możliwie spokojnie. Specjaliści podpowiadają, czym się przejmować, a co jest normalne i typowe dla tego okresu. Jak rozmawiać, żeby się nie kłócić, jak wspierać, żeby się nie wypalić. Moi rozmówcy pokazują, gdzie może być mielizna, gdzie mogą znajdować się ostre skały, a gdzie bezpieczna przystań. Mam nadzieję, że czytając to, co mówią, poczujecie, że mgła lekko się rozrzedza, a w oddali widać na wodzie także innych dryfujących podróżników. Możemy nawzajem dodawać sobie otuchy, możemy sobie podpowiadać, którędy do brzegu. Joanna Szulc, fragment wstępu Wszechstronna, głęboka, serdeczna książka dla rodziców, którzy często stają bezradni wobec swoich nastoletnich dzieci. Nie mogłam się zdecydować, czy lepsze są w niej pytania, czy odpowiedzi – ostatecznie uznałam, że jest remis: świetne pytania, mądre odpowiedzi. Natalia de Barbaro
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43683 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela)
Autorka udowadnia, że szacunku, tolerancji, współpracy, współczucia, wdzięczności, podziwu dla drugiego człowieka można się nauczyć. Jak? Korzystając z propozycji około 20 zabaw, których celem nie tyle jest „twórczość plastyczno-techniczna”, ile aktywizacja mózgu, integracja czynności praktycznych i intelektualnych, wspierających cielesny i umysłowy mechanizm uczenia się człowieka. Bo, jak pisze Autorka, dziecko w ruchu, w wyniku doświadczenia, z pomocą, a nie pod wodzą nauczyciela, najlepiej poznaje świat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43512 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nowe rozszerzone i uaktualnione wydanie.
Bibliografia, netografia na stronach 304-318.
Zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych dziecka nie jest tylko zaleceniem dla rodziców ani sugestią co do zmiany postępowania – jeśli chce się wychować zdrowe i szczęśliwe dziecko, to absolutna konieczność. Większość rodziców robi wszystko, by okazać dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy opiekunowie popełniają błędy, powielają wzorce z własnego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych – potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak uniknąć rodzicielskich błędów i zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Właśnie tego dowiesz się z tej książki. Karen i John Louisowie napisali ją po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty „Good enough parenting” odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych dziecka, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja, realistyczne granice, realistyczne wymagania i wzajemność oraz wspólnota i wartości nadrzędne. Autorzy wyjaśniają, że troszczenie się o te potrzeby jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju, a ich niezaspokojenie w dzieciństwie stanowi przyczynę większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach. Toksyczne i bolesne doświadczenia prowadzą do powstania negatywnych wzorców myślenia, odczuwania i zachowania, które dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerami i we własne rodzicielstwo. Nowe, rozszerzone wydanie poradnika zawiera wiele praktycznych wskazówek, ćwiczeń i podpowiedzi, jak zaspokajać podstawowe potrzeby emocjonalne dziecka i jednocześnie uniknąć przekazania mu własnych dysfunkcyjnych wzorców. Oprócz negatywnych schematów autorzy przedstawiają także najnowsze wnioski z badań na temat kształtowania się schematów pozytywnych, które wspierają proces wychowawczy. To książka dla ciebie, jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami; uniknąć zaszczepienia dziecku dysfunkcyjnych postaw i zachowań; wychować samodzielne i emocjonalnie zdrowe dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 277-291.
"Prezentowana rozprawa dotyczy ważnego problemu dla interpretacji rozwoju umysłu dziecka. Jako jedyna w polskiej literaturze naukowej prezentuje normę rozwojową w zakresie pojęć. Proponuje nową ścieżkę docierania do tajników dziecięcego umysłu. Otrzymujemy wyraziste, subtelnie budowane profile rozwoju kompetencji emocjonalnej w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest to bez wątpienia badawcze osiągnięcie autorek, wypełniające lukę w polskiej refleksji nad rozwojem umysłu dziecka. Wiedza ta z pewnością może być podstawą do modelowania dziecięcych zachowań w normie biologicznej i umysłowej, ale także do diagnozowania umysłów i programowania terapii w zaburzeniach mowy (w autyzmie, w padaczkach, w niepełnosprawności umysłowej, w głuchocie)" - z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43557 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 185-187.
Trudno przecenić znaczenie uczuć w życiu człowieka. Znamy zdolne i inteligentne dzieci, które nie osiągają oczekiwanych sukcesów. Niemało dzieci cierpi z powodu odrzucenia i różnych form przemocy rówieśniczej, pełnienia roli kozła ofiarnego w grupie. Jak im pomóc w przezwyciężaniu trudności, korzystaniu z własnych zasobów, osiąganiu satysfakcji i sukcesów w życiu? Czy można skutecznie pomóc im już teraz? Program pt. Podróż do świata uczuć jest narzędziem do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczestnictwo w zajęciach pomoże dzieciom rozwinąć pełniej swój potencjał i cieszyć się życiem i dobrymi relacjami z innymi. W publikacji można znaleźć: - scenariusze zajęć, - bajki i opowieści w tym ich wersje dźwiękowe, - karty pracy "Kartki z pamiętnika", - elementy diagnozy ericksonowskiej, - strategie i metody pracy z dziećmi, - opisy przypadków ilustrujące wybrane zagadnienia, - analizę procesu indywidualnego i grupowego, - zagadnienia dotyczące rozwoju emocjonalnego dzieci i znaczenia inteligencji emocjonalnej w rozwoju. Patronat: Polski Instytut Ericsonowski, Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43629 Psychologia dzieci i młodzieży (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42571 Godziny wychowawcze (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedszkole w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 312 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Publikacja przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem małego dziecka oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w przedszkolu, m.in.: nieśmiałość i lęk dziecka, niejadki, rozwód rodziców, niepowodzenia w nauce matematyki, zaburzenia emocjonalne i nerwicowe, przemoc w rodzinie, dziecko z zespołem Downa. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców. Czytelnicy znajdą w niej teoretyczne podstawy dotyczące omawianych problemów, praktyczne rady i wskazówki metodyczne, a także przykłady zabaw, utworów i ćwiczeń, które można wykorzystać do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kościan - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43307 Wychowanie w przedszkolu (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorzy książki podejmują fundamentalne zagadnienia dotyczące psychologicznych aspektów funkcjonowania współczesnej szkoły w czterech blokach tematycznych: – Wspieranie ucznia w procesie przyswajania wiedzy, analiza czynników sprzyjających i niekorzystnych – Wspieranie ucznia w rozwoju emocjonalnym i społecznym – Sylwetka nauczyciela – Analiza zjawiska przemocy oraz propozycje przeciwdziałania Autorzy są zarówno naukowcami, badaczami, jak i specjalistami praktykami w swoich dziedzinach, co pozwoliło im nie tylko na przedstawienie najnowszej wiedzy psychologicznej, lecz także na zilustrowanie omawianych zagadnień realnymi przykładami z praktyki szkolnej. Dzięki temu monografia nabrała bardzo żywego, bezpośredniego charakteru. Ogromnym jej atutem jest również omówienie szerokiej gamy programów profilaktyczno-wychowawczych, ułatwiających pedagogom i psychologom odnoszenie się do takich zjawisk jak doświadczanie przemocy, stygmatyzacja, samotność, trudności w funkcjonowaniu rodzin, zagrożenia dla zdrowia związane z używaniem substancji psychoaktywnych czy niewłaściwe nawyki żywieniowe. z recenzji dr hab. Elżbiety Turskiej, profesor Uniwersytetu Śląskiego Książka odkrywa przed czytelnikiem na nowo zdefiniowaną szkołę, uwrażliwia na rozliczne doświadczenia i problemy uczniów oraz nauczycieli, a także stanowi cenne źródło wiedzy o sposobach wspierania i stymulacji uczniów z różnymi ograniczeniami i w różnych okolicznościach. z recenzji dr hab. Ludwiki Wojciechowskiej, profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej