Forma i typ
Książki
(673)
Poradniki i przewodniki
(59)
E-booki
(44)
IBUK Libra
(44)
Publikacje naukowe
(23)
Proza
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Książka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(610)
wypożyczone
(63)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(673)
Gostyń - czytelnia
(2)
Autor
Filipczuk Halina
(16)
Mazlish Elaine
(9)
Syska Dariusz
(8)
Faber Adele
(7)
Sujak Elżbieta
(7)
zbiorowa Praca
(7)
Obuchowska Irena
(6)
Rostowska Teresa
(6)
Tyszka Zbigniew
(6)
Ziemska Maria
(6)
Gordon Thomas
(5)
Horosiewicz Beata
(5)
Makowska Alicja
(5)
Pospiszyl Kazimierz
(5)
Stein Agnieszka
(5)
Bartoszewski Jakub
(4)
Gałkowski Tadeusz
(4)
Jegier Aneta
(4)
Juul Jesper (1948- )
(4)
Korczak Janusz
(4)
Makowska Jolanta
(4)
Przylipiak Mirosław
(4)
Adamski Franciszek
(3)
Cudak Sławomir
(3)
Eichelberger Wojciech
(3)
Gajda Janusz
(3)
Greene Ross W
(3)
Gutowska Helena
(3)
Herbert Martin
(3)
Izdebska Helena
(3)
Izdebska Jadwiga
(3)
Janicka Iwona (psycholog)
(3)
Jundziłł Irena
(3)
Juul Jesper
(3)
Juul Jesper (1948-2019)
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Kawula Stanisław
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Kownacka Mirosława
(3)
Liberska Hanna (1955- )
(3)
Marynowicz-Hetka Ewa
(3)
Minge Krzysztof
(3)
Minge Natalia
(3)
Nawrot Jacek
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Pielkowa Józefa
(3)
Rumatowska Beata
(3)
Ryś Maria
(3)
Satir Virginia
(3)
Skawran Katarzyna
(3)
Szurowska Beata (1973- )
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Łopatkowa Maria
(3)
Augustyn Józef
(2)
Badura-Madej Wanda
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Balińska Hanna
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Barycz Henryk
(2)
Bielawska Batorowicz Eleonora
(2)
Brazelton T. Berry (1918- )
(2)
Brudnik Edyta
(2)
Campbell Ross
(2)
Celmer Zuzanna
(2)
Chomczyńska-Miliszkiewicz Mariola
(2)
Chrzanowska Beata
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Cudak Henryk
(2)
Cudak Henryk (1940- )
(2)
Czapów Czesław
(2)
Dobson James
(2)
Dobson James C
(2)
Dąbrowska Justyna
(2)
Erikson Thomas (1965- )
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Faber Joanna
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Gajek Katarzyna (pedagog)
(2)
Gajewski Łukasz
(2)
Gandecki Andrzej
(2)
Gordon Thomas (1918-2002)
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Grzyb Barbara
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Han-Ilgiewicz Natalia
(2)
Herzberger Sharon D
(2)
Hołyńska Bożena
(2)
Janicka Iwona
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jarosz Maria
(2)
Kalinowski Adam
(2)
King Julie
(2)
Komorowska Jadwiga
(2)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga
(2)
Kossewska Joanna
(2)
Kozak Halina
(2)
Kozakiewicz Mikołaj
(2)
Kozłowska Anna
(2)
Koźmińska Irena (1952- )
(2)
Król Teresa
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(52)
2010 - 2019
(212)
2000 - 2009
(164)
1990 - 1999
(104)
1980 - 1989
(113)
1970 - 1979
(66)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(104)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(717)
Język
polski
(713)
angielski
(3)
Odbiorca
Rodzice
(43)
Dzieci
(11)
Nauczyciele
(8)
6-8 lat
(7)
Pedagodzy
(7)
Psychoterapeuci
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
0-5 lat
(4)
Psycholodzy
(4)
9-13 lat
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(1)
Gimnazja
(1)
Małżonkowie
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Literatura angielska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(388)
Rodzina
(206)
Dziecko
(175)
Przemoc w rodzinie
(44)
Młodzież
(41)
Dzieci
(28)
Rodzice
(25)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(22)
Chorzy w rodzinie
(21)
Małżeństwo
(20)
Psychologia dziecka
(19)
Relacje międzyludzkie
(19)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(18)
Agresywność
(17)
Autyzm
(17)
Dziecko niepełnosprawne
(17)
Dziecko trudne
(16)
Kara (psychol.)
(16)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Rodzina zastępcza
(15)
Dziecko autystyczne
(14)
Ojcostwo
(14)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(14)
Patologia społeczna
(13)
Uczucia
(13)
Nastolatki
(12)
Psychologia wychowawcza
(12)
Psychoterapia
(12)
Miłość
(11)
Stosunki interpersonalne
(11)
Wychowanie seksualne
(11)
Adaptacja społeczna
(10)
Młodzież szkolna
(10)
Osobowość
(10)
Rody
(10)
Rodzicielstwo
(10)
Zespół ADHD
(10)
Komunikacja interpersonalna
(9)
Konflikt rodzinny
(9)
Lęk
(9)
Narkomania
(9)
Psychologia rozwojowa
(9)
Rodzina dysfunkcyjna
(9)
Socjalizacja
(9)
Więź rodzinna
(9)
Bajkoterapia
(8)
Dziecko maltretowane
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Dziecko zdolne
(8)
Rodzina niepełna
(8)
Rozwód
(8)
Wychowanie
(8)
Alkoholizm
(7)
Depresja psychiczna
(7)
Gry i zabawy
(7)
Macierzyństwo
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Opieka społeczna
(7)
Psychologia młodzieży
(7)
Rodzeństwo
(7)
Dojrzewanie
(6)
Dziecko chore
(6)
Dziecko niewidome
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Edukacja domowa
(6)
Etyka chrześcijańska
(6)
Kobieta
(6)
Konflikt pokoleń
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Prawa dziecka
(6)
Telewizja
(6)
Trudności wychowawcze
(6)
Autorytet
(5)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko przewlekle chore
(5)
Gniew
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Mowa
(5)
Nagroda
(5)
Postawy
(5)
Relacje międzypokoleniowe
(5)
Rodzina adopcyjna
(5)
Samopoznanie
(5)
Stres
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Zaburzenia odżywiania
(5)
Bezrobocie
(4)
Dziecko wykorzystywane seksualnie
(4)
Jakość życia
(4)
Metoda Montessori
(4)
Montessori, Maria
(4)
Niemowlę
(4)
Odpoczynek
(4)
Padaczka
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Pedagogika zabawy
(4)
Temat: czas
2001-
(24)
1989-
(13)
2001-0
(10)
1901-2000
(7)
1901-
(6)
1989-2000
(5)
1945-1989
(4)
1801-
(3)
1601-
(2)
1701-
(2)
1501-
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000 DBN
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Warszawa
(4)
Ukraina
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Dania
(1)
Dereszewicze (Białoruś)
(1)
Dolina Pięciu Stawów Polskich
(1)
Donieck (Ukraina, obw. doniecki)
(1)
Oława (woj. dolnośląskie)
(1)
Piotrków Trybunalski (woj. łódzkie : okręg)
(1)
Polesie
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie; okręg)
(1)
Puławy (woj. lubelskie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Tatry Wysokie (góry)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Wiedeń (Austria)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie : okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(108)
Poradnik
(79)
Poradniki
(32)
Poradniki dla rodziców
(32)
Opracowanie
(11)
Praca zbiorowa
(10)
Poradnik dla rodziców
(9)
Raport z badań
(9)
Opowiadania i nowele
(8)
Podręcznik
(8)
Podręcznik akademicki
(8)
Podręczniki akademickie
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Publicystyka
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręczniki
(5)
Biografia
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół
(4)
Monografia
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Pamiętniki
(2)
Poradnik dla nauczycieli
(2)
Publicystyka polska
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Wywiady
(2)
Antologia
(1)
Antologie
(1)
Badania
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Beletrystyka
(1)
Biografie
(1)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dziecko trudne
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Ikonografia
(1)
Katalog
(1)
Komentarz [Typ publikacji]
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki mówione
(1)
Pamiętnikii
(1)
Podręcznik dla szkół podstawowych
(1)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(1)
Poradnictwo
(1)
Poradnik dla nastolatków
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Przewodnik
(1)
Raport
(1)
Scenariusze imprez szkolnychh
(1)
Socjalizacja
(1)
Statystyka
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Słowniki
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wdawnictwa popularne
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(47)
Psychologia
(45)
Edukacja i pedagogika
(32)
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Medycyna i zdrowie
(8)
Historia
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Monografia
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
720 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia stanowi tematyczną kontynuację cyklu prac zainicjowanych w środowisku Zakładu Poradnictwa Społecznego Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, skupionych wokół problemów pomagania, wsparcia społecznego, poradnictwa, w ramach których swoje refleksje, badania i doświadczenia prezentuje szerokie grono teoretyków i praktyków z kraju. W monografii skoncentrowano się na kategorii wsparcia społecznego rozumianego jako pomoc dostępna jednostce w sytuacjach trudnych. Dokonywano analizy jego charakteru strukturalnego, odnoszącego się do obiektywnie istniejących sieci społecznych, w które jednostka jest włączona oraz jego aspektu funkcjonalnego i specyfiki interakcji społecznych, które podejmowane są w zróżnicowanych sytuacjach trudnych. Poszczególne teksty zawarte w niniejszej monografii odwołują się do procesów poszukiwania, doświadczania, planowania, organizowania, optymalizowania wsparcia adresowanego do jednostek i grup w różnych wymiarach życia społecznego, w wielu perspektywach temporalnych w przebiegu ludzkiej biografii. Mają zróżnicowany charakter, ich autorzy skupiają się na analizach teoretycznych, prezentują wybiórczo wyniki badań, odwołują się do przykładów ze społecznej praktyki, prezentując modele pomocy i wsparcia społecznego w relacjach nieformalnych i instytucjonalnych na poziomie makrospołecznym. Teksty podzielono na kilka bloków tematycznych: związanych z wybranymi kategoriami teoretycznymi charakteryzującymi procesy pomocowe, z rodziną jako grupą wsparcia potrzebującą, jak i go udzielającą, wspieraniem jednostek i grup w procesach edukacyjnych, w biegu życia zawodowego oraz organizowaniem wsparcia mającego na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
System ochrony dzieci – po prostu pomyśl inaczej? Analiza krytyczna wybranych modeli Niniejsza publikacja zawiera kompleksową analizę struktury i historycznego rozwoju czterech prawnych systemów wsparcia rodziny i ochrony dzieci: czeskiego, słowackiego, polskiego i brytyjskiego (Anglia i Walia). Zwraca uwagę na to, w jaki sposób każdy z modeli rozumie dobro dziecka, zwłaszcza w kontekście jego ochrony, a także omawia pozycję rodziców w tym zakresie. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Zakres recenzowanej publikacji jest szeroki i bardzo wzbogaca ofertę monograficzną dotyczącą poruszanej tematyki. Niewiele jest prac, które podejmują wątki analizy poszczególnych krajowych systemów po to, by szukać idealnego modelu – rozwiązania instytucjonalnego służącego doskonaleniu rozwiązań z zakresu ochrony praw dziecka. (Z recenzji dr hab. Marty Daneckiej) W odniesieniu do interdyscyplinarnej refleksji nad szeroko rozumianą pracą socjalną nakierowaną na rozwiązywanie problemów dzieci, młodzieży i rodzin dysfunkcyjnych Child protection system… jest moim zdaniem na polskim rynku opracowaniem oryginalnym. Jego olbrzymią zaletą jest teoretyczno-badawczopraktyczna, a także prawna perspektywa zastosowana przez Autorów. Książka może zaistnieć w organizacjach międzynarodowych (takich jak np. Eurochild) oraz toczących się obecnie debatach dotyczących child protection i child care. (Z recenzji dr hab. Agnieszki Golczyńskiej-Grondas, prof. Uniwersytetu Łódzkiego) ********* This publication provides a useful insight into the structure and historical development of four family support and child protection frameworks: Czech, Slovakian, Polish and British (England and Wales). It looks at how each of the models understands child welfare, especially in the context of child protection and discusses the parents’ position therein. The book could inspire practitioners, researchers and policy makers to redefine child-focused practice and build systems where child welfare is considered paramount and is safeguarded throughout – first and foremost, well- -coordinated and targeted support of their families and, if that is not possible, thoroughly assessed and supported permanent out-of-family placements. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). The Chapter describing child protection proceedings in the Family Courts in England and Wales is essential reading for those wanting to know more about the evolution of the law, public inquiries following cases where protection was found wanting, and current practice, particularly in regard to fostering and adoption. Much light is shed on the elements of assessing risk and permanence planning. It’s suitable for those needing an overview, but also those wishing to explore the subject in depth. I highly recommend it. (Judge Arvil Calder,Immediate Past President of International Association of Youthand Family Judges and Magistrates) With its broad scope, the reviewed publication is an important contribution to the monographs devoted to the subject. There are not many works that focus on the analysis of individual national systems in order to find a perfect model – an institutional solution that could be used to improve the protection of children’s rights in practice. (Excerpt from the review by Marta Danecka, PhD) As regards interdisciplinary reflection on social work understood as providing solutions to problems of children, youths and dysfunctional families, Child Protection System – just think differently? Critical analysis of selected models is, in my opinion, a publication that is unique on the Polish market. Its vast advantages include the theoretical and practical research-based approach as well as the legal perspectives applied by the authors. The book may find its place in international organisations (such as E (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
From the Editors After the European Union great enlargement on May 1, 2004 and the following accession of Bulgaria and Romania, the number of the European population covered by various EU policies including the Common Agricultural Policy increased in a significant way. It resulted in two major processes forming the starting point of considerations encapsulated in the presented volume. The first one has been focused on the structure of European societies that underwent major transformations and consequently diversification of the social positions, types of the political involvement in public life as well as increasing diversities in value systems. At the same time the role of the rural population as a potential political force influencing EU social and political life has also increased. Simultaneously one of the priority objectives of the – if we might put it in this way – EU development project has been focused on the protection of natural as well as cultural resources located mainly in rural areas. Therefore the current LIX volume of the ‘Sociological Review’ has been devoted to the problems of rural areas of contemporary Europe in order to show the complexity and the richness of the issues mentioned above.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37207 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat: Nauczanie początkowe ; Wychowanie do wartości ; Wychowanie przedszkolne - metody ; Edukacja małych dzieci - pomieszanie teorii pedagogicznej, polityki oświatowej i praktyki edukacyjnej ; Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna: wprowadzenie zmian oraz ich konsekwencje ; Historyczne uwarunkowania aktualnych przemian w kształceniu zintegrowanym ; Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. Bliżej pedagogiki współbycia ; Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury ; Edukacja kulturalna dziecka - zapomniany obszar edukacji? ; Wielowymiarowość podejścia do twórczości plastycznej dziecka ; O estetyzację doświadczeń etycznych i obyczajowych - perspektywy i możliwości ; Metafory w edukacji estetycznej ; Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka ; Miłość w językowym obrazie świata wartości preferowanych przez dzieci żyjące w środowisku zróżnicowanym kulturowo ; Źródła wartości wychowawczych w procesie kształcenia muzycznego dzieci ; Wartości przekazywane w podręcznikach do edukacji zintegrowanej ; Rodzina jako wartość przedstawiana w podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej ; Warktości w edukacji i katechizacji małego dziecka. Rozważania filozoficzno-teologiczne ; Wychowawcze dylematy przygotowania dzieci do pojmowania tematu śmierci ; Rozwijanie myślenia pytającego u dzieci ; Rozpoznawanie uczniów zdolnych w kształceniu zintegrowanym ; Działania i czynności nauczyciela w relacjach z dziećmi
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38463 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr., indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35401 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Przekazujemy do rąk Państwa kolejne opracowanie z zakresu prac naukowo-badawczych dotyczących rodziny i polityki rodzinnej. Skupia ono analizy, opinie i propozycje rozwiązań w różnych kontekstach naukowych oraz w aspekcie praktycznym. Przede wszystkim zaś Autorzy poszukują wzajemnych relacji pomiędzy różnymi sferami życia społecznego i ekonomicznego rodzin, polityki rodzinnej oraz gospodarki, skłaniając nierzadko do zmiany sposobu myślenia o rodzinie i polityce rodzinnej. Zasadniczo przedstawione tu rozważania wpisują się w dyskusję wokół tezy, że polityka rodzinna rozpatrywana winna być przede wszystkim jako swoiste inwestycje bądź innowacje społeczne, nie zaś głównie czy też wyłącznie w kategoriach kosztów bądź wydatków. Doświadczenia innych państw europejskich, m.in.: Szwecji, Danii, Finlandii, Francji, Wielkiej Brytanii czy Belgii, pokazują np., że wysokie wydatki socjalne, w tym na politykę rodzinną, nie muszą skutkować pogorszeniem sytuacji gospodarczej kraju, a nawet że utrzymywany dzięki temu stosunkowo wysoki poziom dzietności sprzyja wzrostowi gospodarczemu1. Inne państwa, jak Republika Czeska czy Norwegia, wskazują różne przykłady rozciągnięcia polityki rodzinnej na poprawę warunków starzenia rodzin czy też jakości życia osób starszych. Te i podobne aspekty stanowią ciekawy kontekst i egzemplifikację tez przyjętych w odrębnych opracowaniach niniejszego tomu. Ów tom otwiera natomiast artykuł, który dodatkowo wskazuje na konieczność dookreślenia podstawowych pojęć związanych z polityką rodzinną, te bowiem warunkują kierunek, zakres i rodzaje interwencji państwa oraz innych podmiotów w życie rodzin. Tematyka publikacji odzwierciedla zatem najbardziej aktualne dylematy dotyczące kierunków przemian i możliwości poprawy sytuacji polskich rodzin, potwierdzając tym samym – po raz kolejny – jej wieloaspektowość i różne zależności o charakterze społecznym, demograficznym, ekonomicznym czy też politycznym. Przedstawione tu, niekiedy zgoła odmienne, sposoby myślenia o rodzinie i polityce rodzinnej uświadamiają i uzasadniają potrzebę poszukiwania wciąż nowych, a nawet niekonwencjonalnych rozwiązań sprzyjających tak rodzinie, jak i społeczeństwu czy gospodarce. Redaktorzy opracowania serdecznie dziękują wszystkim Autorom artykułów, którzy poprzez ich złożenie poparli inicjatywę wydania cyklu publikacji poświęconych tematyce rodziny i polityki rodzinnej, a poprzez zamieszczone treści wyrazili swoje przekonanie o potrzebie dalszego rozwoju badań i działań w tym zakresie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czasopismo tworzy forum wymiany wiedzy i upowszechniania wyników badań z zakresu nauk społecznych. Walorem czasopisma jest jego interdyscyplinarny charakter, umożliwiający rozpatrywanie zjawisk społecznych z różnych perspektyw badawczych. Publikujemy przede wszystkim artykuły dotyczące zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowania demografii, ekonomii, filozofii, historii, komunikacji społecznej, polityki społecznej i socjologii. Czasopismo jest półrocznikiem, przyjmujemy teksty w językach polskim i angielskim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin to poszerzone i uzupełnione wydanie książki, która swoją premierę miała w 2014 roku. Autor w bardzo przystępny sposób przybliża Czytelnikowi podstawy systemowego podejścia w psychoterapii par i rodzin oraz kolejne etapy procesu terapeutycznego: od wstępnego wywiadu, przez diagnozę i zawarcie kontraktu, po opis metod i technik terapeutycznych. Nowe wydanie zostało w całości przejrzane i zaktualizowane. Autor uzupełnił je o rozdziały na temat emocji i przywiązania w systemowej terapii rodzin oraz nowych ścieżek w psychoterapii uprawianej w tym nurcie. Czytelnik znajdzie tu także informacje dotyczące skuteczności psychoterapii systemowej, dodatkowy tekst o prowadzeniu terapii rodzin online oraz poszerzony i zaktualizowany spis polecanych lektur. Terapia systemowa skupia się na relacjach w parze, w rodzinie, między osobą a innymi ludźmi z jej otoczenia, a także jej środowiskiem. Podejście systemowe zajmuje się także relacjami między tym, co można uznać za nieadaptacyjne, a nawet zaburzone funkcjonowanie, a wykorzystaniem przez identyfikowanego pacjenta/klienta i jego rodzinę całego potencjału rozwojowego. Erich Fromm w eseju Mieć czy być? pisał: „My, istoty ludzkie, wyposażeni jesteśmy w wewnętrzne, głęboko zakotwiczone pragnienie życia – dawania wyrazu naszym zdolnościom, aktywności, związkom z innymi ludźmi”. Jako psychoterapeuta systemowy zastanawiam się jak pomóc ludziom, z którymi pracuję, w poradzeniu sobie z trudnościami, jakie napotykają (nawet jeśli trudności te oznaczają zaburzenia psychiczne). Zadaję sobie więc pytania o to, co uniemożliwia lub utrudnia rozwój pary, rodziny oraz czego te osoby potrzebują, by mogły się rozwijać?
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Temat: Pedagogika - 21 w ; Adorno Theodor ; Afirmacja ; Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego ; Amnezja (zanik pamięci) ; Analiza tekstu ; Badania intergralnokulturowe ; Biografia ; Bliżej przedszkola ; Bobrowska-Nowak Wanda ; Bohucki Jan ; Buddyzm ; Cackowska Maria z Winiarskich ; Charyzma ; Chłopiec do bicia ; Cyganie-Romowie ; Cykl życia ; Darwinizm społeczny ; Dembińska Katarzyna ; Demokracja ; Dysgrafia (zaburzenie czynności pisania) ; Dystans społeczny ; Działacz społeczny ; Dziecko nieśmiałe ; Dziecko odrzucone przez rówieśników ; Edukacja domowa ; Edukacja obywatelska ; Edukacja społeczna ; Elementarz ; Erystyka (sztuka prowadzenia sporów, umiejętnośc dysputowania) ; Etnografia edukacyjna ; Etyka badań naukowych ; Europejska tożamość kulturowa ; Facylitacja ; Folklor ; Frassati Pier Giorgio ; Glottodydaktyka (dydaktyka języków) ; Głos Nauczycielski ; Gnitecki Janusz ; Grochociński Marian ; Grupa rówieśnicza ; Hinduizm ; Holt John Caldwell ; Homo ludens (człowiek bawiący się) ; Homoseksualizm ; Idealizm ; Ideologia ; Indywidualizm ; Instynkt ; Instytucjonalne formy pomocy społecznej ; Interwencja społeczna ; Islam ; Jacher Władysław ; Jakóbkiewicz Józef ; Język ciała ; Katolicka Nauka Społeczna ; Kompetencje wychowawcze rodziców ; Komunitaryzm (Komunitarianizm) ; Kontrola społeczna ; Korepetycje ; Kryzys tożsamości ; Ksenofobia (niechęć, wrogość lub lęk w stosunku do innych) ; Kultura wolnego czasu ; Leja Leon ; Lęk ; Ład społeczny ; Majorek Czesław ; Matriarchat (dominacja kobiet) ; Międzynarodowa wymiana młodzieży ; Migracje rodzicielskie ; Migracje zagraniczne ; Nacjonalizm (naród najważniejszą formą uspołecznienia) ; Nadzieja ; Nauczanie elementarne ; Nauczanie indywidualne ; Nieletni ; Niepłynność mówienia ; Nierówności społeczne ; Normalizacja testów ; Ossowski Stanisław ; Palestra ; Pedagogika penitencjarna ; Pedagogika porównawcza ; Pedagogika porównawcza w Polsce ; Pedagogika postmodernistyczna ; "Pedagogika społeczna" ; Pedofilia ; Penologia (nauka o karze) ; Polemologia (wojna i konflikty) ; Polityka edukacyjna Unii Europejskiej ; Polskie Towarzystwo Badań nad Dziećmi ; Popęd ; Poplucz Jan ; Pracocholizm (uzależnienie od pracy) ; Promocja szkoły ; Przyjaźń ; Psychologia wychowawcza ; Psychopatologia ; Pszczołowski Tadeusz ; Rodzina wielodzietna ; Saleziańska Metoda Saleziańska ; Słownictwo dziecięce - perspektywa językoznawcza ; Stowarzyszenie Nauczucieli Edukacji Początkowej (SNEP) ; Subiektywizm ; Sublimacja (uwznioślenie) ; Sytuacje dydaktyczne ; Szkolnictwo artystyczne ; Szkoła podstawowa w systemie oświaty ; Szkoły cerkiewne ; Sztuka dziecka ; Świetlica socjoterapeutyczna ; Teoria ; Teoria autonomu ; Teoria zintegrowanych zadań szkolnych ; Terapia Gestalt ; Teoria grupowa w ujęciu Irvinga Yaloma ; Testy rysunkowe ; Twórcza aktywność dziecka ; Uniwersytet Wrocławski ; Warunki przestrzenne (proksemiczne) klasy szkolnej ; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli ; Wiadomość ; Wiedza ; Wiedza potoczna ; Więckowski Ryszard ; Wnioskowanie ; Wołoszyński Ryszard ; Wychowanie artystyczne ; Wychowanie w etosie protestantyzmu ; Wzór kulturowy ; Zabawa pierwotna ; Zaburzenia psychiczne ; Zaleski Stefan ; Zasoby rodzinne ; Zawadzka Elżbieta ; Zdolność, uzdolnienie ; Encyklopedia
Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38347 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejszy numer „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce starości i starzejącej się populacji. Prognozy demograficzne dotyczące wzrostu liczebnego ludzi starszych wymuszają podejmowanie decyzji politycznych i administracyjnych przekładających się na projekty „zagospodarowania starości”, jako zjawiska nieuchronnego wymagającego namysłu wielu dyscyplin i wsparcia różnych instytucji. Można zauważyć, że w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat przeszliśmy, w ramach socjologii starzenia się (sociology of ageing) i gerontologii społecznej od paradygmatu „straszenia starością” i wycofywania się osób starszych z pełnienia różnych ról społecznych do paradygmatu „waloryzowania starości” poprzez promocję aktywnego, dobrej jakości, życia uwarunkowanego stanem zdrowia. Zarówno w aspekcie poznawczym jak i praktycznym dąży się do pokazania, że starzy ludzie mają swoje miejsce w rodzinie, społeczności lokalnej, państwie. Seniorzy stanowią ważną część życia społecznego i kulturalnego, a zaspokajanie specyficznych potrzeb ludzi starszych może stanowić impuls dla rozwoju różnych dziedzin gospodarki. Warto przypomnieć, że w 2012 r. obchodziliśmy Europejski Rok Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej (Europen Year for Active Ageing and Solidarity between Generations 2012), którego celem było stworzenie lepszych możliwości do aktywnego starzenia się poprzez promowanie działań w obszarze: zatrudnienie, uczestnictwo w społeczeństwie, niezależne życie. Kluczowe dla różnych projektów badawczych oraz działań z zakresu polityki społecznej było wskazanie determinantów biologicznych, społecznych, ekonomicznych implikujących aktywność i zachowania prozdrowotne. Artykuły przedstawione w tomie podejmują wybiórczo różne zagadnienia związane ze starością i starzejącym się społeczeństwem. Prezentują zainteresowania własne badaczy, mające źródła w socjologicznej refleksji nad starzeniem się jednostek i populacji. Przyjęta perspektywa pokazuje, że proces starzenia się biologicznego, psychicznego, społecznego i ekonomicznego jest zindywidualizowany, zależy od wielu czynników. Seniorzy stanowią grupę zróżnicowaną pod względem wieku, samodzielności, sprawności funkcjonalnej, dlatego wymagają zróżnicowanego wsparcia instytucjonalnego i solidarności międzypokoleniowej. Zauważalna zmiana w myśleniu o starszym pokoleniu polega zwłaszcza na konieczności włączenia ich w proces aktywnego starzenia się, podtrzymania i rozwijania sprawności funkcjonalnej oraz zmianie społecznego postrzegania starości. Wraz ze wzrostem populacji ludzi starszych dynamicznie rozwija się gerontologia traktowana jako nauka badająca procesy starzenia się i starości w różnych wymiarach, a zwłaszcza biologiczno-medycznym, demograficzno-ekonomicznym i społeczno-kulturowym. Konstytuują się także nowe obszary badawcze i subdyscypliny gerontologiczne, jak np. gerontotechnologia, psychogerontologia, bioetyka gerontologiczna. Przekłada się to na różne interdyscyplinarne projekty badawcze oraz działania praktyczne zmierzające do aktywizacji środowiska ludzi starszych oraz tworzenia spójnej polityki społecznej. Tematyka artykułów niniejszego tomu nawiązuje do trzech istotnych problemów związanych ze starością i starzejącym się społeczeństwem: –– zabezpieczenie społeczne i aktywna polityka społeczna wobec potrzeb seniorów: dostęp do zasobów instytucjonalnych, sytuacja życiowa człowieka starszego i odpowiedzialność rodziny; –– problemy zdrowia i choroby wieku starszego: dostęp do publicznych i komercyjnych usług medycznych, medykalizacja starości, racjonowanie wiekowe usług zdrowotnych, dyskryminacja w systemie opieki medycznej; –– procesy demograficzne i ich skutki społeczno-gospodarcze: starzenie się populacji, osoby bardzo stare i ich potrzeby. Oprócz tekstów badaczy polskich w tomie przedstawiono dwa artykuły w języku angielskim, które można potraktować jako przykłady analizy procesów demograficznych oraz dostępności do usług zdrowotnych, prowadzonych z różnych perspektyw praktycznych. Prof. David Brown przedstawia sytuację demograficzną w Polsce na tle proc (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Nietypowy poradnik na temat sztuki komunikacji, czyli umiejętności prowadzenia konstruktywnej rozmowy. Tym razem jednak nie z innymi, a z samym sobą. To pozycja obowiązkowa dla osób, które pragną odnaleźć wewnętrzny spokój i wprowadzić do swojego życia harmonię i porządek. Poszczególne rozdziały pozwalają zmienić życie na to o lepszej jakości, poznać dogłębnie siebie i zadziałać na własną podświadomość. To nie suche fakty, a prawdziwy podręcznik pozwalający odkryć wewnętrzne ja, skupiający się na analizie pragnień, potrzeb i życiowych wartości. Książka uczy, w jaki sposób stworzyć dla samego siebie idealną przestrzeń do życia, odnaleźć własne szczęście i zacząć z niego korzystać. Tu i teraz. Bez względu na okoliczności. W końcu na większość rzeczy w życiu nie mamy wpływu. Na to akurat tak. Książka jest dla osób, które: - chcą odnaleźć swoje wewnętrzne ja - poznać lepiej samego siebie i swoje potrzeby - nauczyć się komunikacji z samym sobą - otworzyć się na więcej i odkryć głęboko schowane wewnętrzne potrzeby - chcą być szczęśliwe tu i teraz Nazywam się Renata Rybacka i uczę skutecznej komunikacji. Mam ponad 10-letnie doświadczenie w edukacji studentów i przedsiębiorców. Jestem Coachem i Mentorem, wykładowcą studiów podyplomowych (Uczelnia Łukaszewski w Warszawie), doktorem nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie, absolwentką studiów pedagogicznych, kursów psychologicznych i filozoficznych oraz podyplomowych studiów w zakresie Mediator Sądowy i Pozasądowy, Certyfikowanym Trenerem metody Neurolingwistycznego Programowania. Założycielką firmy Sztuka Komunikacji, uczestniczka wielu Międzynarodowych Konferencji Naukowych w Polsce i za granicą, autorką kilkunastu artykułów naukowych o tematyce m.in. bezpieczeństwa społecznego, wpływu wartości moralnych na społeczeństwo, siły mediacji czy zagadnień filozoficznych. - Na swoich warsztatach łączę wiedzę z psychologii, pedagogiki, socjologii, filozofii i fizyki kwantowej. - Wszystkich uczestników szkoleń oraz klientów indywidualnych prowadzę z dużą odpowiedzialnością, rzetelnością oraz profesjonalizmem na drodze odkrywania i wykorzystania swojego potencjału. - Komunikacja jest dla mnie właśnie „Sztuką”, dlatego zgłębiam permanentnie jej tajniki. - Wierzę, że efektywna rozmowa (mediacja) jest asem w rękawie, którego należy rozpowszechniać. - Swoje liderskie umiejętności rozwijam w klubie Bilingua Toastmasters. - Wierzę, iż pozytywni liderzy nie odnoszą sukcesy sami, odnoszą je dlatego, że potrafią działać razem z zespołem budstować więź i jednoczyć ludzi. - Moim życiowym mottem są słowa Heraklita: „Kto nie dąży do rzeczy niemożliwych, ten nigdy niczego wielkiego nie osiągnie”. - W pracy łączy wiedzę naukową z praktycznym podejściem, praca z ludźmi jest jej wielką pasją i dostarcza ogromnej satysfakcji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej