Forma i typ
Książki
(5)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(5)
Autor
Boczkowska Magdalena
(1)
Cytowska Beata
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Marzec Helena
(1)
Rakowska Jadwiga Małgorzata
(1)
Różycka Ewa
(1)
Sasal Hanna Dorota
(1)
Stolarczyk Michał
(1)
Szymczyk Katarzyna
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Winczura Barbara
(1)
Zgondek Elżbieta
(1)
Zielińska Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
Wczesna interwencja
(3)
Dziecko
(2)
Rodzina
(2)
"Pedagogika społeczna"
(1)
Adaptacja do przedszkola
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Adorno Theodor
(1)
Afirmacja
(1)
Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego
(1)
Amnezja (zanik pamięci)
(1)
Analiza tekstu
(1)
Autyzm
(1)
Badania intergralnokulturowe
(1)
Biografia
(1)
Bliżej przedszkola
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Bohucki Jan
(1)
Buddyzm
(1)
Cackowska Maria z Winiarskich
(1)
Charyzma
(1)
Chłopiec do bicia
(1)
Cyganie-Romowie
(1)
Cykl życia
(1)
Darwinizm społeczny
(1)
Dembińska Katarzyna
(1)
Demokracja
(1)
Dopalacze
(1)
Dysgrafia (zaburzenie czynności pisania)
(1)
Dysmorfia mięśniowa
(1)
Dystans społeczny
(1)
Działacz społeczny
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko odrzucone przez rówieśników
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja obywatelska
(1)
Edukacja społeczna
(1)
Elementarz
(1)
Erystyka (sztuka prowadzenia sporów, umiejętnośc dysputowania)
(1)
Etnografia edukacyjna
(1)
Etyka badań naukowych
(1)
Europejska tożamość kulturowa
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Facylitacja
(1)
Folklor
(1)
Frassati Pier Giorgio
(1)
Glottodydaktyka (dydaktyka języków)
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Grochociński Marian
(1)
Grupa rówieśnicza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Hinduizm
(1)
Holt John Caldwell
(1)
Homo ludens (człowiek bawiący się)
(1)
Homoseksualizm
(1)
Idealizm
(1)
Ideologia
(1)
Indywidualizm
(1)
Instynkt
(1)
Instytucjonalne formy pomocy społecznej
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Interwencja społeczna
(1)
Interwencje policyjne
(1)
Islam
(1)
Jacher Władysław
(1)
Jakóbkiewicz Józef
(1)
Język ciała
(1)
Katolicka Nauka Społeczna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje wychowawcze rodziców
(1)
Komunitaryzm (Komunitarianizm)
(1)
Kontrola społeczna
(1)
Korepetycje
(1)
Kryzys tożsamości
(1)
Ksenofobia (niechęć, wrogość lub lęk w stosunku do innych)
(1)
Kultura wolnego czasu
(1)
Leja Leon
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Majorek Czesław
(1)
Matriarchat (dominacja kobiet)
(1)
Metoda Bobathów
(1)
Metoda Vojty
(1)
Migracje rodzicielskie
(1)
Migracje zagraniczne
(1)
Międzynarodowa wymiana młodzieży
(1)
Nacjonalizm (naród najważniejszą formą uspołecznienia)
(1)
Nadzieja
(1)
Nauczanie elementarne
(1)
Nauczanie indywidualne
(1)
Nieletni
(1)
Niepłynność mówienia
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Normalizacja testów
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Encyklopedia
(1)
Scenariusz zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat: Pedagogika - 21 w ; Adorno Theodor ; Afirmacja ; Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego ; Amnezja (zanik pamięci) ; Analiza tekstu ; Badania intergralnokulturowe ; Biografia ; Bliżej przedszkola ; Bobrowska-Nowak Wanda ; Bohucki Jan ; Buddyzm ; Cackowska Maria z Winiarskich ; Charyzma ; Chłopiec do bicia ; Cyganie-Romowie ; Cykl życia ; Darwinizm społeczny ; Dembińska Katarzyna ; Demokracja ; Dysgrafia (zaburzenie czynności pisania) ; Dystans społeczny ; Działacz społeczny ; Dziecko nieśmiałe ; Dziecko odrzucone przez rówieśników ; Edukacja domowa ; Edukacja obywatelska ; Edukacja społeczna ; Elementarz ; Erystyka (sztuka prowadzenia sporów, umiejętnośc dysputowania) ; Etnografia edukacyjna ; Etyka badań naukowych ; Europejska tożamość kulturowa ; Facylitacja ; Folklor ; Frassati Pier Giorgio ; Glottodydaktyka (dydaktyka języków) ; Głos Nauczycielski ; Gnitecki Janusz ; Grochociński Marian ; Grupa rówieśnicza ; Hinduizm ; Holt John Caldwell ; Homo ludens (człowiek bawiący się) ; Homoseksualizm ; Idealizm ; Ideologia ; Indywidualizm ; Instynkt ; Instytucjonalne formy pomocy społecznej ; Interwencja społeczna ; Islam ; Jacher Władysław ; Jakóbkiewicz Józef ; Język ciała ; Katolicka Nauka Społeczna ; Kompetencje wychowawcze rodziców ; Komunitaryzm (Komunitarianizm) ; Kontrola społeczna ; Korepetycje ; Kryzys tożsamości ; Ksenofobia (niechęć, wrogość lub lęk w stosunku do innych) ; Kultura wolnego czasu ; Leja Leon ; Lęk ; Ład społeczny ; Majorek Czesław ; Matriarchat (dominacja kobiet) ; Międzynarodowa wymiana młodzieży ; Migracje rodzicielskie ; Migracje zagraniczne ; Nacjonalizm (naród najważniejszą formą uspołecznienia) ; Nadzieja ; Nauczanie elementarne ; Nauczanie indywidualne ; Nieletni ; Niepłynność mówienia ; Nierówności społeczne ; Normalizacja testów ; Ossowski Stanisław ; Palestra ; Pedagogika penitencjarna ; Pedagogika porównawcza ; Pedagogika porównawcza w Polsce ; Pedagogika postmodernistyczna ; "Pedagogika społeczna" ; Pedofilia ; Penologia (nauka o karze) ; Polemologia (wojna i konflikty) ; Polityka edukacyjna Unii Europejskiej ; Polskie Towarzystwo Badań nad Dziećmi ; Popęd ; Poplucz Jan ; Pracocholizm (uzależnienie od pracy) ; Promocja szkoły ; Przyjaźń ; Psychologia wychowawcza ; Psychopatologia ; Pszczołowski Tadeusz ; Rodzina wielodzietna ; Saleziańska Metoda Saleziańska ; Słownictwo dziecięce - perspektywa językoznawcza ; Stowarzyszenie Nauczucieli Edukacji Początkowej (SNEP) ; Subiektywizm ; Sublimacja (uwznioślenie) ; Sytuacje dydaktyczne ; Szkolnictwo artystyczne ; Szkoła podstawowa w systemie oświaty ; Szkoły cerkiewne ; Sztuka dziecka ; Świetlica socjoterapeutyczna ; Teoria ; Teoria autonomu ; Teoria zintegrowanych zadań szkolnych ; Terapia Gestalt ; Teoria grupowa w ujęciu Irvinga Yaloma ; Testy rysunkowe ; Twórcza aktywność dziecka ; Uniwersytet Wrocławski ; Warunki przestrzenne (proksemiczne) klasy szkolnej ; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli ; Wiadomość ; Wiedza ; Wiedza potoczna ; Więckowski Ryszard ; Wnioskowanie ; Wołoszyński Ryszard ; Wychowanie artystyczne ; Wychowanie w etosie protestantyzmu ; Wzór kulturowy ; Zabawa pierwotna ; Zaburzenia psychiczne ; Zaleski Stefan ; Zasoby rodzinne ; Zawadzka Elżbieta ; Zdolność, uzdolnienie ; Encyklopedia
Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38347 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny zakłada konieczność określenia celów i planu działania z uwzględnieniem specyfiki działalności poszczególnych służb oraz wykorzystania zasobów środowiska lokalnego pod względem infrastruktury instytucjonalnej, kadrowej oraz wypracowanych wspólnych modeli i procedur postępowania. Współdziałanie służb pomocowych pozwala spojrzeć na sytuację rodzin z wielu perspektyw, co ma istotne znaczenie dla przyjęcia najlepszej strategii postępowania umożliwiających przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, a także daje możliwość prowadzenia równoczesnych oddziaływań interwencyjnych i pomocowych. Warto przy tym pamiętać, że perspektywy rozwiązań problemów osób potrzebujących pomocy tkwią w mobilizacji sił środowiska lokalnego oraz w pobudzaniu inicjatywy społecznej. W pracy podjęto próbę̨ przybliżenia różnorodnych form pomocowych kierowanych wobec dzieci i rodzin wieloproblemowych. Nakreślony w monografii model współpracy interdyscyplinarnej tworzącej platformę porozumienia między instytucjami wskazuje na konieczność zbudowania społecznego zaufania do instytucji wspomagających. Zainteresowanie państwa oraz lokalnych samorządów tą problematyką inicjuje szereg działań instytucjonalnych. Ich podejmowanie powinno prowadzić do wykorzystania całego „wachlarza” elementów pomocowych począwszy od opieki medycznej, poprzez działania finansowe, aż do wykorzystania ściśle wyspecjalizowanych narzędzi w ramach szeroko rozumianej polityki społecznej. Istotnymi aspektami sieci wsparcia jest ich rozmiar, dostępność i szybkość w udzielaniu potrzebnej pomocy. Co istotne, w działaniach wspierających rodzinę istotne znaczenie ma inspirowanie ludzkiej aktywności, czyli kształtowanie postaw radzenia sobie z własnymi problemami, wzmocnienie poczucia własnej wartości i sprawczości oraz propagowanie rozwijania własnych możliwości – pracy na zasobach. Ukazanie poszczególnych działań pozwoli Czytelnikowi posiąść nową, szerszą wiedzę na temat lokalnego systemu pomocy rodzinie współczesnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kompleksowy przegląd aktualnego stanu badań skuteczności interwencji psychoterapeutycznych w zapobieganiu zaburzeniom psychicznym i ich leczeniu oraz użyteczności płynących z nich wniosków w praktyce klinicznej. Autorka analizuje metody wykorzystywane u dorosłych, dzieci i młodzieży wraz z interpersonalnymi uwarunkowaniami skuteczności takich interwencji i podaje rekomendacje dotyczące wdrażania rezultatów tych badań w praktyce klinicznej. Publikacja dostarcza klinicystom informacji użytecznych w prowadzeniu praktyki według wskazań modelu praktyki klinicznej opartej na dowodach empirycznych. Książka wpisuje się w nurt literatury wspierający powszechnie uznawany przez różne specjalizacje kliniczne model uprawiania praktyki, zwany praktyką kliniczną opartą na dowodach empirycznych, który akcentuje potrzebę korzystania z wyników badań. Publikacja wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i wychodzi naprzeciw potrzebom profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej. Czytelnik znajdzie w niej wnioski z badań dotyczące skuteczności, opartych na różnych podejściach teoretycznych, interwencji psychoterapeutycznych (realizowanych w osobistym kontakcie z klinicystą oraz za pośrednictwem techniki cyfrowej – internetu, wideokonferencji, programów komputerowych, telefonu) w zapobieganiu powszechnie spotykanym w praktyce klinicznej zaburzeniom psychicznym i w ich leczeniu u dorosłych, dzieci i młodzieży oraz wynikające z tych wniosków rekomendacje do stosowania badanych interwencji w praktyce klinicznej. Zapozna się także z wnioskami z badań dotyczącymi relacyjnych uwarunkowań skuteczności badanych interwencji psychoterapeutycznych u dorosłych, dzieci i młodzieży, jak również z wynikającymi z nich rekomendacjami do podejmowania określonych działań korektywnych, gdy występują trudności w realizacji zadań terapeutycznych podczas stosowania interwencji. Zaznajomi się ponadto z ograniczeniami towarzyszącymi wdrażaniu wniosków z badań w praktyce klinicznej, a także z sugerowanymi przez badania sposobami wyrównywania ograniczeń. […] książka może się stać „podręcznikiem na biurko” służącym do sprawdzania słuszności podejmowanych decyzji – zarówno tych podejmowanych w terapii, jak i w planowaniu strategii społecznych (tu ważne jest również zwrócenie uwagi na ekonomiczną stronę stosowania określonych strategii terapeutycznych). […] Bardzo istotna […] jest ostatnia, czwarta część książki, która stanowi krytyczne podsumowane badań klinicznych kontrolowanych jako źródła inspiracji dla terapeutów i badaczy. Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi praktyków na ich własny sposób myślenia i konieczność integracji wyników badań światowych i płynących z nich, a sformułowanych wcześniej przez Autorkę implikacji praktycznych, z własnym doświadczeniem i konkretną sytuacją kliniczną. (Z recenzji prof. dr hab. med. Marii Siwiak-Kobayashi) Przedstawione przez Autorkę w pracy wyniki badań oraz ich omówienie są rzetelną dokumentacją Jej bogatej wiedzy specjalistycznej i oferują usystematyzowany wgląd w ważną i skomplikowaną problematykę prewencji zaburzeń psychicznych. Stanowi cenny materiał dla psychologów i studentów psychologii. Może być traktowana, jako podręcznik dotyczący skuteczności zapobiegania i leczenia wybranych zaburzeń psychicznych oraz inspiracja dla rozumienia mechanizmów uwikłanych w powstawanie i utrzymywanie się zaburzeń. (Z recenzji dr hab. Joanny Radoszewskiej) Jadwiga Małgorzata Rakowska - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w zakresie: 1) prowadzeniu badań nad skutecznością psychoterapii, które zaowocowało publikacjami książkowymi, np. "Sukces i porażka terapii krótkoterminowej" (2006), oraz artykułami, w tym o zasięgu międzynarodowym, np. "Brief strategic therapy in patients with social phobia with or without personality disorder" (2011), 2) prowadzeniu psychoterapii pacjentów w akademickich ośrodkach psychoterapeutycznych - Przychodni Akademickiej w Lublinie i Akademickiego Ośrodka Psychoterapii w Warszawie - opartym na kompetencjach nabytych podczas półtorarocznego stażu w terapii strategicznej u jej twórców w Mental R (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] ARTYKUŁY [Articles] Grzegorz Gorzelak: Wykorzystanie środków Unii Europejskiej dla rozwoju kraju – wstępne analizy [The use of the European Union financial resources for the development of the country: Preliminary analyses], doi: 10.7366/1509499535701, s. 5–25; Magdalena Szmytkowska: Top-down czy bottom-up? Dylematy kształtowania policentrycznych obszarów metropolitalnych na przykładzie Trójmiasta [Top-down or bottom-up? The dilemmas of creating polycentric metropolitan areas: Case study of the Tri-City], doi: 10.7366/1509499535702, s. 26–45; Joanna Rakowska: Codzienne dojazdy do pracy jako ekonomiczne kryterium rządowych klasyfikacji i delimitacji obszarów (na przykładzie USA i Kanady) [Commuting as an economic criterion of categorization and delimitation of areas (examples of US and Canadian governmental classifications)], doi: 10.7366/1509499535703, s. 46–59; Alexander Tölle: Zintegrowane formy planowania i zarządzania rozwojem lokalnym a instrumentarium planistyczne. System polski na tle systemu niemieckiego [Integrated forms of planning and managing local development and the planning toolkit The contrast between the Polish and the German system], doi: 10.7366/1509499535704, s. 60–75; Jolanta Kluba: Okresowe migracje zarobkowe z rodzin rolniczych – przyczynek do analizy opolskich migracji [Temporary labour migrations in farmers’ families A preliminary study of the Opolskie voivodeship’s migrations], doi: 10.7366/1509499535705, s. 76–86; Przemysław Sadura, Dorota Olko: Interwencja socjologiczna jako odpowiedź na kryzys miasta. Studium przypadku konsultacji w sprawie modernizacji ul. Kawęczyńskiej w Warszawie [Sociological intervention as a response to the crisis of the city. A case study of the renovation of Kawęczyńska Street in Warsaw], doi: 10.7366/1509499535706, s. 87–104; Krzysztof Janc: Związki pomiędzy światem on-line i off-line na przykładzie widoczności oraz powiązań pomiędzy miastami w cyberprzestrzeni [On-line and off-line world relations on the example of visibility and connections between cities in the cyberspace], doi: 10.7366/1509499535707, s. 105–124. RECENZJE [Book reviews] Stanisław Ciok: Magdalena Belof, 2013, Teoria a praktyka planowania regionalnego. Doświadczenia polskie w planowaniu przestrzennym po 1998 r., doi: 10.7366/1509499535708, s. 125–131.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej