Forma i typ
Książki
(4)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(4)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Dufner Hanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Dziecko
(2)
Dziecko zaniedbane
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach swietlicowych
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej
(1)
Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu - możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja techniczna - zaniedbany obsar kształcenia wczesnoszkolnego
(1)
Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą
(1)
Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły
(1)
Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głowy pełne metafor, czyli co pokazały badania metafor dziecięcych
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kreatywność - wspieranie rozwoju - praktyka edukacyjna
(1)
Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb
(1)
Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym - niewykorzystane i zaniedbane możliwości, zanikająca szansa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nieobecna praktyka - o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukavji wczesnoszkolnej
(1)
Notowanie - ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność
(1)
Nowe konteksty edukacji małego dziecka
(1)
O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy
(1)
Od śladu do znaku - o wędrowaniu i wybieraniu
(1)
Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej
(1)
Poczatkowa nauka czytania w opinii nauczycielek
(1)
Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka
(1)
Potrzeby a możliwości małego dziecka
(1)
Problemy wczesnej edukacji medialnej
(1)
Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Technika labiryntu - narzędzie kształtowania kompetencji społecznych ucznów klas początkowych oraz twórczej pracy z grupą
(1)
Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci
(1)
Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej
(1)
Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie. Wybrane dylematy i zagrożenia
(1)
Zaburzenia integracji Sensorycznej
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowania uczniów klas poczatkowych
(1)
Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko - czeskim
(1)
Zadania edukacyjne jako czynnik wspierający rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich
(1)
Zjawisko krzywdzenia dzieci - próba analizy wybranych raportów
(1)
Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania
(1)
Życie codzienne
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: The out-of-sync child grows up : coping with sensory processing disorder in the adolescent and young adult years.
Bibliografia, netografia na stronach 197-203.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat: Dziecko - Rozwój psychofizyczny ; Dziecko niepełnosprawne ; Myślenie twórcze - Nauczanie ; Nauczanie początkowe ; Wychowanie przedszkolne - Metody ; Potrzeby a możliwości małego dziecka ; Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb ; Poczatkowa nauka czytania w opinii nauczycielek ; Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania ; Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania ; Notowanie - ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność ; Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej ; Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi ; Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich ; Kreatywność - wspieranie rozwoju - praktyka edukacyjna ; Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy ; O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy ; Głowy pełne metafor, czyli co pokazały badania metafor dziecięcych ; Technika labiryntu - narzędzie kształtowania kompetencji społecznych ucznów klas początkowych oraz twórczej pracy z grupą ; Od śladu do znaku - o wędrowaniu i wybieraniu ; Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci ; Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą ; Edukacja techniczna - zaniedbany obsar kształcenia wczesnoszkolnego ; Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej ; Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu - możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori ; Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej ; Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ; Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowania uczniów klas poczatkowych
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38465 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej