Forma i typ
Książki
(22)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(9)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(22)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(3)
Jegier Aneta
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
BenderlyY Beryl Lieff
(1)
Bertelsen Jes
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Czechowska Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gibas Jarosław (1967- )
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hay Dale F
(1)
Hildebrandt Steen
(1)
Hoeg Peter
(1)
Isern Susanna Autor
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jensen Helle
(1)
Juul Jesper
(1)
Katra Grażyna
(1)
Koraszewska Małgorzata
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Matczak Anna (1938- )
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Perry Bruce Duncan (1955- )
(1)
Pilecka Władysława
(1)
Pisula Ewa
(1)
Reichert Michael C
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Stubberup Michael
(1)
Szulc Joanna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- ). Autor
(1)
Trempała Janusz
(1)
Wardęszkiewicz Bożenna
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Winfrey Oprah (1954- )
(1)
Wrona Leszek
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Yee Henry Sene
(1)
Zawadzka Elżbieta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Rozwój emocjonalny
(13)
Dzieci
(6)
Dziecko
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Uczucia
(4)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Empatia
(2)
Kreatywność
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Nastolatki
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dziecka
(1)
Aktywne uczenie się muzyki w pedagogice Edwina E. Gordona
(1)
Aktywni i samodzielni - o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniów
(1)
Aktywność poznawcza
(1)
Aktywność społeczna
(1)
Anglicyzmy w języku dziecka - problem czy wyzwanie nauczyciela?
(1)
Antropologiczne podstawy przyszłego autonomicznego życia wiarą w nauczaniu religii dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Asertywność
(1)
Aspekty edukacyjne i wychowawcze kształcenia plastycznego dzieci
(1)
Bajka dziecko
(1)
Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań
(1)
Biologiczne i środowiskowe uwarunkowania rozwoju umiejętności komunikacyjnych i językowych u dzieci z diagnozą porodowych urazów mózgu (PUM)
(1)
Bunt
(1)
Chłopcy
(1)
Czego Jaś się nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał, czyli czego (nie) uczy się na lekcjach matematyki
(1)
Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat?
(1)
Deficyty gotowości szkolnej przedszkolaka. Od zintegrowanej diagnozy do skutecznego wspierania rozwoju dziecka
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Determinanty skuteczności nauczania i wychowania - Ziemowit Włodarski
(1)
Determinanty uczenia się - Ziemowit Włodarski
(1)
Diagnozowanie dojrzałości neuropsychologicznej do szkolnego uczenia się dzieci sześcio- i siedmioletnich
(1)
Dlaczego matematyka jest taka trudna?
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci uzdolnione matematycznie na początku nauki szkolnej
(1)
Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach swietlicowych
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko w świecie zabawy. Wykorzystanie zabaw i gier w edukacji wczesnoszkolnej
(1)
Dziecko z chorobą przewlekłą
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja małego dziecka z neurobiologią w tle
(1)
Edutainment - w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczenie się w okresie późnego dzieciństwa
(1)
Emocje
(1)
Emocjonalne konteksty kształcenia
(1)
Emocjonalno-społeczny kontekst procesu uczenia się języka jako narzędzia poznania i komunikacji przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Gry i zabawy
(1)
Indywidualne możliwości i preferencje uczniów
(1)
Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju nietypowym
(1)
Innowacyjny i rozwojowy program dla dzieci w przedszkolu - refleksje praktyka
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca i alternatywna jako interakcja nauczyciel - uczeń ze złożonymi trudnościami w porozumiewaniu się
(1)
Koncepcje embodied-embodded mind. Refleksje w konteście wspomagania i wspierania rozwoju poznawczego i społeczno - emocjonalnego dzieci z mikrodeficytami
(1)
Konflikt
(1)
Konstruowanie wiedzy w szkole: dotychczasowe doświadczenia - typowe przejawy praktyki - propozycje rozwiązań
(1)
Kształcenie dzieci utalentowanych. Przegląd praktyki w szkołach kanadyjskich
(1)
Kształcenie nauczycieli wczesnej edukacji - teraźniejszość i przyszłość
(1)
Literatura dziecięca jako narzedzie w badaniach pedagogicznych na przykładzie badań prowadzonych w grupie nauczycieli-wychowawców przedszkolnch
(1)
Lęk
(1)
Metapoznanie - zaniechany obszar edukacji małego dziecka
(1)
Metody nauczania
(1)
Mindfulness
(1)
Motywacja
(1)
Muzyczne kompetencje studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej - przyszłych nauczycielek muzyki
(1)
Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym - niewykorzystane i zaniedbane możliwości, zanikająca szansa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Narzędzia i możliwości zmian w dydaktyce
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie i wychowanie jako stymulacja rozwoju - Anna Matczak
(1)
Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji
(1)
Nauczyciel w środowiski szkoły - nabywanie wiedzy i doswiadczenie pedagogiczne
(1)
Niemowlę
(1)
Niemowlęta
(1)
Nieobecna praktyka - o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukavji wczesnoszkolnej
(1)
Nowe konteksty edukacji małego dziecka
(1)
Objawy afektywne
(1)
Obraz siebie
(1)
Ocenianie kształtujące dobrą alternatywą dla tradycyjnego modelu nauczania w edukacji wczesnoszkolnej
(1)
Od konkretu do abstrakcji, czyli o znaczeniu działania praktycznego w kształtowaniu pojęć matematycznych u dzieci 6 i 7 letnich
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39444 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35197 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sekretne życie mózgu nastolatka / Sarah-Jayne Blakemore ; [przekład Jowita Maksymowicz-Hamann]. - Warszawa : Mamania, copyright 2021. - 279, [1] strona : fotografia, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Wydanie 1. pt.: Wynaleźć siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "What happened to you? : conversations on trauma, resilience, and healing" 2021.
Bibliografia, netografia na stronach 339-342.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40236 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść tej książki ma pomóc w tym, by przez czas dorastania dziecka przejść możliwie spokojnie. Specjaliści podpowiadają, czym się przejmować, a co jest normalne i typowe dla tego okresu. Jak rozmawiać, żeby się nie kłócić, jak wspierać, żeby się nie wypalić. Moi rozmówcy pokazują, gdzie może być mielizna, gdzie mogą znajdować się ostre skały, a gdzie bezpieczna przystań. Mam nadzieję, że czytając to, co mówią, poczujecie, że mgła lekko się rozrzedza, a w oddali widać na wodzie także innych dryfujących podróżników. Możemy nawzajem dodawać sobie otuchy, możemy sobie podpowiadać, którędy do brzegu.- Joanna Szulc, fragment wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39253 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 170-171.
Empatia to życzliwość, zrozumienie dla siebie i innych ludzi oraz zdolność do wczuwania się w to, co czują. Jednak tylko ktoś, kto czuje się bezpiecznie z samym sobą, może wchodzić w głębszy kontakt z innymi ludźmi oraz okazywać im empatię. Jesper Juul wraz z zespołem pięciu duńskich psychologów i terapeutów napisał tę książkę, aby pokazać, jak można pracować nad własną wrażliwością i samoświadomością, wspierając swoją zdolność do empatii. Każdy człowiek się z nią rodzi, ale można ją także rozwijać i pogłębiać. Jest to książka dla wszystkich osób, które chciałyby kultywować w sobie wrażliwość na głos swojego serca. Jej celem jest inspirowanie dorosłych, ale została napisana także dla dzieci, ponieważ przedstawione w niej ćwiczenia są przeznaczone również dla nich. Empatia wzmacnia dzieci, gdyż daje im wewnętrzną kotwicę, uczy rozumienia siebie i umożliwia rozwój w obszarach, które zazwyczaj nie są wspierane przez naszą edukację i kulturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40035 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielka księga supermocy / Susanna Isern ; Rocio Bonilla ; [przekład Jowita Maksymowicz-Hamann]. - Warszawa : Mamania, copyright, ©2020. - [37] stron : ilustracje kolorowe ; 32 cm.
"Taniec lub czytanie, poczucie humoru lub kreatywność, zwinność lub matematyka. Wszyscy mamy niesamowite moce. Sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi i niepowtarzalni. A jaka jest twoja supermoc?..."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40458 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mój smutasek czyli Jak nauczyć dzieci mądrego radzenia sobie ze smutkiem / Agnieszka Gąstoł, Aneta Jagier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 185, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Autorki w prosty sposób, bazując na wieloletnim praktycznym doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą, wyjaśniają, skąd bierze się smutek, oraz uczą skutecznych sposobów wspierania młodego człowieka w przeżywaniu przykrych emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 185-187.
Trudno przecenić znaczenie uczuć w życiu człowieka. Znamy zdolne i inteligentne dzieci, które nie osiągają oczekiwanych sukcesów. Niemało dzieci cierpi z powodu odrzucenia i różnych form przemocy rówieśniczej, pełnienia roli kozła ofiarnego w grupie. Jak im pomóc w przezwyciężaniu trudności, korzystaniu z własnych zasobów, osiąganiu satysfakcji i sukcesów w życiu? Czy można skutecznie pomóc im już teraz? Program pt. Podróż do świata uczuć jest narzędziem do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczestnictwo w zajęciach pomoże dzieciom rozwinąć pełniej swój potencjał i cieszyć się życiem i dobrymi relacjami z innymi. W publikacji można znaleźć: - scenariusze zajęć, - bajki i opowieści w tym ich wersje dźwiękowe, - karty pracy "Kartki z pamiętnika", - elementy diagnozy ericksonowskiej, - strategie i metody pracy z dziećmi, - opisy przypadków ilustrujące wybrane zagadnienia, - analizę procesu indywidualnego i grupowego, - zagadnienia dotyczące rozwoju emocjonalnego dzieci i znaczenia inteligencji emocjonalnej w rozwoju. Patronat: Polski Instytut Ericsonowski, Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38465 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorzy książki podejmują fundamentalne zagadnienia dotyczące psychologicznych aspektów funkcjonowania współczesnej szkoły w czterech blokach tematycznych: – Wspieranie ucznia w procesie przyswajania wiedzy, analiza czynników sprzyjających i niekorzystnych – Wspieranie ucznia w rozwoju emocjonalnym i społecznym – Sylwetka nauczyciela – Analiza zjawiska przemocy oraz propozycje przeciwdziałania Autorzy są zarówno naukowcami, badaczami, jak i specjalistami praktykami w swoich dziedzinach, co pozwoliło im nie tylko na przedstawienie najnowszej wiedzy psychologicznej, lecz także na zilustrowanie omawianych zagadnień realnymi przykładami z praktyki szkolnej. Dzięki temu monografia nabrała bardzo żywego, bezpośredniego charakteru. Ogromnym jej atutem jest również omówienie szerokiej gamy programów profilaktyczno-wychowawczych, ułatwiających pedagogom i psychologom odnoszenie się do takich zjawisk jak doświadczanie przemocy, stygmatyzacja, samotność, trudności w funkcjonowaniu rodzin, zagrożenia dla zdrowia związane z używaniem substancji psychoaktywnych czy niewłaściwe nawyki żywieniowe. z recenzji dr hab. Elżbiety Turskiej, profesor Uniwersytetu Śląskiego Książka odkrywa przed czytelnikiem na nowo zdefiniowaną szkołę, uwrażliwia na rozliczne doświadczenia i problemy uczniów oraz nauczycieli, a także stanowi cenne źródło wiedzy o sposobach wspierania i stymulacji uczniów z różnymi ograniczeniami i w różnych okolicznościach. z recenzji dr hab. Ludwiki Wojciechowskiej, profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej