Forma i typ
Książki
(6)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(3)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(6)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Bertelsen Jes
(1)
Hay Dale F
(1)
Hildebrandt Steen
(1)
Hoeg Peter
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jensen Helle
(1)
Juul Jesper
(1)
Kuk Anna
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Stubberup Michael
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kompetencje emocjonalne
(4)
Dzieci
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Dziecko
(2)
Empatia
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dziecka
(1)
Aktywni i samodzielni - o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniów
(1)
Anglicyzmy w języku dziecka - problem czy wyzwanie nauczyciela?
(1)
Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań
(1)
Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat?
(1)
Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach swietlicowych
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edutainment - w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczenie się w okresie późnego dzieciństwa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kreatywność
(1)
Literatura dziecięca jako narzedzie w badaniach pedagogicznych na przykładzie badań prowadzonych w grupie nauczycieli-wychowawców przedszkolnch
(1)
Lęk
(1)
Metody nauczania
(1)
Mindfulness
(1)
Muzyczne kompetencje studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej - przyszłych nauczycielek muzyki
(1)
Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym - niewykorzystane i zaniedbane możliwości, zanikająca szansa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Niemowlę
(1)
Niemowlęta
(1)
Nieobecna praktyka - o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukavji wczesnoszkolnej
(1)
Nowe konteksty edukacji małego dziecka
(1)
Odyseja Umysłu jako metoda stwarzająca przestrzeń do rozwijania aktywności twórczej dziecka
(1)
Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej
(1)
Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka
(1)
Problemy wczesnej edukacji medialnej
(1)
Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych
(1)
Przestrzenie twórczych działań dziecka i nauczyciela w kontekście kreatywnych zmian w edukacji
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rola refleksji w edukacji ekologicznej
(1)
Rozwijanie aktywnośći twórczej -tradycyjne i alternatywne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Rozwój młodzieży
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Szczęście
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Twórcza aktywność językowa dziecka w kontekście zmian kreatywnych w edukacji
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego przez wykorzystanie technik kreatywnego myślenia w aspekcie emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym ucznia edukacji wczesnoszkolnej
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Warunki skutecznej interakcyjności w edukacji dziecka
(1)
Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej
(1)
Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie. Wybrane dylematy i zagrożenia
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko - czeskim
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Zadania edukacyjne jako czynnik wspierający rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Zastosowanie urządzeń mobilnych w edukacji plastycznej uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
(1)
Zjawisko krzywdzenia dzieci - próba analizy wybranych raportów
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 170-171.
Empatia to życzliwość, zrozumienie dla siebie i innych ludzi oraz zdolność do wczuwania się w to, co czują. Jednak tylko ktoś, kto czuje się bezpiecznie z samym sobą, może wchodzić w głębszy kontakt z innymi ludźmi oraz okazywać im empatię. Jesper Juul wraz z zespołem pięciu duńskich psychologów i terapeutów napisał tę książkę, aby pokazać, jak można pracować nad własną wrażliwością i samoświadomością, wspierając swoją zdolność do empatii. Każdy człowiek się z nią rodzi, ale można ją także rozwijać i pogłębiać. Jest to książka dla wszystkich osób, które chciałyby kultywować w sobie wrażliwość na głos swojego serca. Jej celem jest inspirowanie dorosłych, ale została napisana także dla dzieci, ponieważ przedstawione w niej ćwiczenia są przeznaczone również dla nich. Empatia wzmacnia dzieci, gdyż daje im wewnętrzną kotwicę, uczy rozumienia siebie i umożliwia rozwój w obszarach, które zazwyczaj nie są wspierane przez naszą edukację i kulturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40035 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38465 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społec (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Temat: Kreatywność ; Metody nauczania ; Myślenie twórcze ; Nauczanie początkowe ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Wychowanie estetyczne - Przedszkole ; Dziecko - Rozwój psychofizyczny ; Przestrzenie twórczych działań dziecka i nauczyciela w kontekście kreatywnych zmian w edukacji ; Rola refleksji w edukacji ekologicznej ; Odyseja Umysłu jako metoda stwarzająca przestrzeń do rozwijania aktywności twórczej dziecka ; Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej ; Muzyczne kompetencje studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej - przyszłych nauczycielek muzyki ; Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat? ; Rozwijanie aktywnośći twórczej -tradycyjne i alternatywne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym ; Aktywni i samodzielni - o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniów ; Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dziecka ; Warunki skutecznej interakcyjności w edukacji dziecka ; Zastosowanie urządzeń mobilnych w edukacji plastycznej uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Edutainment - w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczenie się w okresie późnego dzieciństwa ; Twórcza aktywność językowa dziecka w kontekście zmian kreatywnych w edukacji ; Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego przez wykorzystanie technik kreatywnego myślenia w aspekcie emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym ucznia edukacji wczesnoszkolnej ; Literatura dziecięca jako narzedzie w badaniach pedagogicznych na przykładzie badań prowadzonych w grupie nauczycieli-wychowawców przedszkolnch ; Anglicyzmy w języku dziecka - problem czy wyzwanie nauczyciela?
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku słowackim. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39801 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej