Forma i typ
Książki
(17)
E-booki
(11)
IBUK Libra
(11)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(7)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(18)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(3)
zbiorowa Praca
(3)
Pawlak Mirosław
(2)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bertelsen Jes
(1)
Christoph Monika
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hildebrandt Steen
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hoeg Peter
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jensen Helle
(1)
Juul Jesper
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Krauss G. W
(1)
Lange-Rachwał Magdalena
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lyneham Heidi J
(1)
Majewska Jolanta
(1)
Majewski Andrzej
(1)
Mellibruda Jerzy
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okoniewska Ewelina
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Rapee Ronald M
(1)
Różycka Ewa
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Spence Susan H
(1)
Strelau Jan
(1)
Stubberup Michael
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Wawrzyniak Sonia
(1)
Wierzejska Joanna
(1)
Wignall Ann
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zarawska Patrycja (1970- )
(1)
Zgondek Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(27)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Kompetencje społeczne
(12)
Dzieci
(5)
Dziecko
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Lęk
(3)
Socjalizacja
(3)
Kreatywność
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Pokonywanie strachu
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Spostrzeganie
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowanie prospołeczne
(2)
"Pedagogika społeczna"
(1)
Adorno Theodor
(1)
Afirmacja
(1)
Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dziecka
(1)
Aktywni i samodzielni - o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniów
(1)
Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego
(1)
Amnezja (zanik pamięci)
(1)
Analiza tekstu
(1)
Anglicyzmy w języku dziecka - problem czy wyzwanie nauczyciela?
(1)
Autyzm
(1)
Badania intergralnokulturowe
(1)
Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań
(1)
Biografia
(1)
Bliżej przedszkola
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Bohucki Jan
(1)
Buddyzm
(1)
Cackowska Maria z Winiarskich
(1)
Cele psychometrii
(1)
Charyzma
(1)
Chłopiec do bicia
(1)
Co wnoszą do rozważań o naturze ludziej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?
(1)
Cyganie-Romowie
(1)
Cykl życia
(1)
Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat?
(1)
Człowiek
(1)
Darwinizm społeczny
(1)
Darwinowskie korzenie psychologii
(1)
Dembińska Katarzyna
(1)
Demokracja
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysgrafia (zaburzenie czynności pisania)
(1)
Dystans społeczny
(1)
Działacz społeczny
(1)
Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach swietlicowych
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej
(1)
Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu - możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko odrzucone przez rówieśników
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja obywatelska
(1)
Edukacja społeczna
(1)
Edukacja techniczna - zaniedbany obsar kształcenia wczesnoszkolnego
(1)
Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą
(1)
Edutainment - w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczenie się w okresie późnego dzieciństwa
(1)
Elementarz
(1)
Elementy filozofii dla psychologów
(1)
Emocje i motywacja
(1)
Empatia
(1)
Erystyka (sztuka prowadzenia sporów, umiejętnośc dysputowania)
(1)
Etnografia edukacyjna
(1)
Etyczne aspekty nauczania psychologii
(1)
Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa
(1)
Etyczne problemy praktyki psychologicznej
(1)
Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii
(1)
Etyka badań naukowych
(1)
Europejska tożamość kulturowa
(1)
Facylitacja
(1)
Folklor
(1)
Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły
(1)
Frassati Pier Giorgio
(1)
Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych
(1)
Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej
(1)
Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna
(1)
Glottodydaktyka (dydaktyka języków)
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Encyklopedia
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusz zajęć dla przedszkoli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39457 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychomotoryki)
Na stronie tytułowej: Nowe formy edukacji : ponad 70 zajęć i scenariuszy psychomotorycznych.
Bibliografia na stronach 219-222.
Wiele trudności dzieci można pokonać, wprowadzając odpowiednie ćwiczenia ruchowe. Psychomotoryka łączy przeżycia emocjonalno-psychiczne ze zdolnościami motorycznymi, percepcją i doświadczeniami, dlatego wykazuje szczególną skuteczność w pracy nad: - problemami z koordynacją ruchową, - zaburzeniami procesów uczenia się, - trudnościami wychowawczymi, - zwiększeniem koncentracji uwagi. Psychomotoryka pozwala dzieciom nabrać pewności siebie, uczy empatii oraz pomaga kształtować umiejętności społeczne, kreatywność i odporność psychiczną (rezyliencję). Autorzy – cenieni specjaliści z zakresu terapii psychomotorycznej – przystępnie omawiają założenia oraz cele metody i proponują ponad 70 zajęć i scenariuszy do natychmiastowego wykorzystania przez rodziców, nauczycieli i terapeutów. Książka Jolanty i Andrzeja Majewskich to pasjonujące wprowadzenie do zasad i form psychomotoryki, ale też zajmująca narracja, z której można dowiedzieć się m.in., dlaczego Einstein nigdy nie nauczył się angielskiego, jak rozmawiać z dziećmi, aby nas słuchały, i w jaki sposób można kształtować rozwój kognitywno-emocjonalny poprzez psychomotoryczną ofertę ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moje dziecko się boi : jak mogę mu pomóc? / Magdalena Lange-Rachwał. - Warszawa : Difin, 2019. - 224, [2] strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 217-224.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39854 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku angielskim, czeskim, słowackim. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39928 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Wydanie skoroszytowe.
Tematem niniejszej książki są zachowania prospołeczne i antyspołeczne. Omówione w niej zostały zagadnienia dotyczące ekologii, pomocy chorym i potrzebującym, tolerancji, zdrowego trybu życia, a także problemów typu terroryzm i wojna. Pokazano wpływ, pozytywny lub negatywny, przedstawionych działań na środowisko oraz życie ludzi i zwierząt. W książce zamieszczono 56 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 170-171.
Empatia to życzliwość, zrozumienie dla siebie i innych ludzi oraz zdolność do wczuwania się w to, co czują. Jednak tylko ktoś, kto czuje się bezpiecznie z samym sobą, może wchodzić w głębszy kontakt z innymi ludźmi oraz okazywać im empatię. Jesper Juul wraz z zespołem pięciu duńskich psychologów i terapeutów napisał tę książkę, aby pokazać, jak można pracować nad własną wrażliwością i samoświadomością, wspierając swoją zdolność do empatii. Każdy człowiek się z nią rodzi, ale można ją także rozwijać i pogłębiać. Jest to książka dla wszystkich osób, które chciałyby kultywować w sobie wrażliwość na głos swojego serca. Jej celem jest inspirowanie dorosłych, ale została napisana także dla dzieci, ponieważ przedstawione w niej ćwiczenia są przeznaczone również dla nich. Empatia wzmacnia dzieci, gdyż daje im wewnętrzną kotwicę, uczy rozumienia siebie i umożliwia rozwój w obszarach, które zazwyczaj nie są wspierane przez naszą edukację i kulturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40035 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat: Pedagogika - 21 w ; Adorno Theodor ; Afirmacja ; Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego ; Amnezja (zanik pamięci) ; Analiza tekstu ; Badania intergralnokulturowe ; Biografia ; Bliżej przedszkola ; Bobrowska-Nowak Wanda ; Bohucki Jan ; Buddyzm ; Cackowska Maria z Winiarskich ; Charyzma ; Chłopiec do bicia ; Cyganie-Romowie ; Cykl życia ; Darwinizm społeczny ; Dembińska Katarzyna ; Demokracja ; Dysgrafia (zaburzenie czynności pisania) ; Dystans społeczny ; Działacz społeczny ; Dziecko nieśmiałe ; Dziecko odrzucone przez rówieśników ; Edukacja domowa ; Edukacja obywatelska ; Edukacja społeczna ; Elementarz ; Erystyka (sztuka prowadzenia sporów, umiejętnośc dysputowania) ; Etnografia edukacyjna ; Etyka badań naukowych ; Europejska tożamość kulturowa ; Facylitacja ; Folklor ; Frassati Pier Giorgio ; Glottodydaktyka (dydaktyka języków) ; Głos Nauczycielski ; Gnitecki Janusz ; Grochociński Marian ; Grupa rówieśnicza ; Hinduizm ; Holt John Caldwell ; Homo ludens (człowiek bawiący się) ; Homoseksualizm ; Idealizm ; Ideologia ; Indywidualizm ; Instynkt ; Instytucjonalne formy pomocy społecznej ; Interwencja społeczna ; Islam ; Jacher Władysław ; Jakóbkiewicz Józef ; Język ciała ; Katolicka Nauka Społeczna ; Kompetencje wychowawcze rodziców ; Komunitaryzm (Komunitarianizm) ; Kontrola społeczna ; Korepetycje ; Kryzys tożsamości ; Ksenofobia (niechęć, wrogość lub lęk w stosunku do innych) ; Kultura wolnego czasu ; Leja Leon ; Lęk ; Ład społeczny ; Majorek Czesław ; Matriarchat (dominacja kobiet) ; Międzynarodowa wymiana młodzieży ; Migracje rodzicielskie ; Migracje zagraniczne ; Nacjonalizm (naród najważniejszą formą uspołecznienia) ; Nadzieja ; Nauczanie elementarne ; Nauczanie indywidualne ; Nieletni ; Niepłynność mówienia ; Nierówności społeczne ; Normalizacja testów ; Ossowski Stanisław ; Palestra ; Pedagogika penitencjarna ; Pedagogika porównawcza ; Pedagogika porównawcza w Polsce ; Pedagogika postmodernistyczna ; "Pedagogika społeczna" ; Pedofilia ; Penologia (nauka o karze) ; Polemologia (wojna i konflikty) ; Polityka edukacyjna Unii Europejskiej ; Polskie Towarzystwo Badań nad Dziećmi ; Popęd ; Poplucz Jan ; Pracocholizm (uzależnienie od pracy) ; Promocja szkoły ; Przyjaźń ; Psychologia wychowawcza ; Psychopatologia ; Pszczołowski Tadeusz ; Rodzina wielodzietna ; Saleziańska Metoda Saleziańska ; Słownictwo dziecięce - perspektywa językoznawcza ; Stowarzyszenie Nauczucieli Edukacji Początkowej (SNEP) ; Subiektywizm ; Sublimacja (uwznioślenie) ; Sytuacje dydaktyczne ; Szkolnictwo artystyczne ; Szkoła podstawowa w systemie oświaty ; Szkoły cerkiewne ; Sztuka dziecka ; Świetlica socjoterapeutyczna ; Teoria ; Teoria autonomu ; Teoria zintegrowanych zadań szkolnych ; Terapia Gestalt ; Teoria grupowa w ujęciu Irvinga Yaloma ; Testy rysunkowe ; Twórcza aktywność dziecka ; Uniwersytet Wrocławski ; Warunki przestrzenne (proksemiczne) klasy szkolnej ; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli ; Wiadomość ; Wiedza ; Wiedza potoczna ; Więckowski Ryszard ; Wnioskowanie ; Wołoszyński Ryszard ; Wychowanie artystyczne ; Wychowanie w etosie protestantyzmu ; Wzór kulturowy ; Zabawa pierwotna ; Zaburzenia psychiczne ; Zaleski Stefan ; Zasoby rodzinne ; Zawadzka Elżbieta ; Zdolność, uzdolnienie ; Encyklopedia
Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38347 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Problematyka podjęta w książce jest niezwykle aktualna i wartościowa poznawczo i aplikacyjnie. Pedagog szkolny jest nie tylko doradcą i konsultantem, mediatorem i terapeutą, opiekunem i wychowawcom, ale także osobą współpracującą z różnymi instytucjami wspomagającymi szkołę w realizacji jej funkcji. Podmiotowość stanowi niezbędny warunek właściwego pełnienia przez niego roli zawodowej oraz warunek indywidualnego rozwoju profesjonalnego [...]. Publikacja ta wpisuje się w nurt myślenia o pedagogu szkolnym jako kreatorze nowatorskich działań wychowawczych, spełniającym kluczową rolę w systemie pracy opiekuńczej i wychowawczej w środowisku szkolnym [...]. Przedstawione mi do oceny opracowanie uważam za niezwykle przejrzyste, spójne, logiczne i dopracowane pod względem procedury badawczej oraz analizy danych empirycznych. Zastosowane metody i techniki badawcze o dużych walorach psychometrycznych dostarczyły rzetelnego materiału empirycznego, który w sposób profesjonalny został opracowany [...]. Sądzę, że praca spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników oraz wydatnie wzbogaci rynek księgarski o cenną publikację dotyczącą funkcjonowania zawodowego pedagogów szkolnych. Z recenzji Prof. dr. hab. Waldemara Furmanka
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Na czym polega dojrzałość umysłowa dziś, dla Twojego pokolenia, które niedługo może być określane jako pokolenie ekranów i aplikacji? Na pierwszym roku studiów w szczególny sposób ujawni się dylemat: czy imitować wzorce znalezione w źródłach, czy twórczo je przekształcać i wykazać inwencję oraz oryginalność. Ten podręcznik ma pomóc Ci rozeznać się w całkiem podstawowych umiejętnościach i kompetencjach potrzebnych w samodzielnym uczeniu się. Postaraliśmy się zebrać najprostsze i najzwięźlejsze porady i przepisy dla rozpoczynających studia, a więc dla Ciebie! Te kompetencje będą ważne nie tylko tu i teraz, na UŁ, ale w samodzielnym uczeniu się przez całe życie. Jarosław Płuciennik Kinga Klimczak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat: Dziecko - Rozwój psychofizyczny ; Dziecko niepełnosprawne ; Myślenie twórcze - Nauczanie ; Nauczanie początkowe ; Wychowanie przedszkolne - Metody ; Potrzeby a możliwości małego dziecka ; Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb ; Poczatkowa nauka czytania w opinii nauczycielek ; Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania ; Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania ; Notowanie - ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność ; Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej ; Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi ; Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich ; Kreatywność - wspieranie rozwoju - praktyka edukacyjna ; Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy ; O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy ; Głowy pełne metafor, czyli co pokazały badania metafor dziecięcych ; Technika labiryntu - narzędzie kształtowania kompetencji społecznych ucznów klas początkowych oraz twórczej pracy z grupą ; Od śladu do znaku - o wędrowaniu i wybieraniu ; Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci ; Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą ; Edukacja techniczna - zaniedbany obsar kształcenia wczesnoszkolnego ; Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej ; Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu - możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori ; Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej ; Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ; Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowania uczniów klas poczatkowych
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38464 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorki monografii wskazały na psychologiczne i społeczne problemy związane z macierzyństwem. Podjęły tematykę związaną z rozwojem rodziny i panujących w niej relacjach partnerskich oraz relacjach pomiędzy rodzicem a dzieckiem. Tematyka książki dotyczy również rozwoju zawodowego kobiet – godzenia życia rodzinnego z karierą zawodową, sytuacji powrotu kobiet do pracy po urlopie macierzyńskim, satysfakcji i zaangażowania w pracę oraz wyzwań dotyczących godzenia pracy i karmienia dziecka w sposób naturalny. Autorki przedstawiły problematykę karmienia piersią – korzyści dla matki i dziecka z punktu widzenia medycznego oraz psychologicznego a także społeczne problemy akceptacji kobiet karmiących oraz wybranych psychologicznych problemów kobiet po porodzie, w tym depresji, problemów w związku i z samooceną. W monografii zostały przedstawione również ciekawe wyniki badań własnych. Czytelniczka lub czytelnik odnajdzie także praktyczne porady dla młodych matek odnośnie wejścia w sytuację zmiany, relacji partnerskich, zadbania o własne zdrowie fizyczne i psychiczne oraz powrotu do pracy. Książka zawiera ofertę warsztatów dla kobiet które między innymi pozwolą wzmocnić kompetencje społeczne związane z powrotem lub wejściem na rynek pracy, podnieść poziom własnej samooceny, kształtować poprawną komunikację z partnerem, rozwinąć motywację oraz stawiać sobie cele zawodowe i pozazawodowe.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej