Forma i typ
Książki
(6)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(2)
Placówka
Gostyń - wypożyczalnia
(6)
Autor
Baniel Anat
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Dufner Hanna
(1)
Hooley Jill M
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Mineka Susan
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Remberk Barbara
(1)
Różycka Ewa
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Psychopatologia
(3)
Choroby psychiczne
(2)
Grupa rówieśnicza
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Samobójstwo
(2)
Substancje psychoaktywne
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
"Pedagogika społeczna"
(1)
AIDS
(1)
Adorno Theodor
(1)
Afirmacja
(1)
Alkohol
(1)
Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego
(1)
Amnezja (zanik pamięci)
(1)
Analiza tekstu
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Autodestruktyność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Badania intergralnokulturowe
(1)
Białaczka
(1)
Biografia
(1)
Bliżej przedszkola
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Bohucki Jan
(1)
Buddyzm
(1)
Bulimia
(1)
Cackowska Maria z Winiarskich
(1)
Charyzma
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby przewodu pokarmowego
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Choroby układu krążenia
(1)
Choroby układu oddechowego
(1)
Chłopiec do bicia
(1)
Cukrzyca
(1)
Cyganie-Romowie
(1)
Cykl życia
(1)
Darwinizm społeczny
(1)
Dembińska Katarzyna
(1)
Demokracja
(1)
Depresja
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dopalacze
(1)
Dysgrafia (zaburzenie czynności pisania)
(1)
Dysmorfia mięśniowa
(1)
Dystans społeczny
(1)
Działacz społeczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko odrzucone przez rówieśników
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z chorobą przewlekłą
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja obywatelska
(1)
Edukacja społeczna
(1)
Elementarz
(1)
Erystyka (sztuka prowadzenia sporów, umiejętnośc dysputowania)
(1)
Etnografia edukacyjna
(1)
Etyka badań naukowych
(1)
Europejska tożamość kulturowa
(1)
Facylitacja
(1)
Farmakoterapia
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Folklor
(1)
Frassati Pier Giorgio
(1)
Glottodydaktyka (dydaktyka języków)
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Grochociński Marian
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Hemofilia
(1)
Hinduizm
(1)
Holt John Caldwell
(1)
Homo ludens (człowiek bawiący się)
(1)
Homoseksualizm
(1)
Idealizm
(1)
Ideologia
(1)
Indywidualizm
(1)
Instynkt
(1)
Instytucjonalne formy pomocy społecznej
(1)
Interwencja społeczna
(1)
Islam
(1)
Jacher Władysław
(1)
Jakóbkiewicz Józef
(1)
Język ciała
(1)
Karłowatość
(1)
Katolicka Nauka Społeczna
(1)
Kompetencje wychowawcze rodziców
(1)
Komunitaryzm (Komunitarianizm)
(1)
Kontrola społeczna
(1)
Korepetycje
(1)
Kryzys tożsamości
(1)
Ksenofobia (niechęć, wrogość lub lęk w stosunku do innych)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Encyklopedia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autodestruktywność dzieci i młodzieży / Beata Ziółkowska, Jowita Wycisk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 300 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 254-284.
Celem książki jest przedstawienie zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży oraz społeczno-kulturowych, osobowościowych i fizjologicznych determinant rozwijania autodestruktywności w różnej postaci. Czas adolescencji, zarówno z uwagi na przemiany biologiczne, jak i psychospołeczne, związane z formowaniem tożsamości, jest okresem ryzyka dla rozwijania niekorzystnych zachowań. Jednocześnie, im wcześniej pojawiają się problemy w funkcjonowaniu jednostki, tym większe ryzyko rozwojowe stanowią, bowiem modyfikują zarówno aktualne funkcjonowanie, jak i dalszy przebieg rozwoju, zdrowie somatyczne oraz psychiczne. Tym samym niezwykle istotne jest podejmowanie działań mających na celu sprawne wychwycenie niepokojących sygnałów i uruchomienie działań pomocowych. Oryginalność książki stanowi zebranie najbardziej istotnych zachowań autodestrukcyjnych w jednej pozycji, udokumentowanie obowiązujących stanowisk teoretycznych najnowszymi badaniami, a także spojrzenie na nie okiem ekspertów: neuropsychologa, edukatora-psychoprofilaktyka, psychiatry, psychoterapeuty, socjologa i teologa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40356 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży” to druga pozycja w serii Praktyka Pediatry. W kolejnych częściach podręcznika omówiono: zasady przeprowadzania procesu diagnozy, rozpoznawanie i leczenie poszczególnych zaburzeń psychicznych (w tym zaburzenia osobowości oraz problemy z obszaru rozwoju psychoseksualnego – zagadnienia rzadko omawiane w podręcznikach psychiatrii wieku rozwojowego), postępowanie w stanach nagłych oraz zagadnienia organizacyjne i prawne. Praktyka Pediatry to seria stworzona z myślą o lekarzach pierwszego kontaktu, stanowiąca praktyczne źródło wiedzy na temat wybranych zagadnień, z którymi lekarze najczęściej mają do czynienia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach. Publikacja skierowana jest do lekarzy specjalizujących się w psychiatrii dzieci i młodzieży i w psychiatrii ogólnej, a także psychologów, neurologów dziecięcych, pediatrów i psychoterapeutów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Temat: Pedagogika - 21 w ; Adorno Theodor ; Afirmacja ; Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego ; Amnezja (zanik pamięci) ; Analiza tekstu ; Badania intergralnokulturowe ; Biografia ; Bliżej przedszkola ; Bobrowska-Nowak Wanda ; Bohucki Jan ; Buddyzm ; Cackowska Maria z Winiarskich ; Charyzma ; Chłopiec do bicia ; Cyganie-Romowie ; Cykl życia ; Darwinizm społeczny ; Dembińska Katarzyna ; Demokracja ; Dysgrafia (zaburzenie czynności pisania) ; Dystans społeczny ; Działacz społeczny ; Dziecko nieśmiałe ; Dziecko odrzucone przez rówieśników ; Edukacja domowa ; Edukacja obywatelska ; Edukacja społeczna ; Elementarz ; Erystyka (sztuka prowadzenia sporów, umiejętnośc dysputowania) ; Etnografia edukacyjna ; Etyka badań naukowych ; Europejska tożamość kulturowa ; Facylitacja ; Folklor ; Frassati Pier Giorgio ; Glottodydaktyka (dydaktyka języków) ; Głos Nauczycielski ; Gnitecki Janusz ; Grochociński Marian ; Grupa rówieśnicza ; Hinduizm ; Holt John Caldwell ; Homo ludens (człowiek bawiący się) ; Homoseksualizm ; Idealizm ; Ideologia ; Indywidualizm ; Instynkt ; Instytucjonalne formy pomocy społecznej ; Interwencja społeczna ; Islam ; Jacher Władysław ; Jakóbkiewicz Józef ; Język ciała ; Katolicka Nauka Społeczna ; Kompetencje wychowawcze rodziców ; Komunitaryzm (Komunitarianizm) ; Kontrola społeczna ; Korepetycje ; Kryzys tożsamości ; Ksenofobia (niechęć, wrogość lub lęk w stosunku do innych) ; Kultura wolnego czasu ; Leja Leon ; Lęk ; Ład społeczny ; Majorek Czesław ; Matriarchat (dominacja kobiet) ; Międzynarodowa wymiana młodzieży ; Migracje rodzicielskie ; Migracje zagraniczne ; Nacjonalizm (naród najważniejszą formą uspołecznienia) ; Nadzieja ; Nauczanie elementarne ; Nauczanie indywidualne ; Nieletni ; Niepłynność mówienia ; Nierówności społeczne ; Normalizacja testów ; Ossowski Stanisław ; Palestra ; Pedagogika penitencjarna ; Pedagogika porównawcza ; Pedagogika porównawcza w Polsce ; Pedagogika postmodernistyczna ; "Pedagogika społeczna" ; Pedofilia ; Penologia (nauka o karze) ; Polemologia (wojna i konflikty) ; Polityka edukacyjna Unii Europejskiej ; Polskie Towarzystwo Badań nad Dziećmi ; Popęd ; Poplucz Jan ; Pracocholizm (uzależnienie od pracy) ; Promocja szkoły ; Przyjaźń ; Psychologia wychowawcza ; Psychopatologia ; Pszczołowski Tadeusz ; Rodzina wielodzietna ; Saleziańska Metoda Saleziańska ; Słownictwo dziecięce - perspektywa językoznawcza ; Stowarzyszenie Nauczucieli Edukacji Początkowej (SNEP) ; Subiektywizm ; Sublimacja (uwznioślenie) ; Sytuacje dydaktyczne ; Szkolnictwo artystyczne ; Szkoła podstawowa w systemie oświaty ; Szkoły cerkiewne ; Sztuka dziecka ; Świetlica socjoterapeutyczna ; Teoria ; Teoria autonomu ; Teoria zintegrowanych zadań szkolnych ; Terapia Gestalt ; Teoria grupowa w ujęciu Irvinga Yaloma ; Testy rysunkowe ; Twórcza aktywność dziecka ; Uniwersytet Wrocławski ; Warunki przestrzenne (proksemiczne) klasy szkolnej ; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli ; Wiadomość ; Wiedza ; Wiedza potoczna ; Więckowski Ryszard ; Wnioskowanie ; Wołoszyński Ryszard ; Wychowanie artystyczne ; Wychowanie w etosie protestantyzmu ; Wzór kulturowy ; Zabawa pierwotna ; Zaburzenia psychiczne ; Zaleski Stefan ; Zasoby rodzinne ; Zawadzka Elżbieta ; Zdolność, uzdolnienie ; Encyklopedia
Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Gostyń - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38347 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej